اجتماعی

تکمیل شهر آفتاب به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب به تشریح مزایای انتقال نمایشگاه های شهر تهران به مجموعه شهر آفتاب و مهمترین موانع این واگذاری، تهیه لایه دوم سقف سالن های نمایشگاهی و لزوم انتقال هزینه های تهران-کام پرداخت. .

به گزارش مجله زنده خبری، محمد رئوف گادری، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی آفتاب با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به منظور انتقال نمایشگاه های بزرگ به آن و تبدیل شدن به بزرگترین نمایشگاه مدرن خاورمیانه توسط شهرداری راه اندازی شد، گفت: نمایشگاه تهران به شهر آفتاب برای کاهش ترافیک و آلودگی محیط زیست، با ایجاد جاذبه های گردشگری، تفریحی، ورزشی، تجاری و تجاری در کنار محل نمایشگاه، نمایشگاه شهر آفتاب را به شهر نمایشگاهی و مرکز همایش های بین المللی تبدیل کنید. نمایشگاه به منطقه «تجارت آزاد و ارتباط آن با منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی (ره) به منظور تسهیل ورود گردشگران خارجی و بازدیدکنندگان و برگزارکنندگان از کشورهای مختلف منطقه» برای نمایشگاه شهر آفتاب تعریف شده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی آفتاب با اشاره به اینکه اجرای این سه راهکار دو منفعت برای شهرداری و مردم تهران ایجاد می کند، افزود: مزیت اول; ایجاد درآمد پایدار عملیاتی بیش از هزار میلیارد تن که البته منوط به تکمیل سایت نمایشگاهی آفتاب و واگذاری نمایشگاه های پرمخاطب با تایید دولت و نهادهای قانونی در تهران است. مزیت دوم ارزش افزوده در حوزه دارایی و سرمایه است که بر اساس آن این مجموعه بالغ بر 100 هزار میلیارد تن ارزش افزوده پیدا می کند که می تواند یکی از منابع تامین مالی و رفع مشکلات شهرداری تهران باشد.

گادری بازدید شهردار تهران از نمایشگاه شهر آفتاب را نشانه اراده جدی شهرداری برای تحقق این اهداف و توسعه و تکمیل نمایشگاه و تبدیل آن به بزرگترین نمایشگاه خاورمیانه دانست و ادامه داد: این نمایشگاه شهر آفتاب می تواند در شناسایی فعالیت های اقتصادی تهران موثر باشد.

وی گفت: فاز اول نمایشگاه شهر آفتاب تا سال 1395 ساخته شد و با بزرگترین رویداد فرهنگی و نمایشگاهی کشور یعنی نمایشگاه کتاب به بهره برداری رسید و اجرای فازهای دوم و سوم در حال انجام است. برنامه کار. فاز دوم در ادامه بخش نمایشگاهی و فاز سوم بخش خدماتی نمایشگاه خواهد بود که بخشی از آن با تامین مالی شهرداری تهران و بخش بزرگی نیز با جذب سرمایه گذار تکمیل می شود. حداقل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل نمایشگاه شهر آفتاب 6000 میلیارد تن است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی آفتاب گفت: بزرگترین مانع انتقال نمایشگاه های مردمی از تهران به شهر آفتاب، مقاومت غیرقانونی وزارت صمت و نمایشگاه بین المللی است; اگرچه این واگذاری به تصویب کمیسیون زیربنایی هیأت وزیران، شورای عالی اداری استان تهران، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و قوه قضائیه و نظارتی رسیده است و بر اساس قانون، برگزاری هرگونه نمایشگاه در تهران ممنوع است. شهر خورشید منتقل شود. چرا که آلودگی ترافیک و محیط زیست تهران به یک فاجعه ملی تبدیل شده و سالانه 60 هزار میلیارد تن سوخت و استهلاک خودروها، درمان و درمان مردم، شهرداری و دولت را تحمیل می کند.

گادری با بیان اینکه این مقاومت ها هنوز اجازه واگذاری نمایشگاه ها در شهر آفتاب را نداده است، گفت: طبق قانون، دولت موظف است در این زمینه سیاست گذاری کند و تسلط نداشته باشد؛ این در حالی است که وزارت صمت و دولت نمایشگاه های بین المللی در حال حاضر در زمینه کارآفرینی فعالیت می کنند و سیاست را فراموش کرده اند. در صورت وجود اراده برای اجرای قانون، نمایشگاه ها از تهران به شهر آفتاب منتقل می شود و امیدواریم دستگاه های سیاست گذار در این دوره به این موضوع توجه کنند.

به گزارش سایت شهر، وی در خصوص آماده سازی لایه دوم سقف در سالن های نمایشگاه توضیح داد: پس از ساخت فاز اول به دلیل افتتاح زودهنگام چالش هایی در زمینه ساخت و ساز به وجود آمد. یکی از بحث ها تکمیل و آماده سازی سقف سالن های نمایشگاه بود که در دستور کار قرار دارد. همچنین در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب آب وارد سالن شد اما این مشکل حل شد و پس از آن 84 نمایشگاه داخلی و بین المللی را بدون مشکل برگزار کردیم.

مدیر نمایشگاه بین المللی آفتاب درباره لزوم انتقال عوارض در بزرگراه های خلیج فارس توضیح داد: نگاه جدی تری به ما بدهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا