اجتماعی

گرمایش زمین، عامل اصلی آتش‌سوزی‌های غرب آمریکا بوده است

نتایج یک مطالعه اخیر گرم شدن زمین را به عنوان عامل اصلی آتش‌سوزی جنگل‌ها در غرب ایالات متحده معرفی می‌کند.

بر اساس مطالعه ای که در اجلاس قبطی 26 در اسکاتلند منتشر شد، تغییرات آب و هوایی که عمدتاً ناشی از فعالیت های انسانی است، عامل اصلی آتش سوزی های ویرانگر جنگل ها در غرب ایالات متحده است.

مساحت تخریب شده توسط این آتش سوزی ها در سال های 2001-2018 به طور متوسط ​​13500000 کیلومتر مربع در سال تخمین زده می شود که دو برابر دوره 16 ساله 1984 تا 2000 است.

رونگ فو، اقلیم شناس در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، که رهبری این مطالعه را که در آکادمی ملی علوم منتشر شده است، می گوید: «سرعت آتش سوزی های ویرانگر جنگل ها بسیار سریعتر از آنچه ما انتظار داشتیم اتفاق می افتد.

به گزارش یورونیوز، تیم تحقیقاتی فو نشان داده است که افزایش قابل توجه آتش سوزی در جنگل های غرب آمریکا به طور مستقیم با شاخصی به نام «فقدان فشار بخار» یا هوای خشک در فصل گرما مرتبط است.

بر اساس این مطالعه، افزایش چشمگیر رطوبت در 20 سال گذشته تا حد زیادی به دلیل تغییرات آب و هوا و گرم شدن زمین است که عمدتاً به دلیل فعالیت های انسانی است.

به گفته کارشناسان آب و هوا، دمای سیاره زمین از زمان انقلاب پیش از صنعت صنعتی به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای که عمدتاً ناشی از مصرف سوخت های فسیلی است، 1.1 درجه سانتیگراد افزایش یافته است و بیشتر این گرم شدن با آخرین گرمایش همراه است. 50 سال.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا