اقتصادی

لزوم توجه به مساله بازی‌های کودکان در ‌فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی حافظ نسل آینده کشور است، گفت: موضوع بازی های فضای مجازی در حوزه کودک باید مورد توجه قرار گیرد و نقش خانواده ها در این سند بیشتر به چشم می آید.

به گزارش مجله زنده خبری، «سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» اوایل امسال توسط شورای عالی فضای مجازی نهایی شد. بر اساس سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، مقرر شد تمامی پلتفرم ها و ارائه دهندگان محتوا و خدمات در فضای مجازی ظرف مدت یک سال نسبت به حفاظت از داده ها، طبقه بندی و تفکیک محتوا و خدمات برای هر گروه سنی از خدمات عمومی را انجام دهند.

همچنین یکی از وعده های عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیدگی به وضعیت فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان بود. وی با اشاره به لزوم حفظ حقوق کاربران فضای مجازی گفت: امروز خانواده های ما نگران حضور فرزندان خود در فضای مجازی هستند. از آنجایی که حتی کشورهای تولیدکننده این فناوری ابزارهایی را در اختیار خانواده ها قرار داده اند تا فرزندان خود را در این فضا مدیریت کنند، باید این دغدغه را برای خانواده ها نیز برطرف کنیم.

وی گفت: مردم به ویژه کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی بی خانمان کرده ایم. در طی آن سالها، دو بار در اجلاس جامعه اطلاعاتی ژنو درباره حمایت از کودکان به صورت آنلاین شرکت کردم و متوجه شدم که جهان نگران این موضوع است.

در همین راستا اولین جلسه کارگروه اجرایی «سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد و کلیات این سند به تصویب کلیه دستگاه ها و سازمان های ذیربط رسید. سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در این نشست گفت: در کاهش آسیب پذیری های این حوزه برجسته و موثر هستند.

وی افزود: این سند حاصل مذاکرات متعدد با سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط است و همه کارکنان باید در این راستا تلاش کنند تا بسیاری از فضای مجازی که با حساسیت بسیار بالا باعث امنیت و دسترسی بیشتر نسل آینده ما می‌شود. می تواند از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب های فضای مجازی محافظت کند. سند دفاعی نیازمند نگاه حمایتی است و می توان از ظرفیت بسیاری از سازمان های فعال در این حوزه برای اجرای این سند استفاده کرد و مرکز ملی فضای مجازی از این همکاری استقبال می کند.

در این نشست مسئولانی از دستگاه های ذیربط از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، حوزه علمیه کوم، دادستانی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما حضور داشتند. ، سازمان بهزیستی و اعضای اصلی شورای عالی فضای مجازی در خصوص نحوه تشکیل کمیسیونی برای مدیریت، هدایت و تدوین احکام کلی، نظارت بر اقدامات و وظایف لازم دستگاه ها و تمرکز بر مسائل کاری برگزار و تبادل نظر کرد. گروه مبارزه با آسیب های فرهنگی و اجتماعی فضای مجازی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا