سلامت و تندرستی

سزارین ایمن‌ترین روش برای بانوانی که عمل پیوند داشته‌اند، نیست

مجله زنده خبری / خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان می دهد که زایمان سزارین نمی تواند ایمن ترین روش زایمان برای زنانی باشد که پیوند داشته اند. میزان زایمان سزارین در حال افزایش است و این امر به ویژه در مورد زنان باردار پرخطر که پیوند عضو انجام داده اند صادق است.

به گزارش مدیکال اکسپرس ، در حالی که سزارین 31 درصد از کل زایمان ها در ایالات متحده را تشکیل می دهد ، میزان سزارین برای زنان باردار با پیوند کلیه 62.6 درصد و برای زنان با پیوند کبد 6/44 درصد است. علیرغم شیوع بالای سزارین ، یک مطالعه جدید نشان می دهد که برنامه ریزی سزارین ممکن است ایمن ترین روش زایمان برای زنانی که پیوند کرده اند نباشد.

مطالعه ای که توسط دانشگاه های کالیفرنیا و لس آنجلس در ایالات متحده انجام شد نشان داد که زنان باردار با پیوند کلیه یا کبد می توانند پیوند یا درد زایمان (زایمان طبیعی) را بدون هیچ گونه خطری تحمل کنند.

این مطالعه شامل 1865 زن باردار 18 تا 48 ساله در طول پنج دهه بود. در گروه مورد ، 1435 زن پیوند کلیه و 430 نفر پیوند کبد دریافت کردند. از این تعداد ، 73 of آزمایشات درد ناشی از زایمان منجر به زایمان طبیعی شد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که زنانی که زایمان طبیعی داشته اند ، نتایج بهتری را برای نوزاد خود به ارمغان آورده اند. بدون به خطر انداختن سلامت آنها ، عوامل خطر زایمان سزارین پس از زایمان ، به ویژه در بین دریافت کنندگان پیوند کلیه ، قابل توجه بود. احتمال ابتلا به جدا شدن جفت در آنها 13 برابر و قبل از بارداری پنج برابر بیشتر در معرض ابتلا به دیابت است.

دکتر یلدا افشار ، استادیار متخصص زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دیوید گفن ، دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی و محقق ارشد این مطالعه ، گفت: تکرار شود زیرا درد زایمان برای دریافت کنندگان پیوند باردار بی خطر است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که نوزادان در آزمایشات درد زایمان عملکرد بهتری دارند. مرگ و میر نوزادان ، که در معرض آسیب جدی یا مرگ در دوران کودکی است ، تنها در 6 تا 10 درصد از بیماران کلیوی و کبدی در آزمایش تولد رخ می دهد ، در حالی که 20 درصد از زایمان های سزارین شده است. نوزادانی که پس از سزارین برنامه ریزی شده متولد می شوند ، دو برابر بیشتر در معرض مشکلات تنفسی کوتاه مدت و بلند مدت هستند و برخی از آنها به تهویه مکانیکی نیاز دارند.

دکتر اوفلیا یین ، یکی از ساکنان ارشد بخش زنان و زایمان در مدرسه می گوید: “یکی از شگفت انگیزترین یافته ها این است که حتی اگر آزمایش درد زایمان با سزارین به پایان برسد ، این نوزادان نوزادانی هستند که پس از عمل جراحی برنامه ریزی شده اند.” پزشکی و اولین محقق این مطالعه. آنها متولد می شوند ، عملکرد بهتری دارند. این نشان می دهد که زنان تحت پیوند باید پس از بحث در مورد خطرات و مزایا با تیم مراقبت های بهداشتی خود ، یک زایمان طبیعی را امتحان کنند.

لازم به ذکر است که مطالعه درد زایمان یک رویکرد منظم برای مدیریت زایمان است که منجر به درصد بالایی از زایمان های طبیعی می شود.

یافته ها در JAMA Network Open منتشر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا