اقتصادی

افزایش پلکانی تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس تعرفه های جدید، گازهای مشترکان که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و مصرف آنها در سه مرحله اول قرار دارد، می باشد. رایگان و تعرفه گروه های زیر که کاربرد بیشتری دارند به تدریج افزایش می یابد.

به گزارش مجله زنده خبری، سیدجلال نورموسوی گفت: براساس بند «ب» ماده یک قانون هدفمندی یارانه‌ها، هیئت وزیران می‌تواند قیمت حامل‌های انرژی را با توجه به نیازی که تشخیص می‌دهد تغییر دهد، در این راستا ارقام مورد نیاز برای دریافت رایگان است. صورتحساب ها کم مصرف بوده و به نسبت کمک های انجام شده هزینه های مازاد بر سطوح بالاتر مصرف محاسبه و دریافت می شود.

وی ادامه داد: با این حال مشترکان عادی و حتی مشترکان کمیته حمایت و سازمان بهزیستی در صورت عبور از این سقف مصرف (از پله سوم) مشمول قیمت بالاتری می شوند که در چهارمین افزایش 40 درصدی است. پله نسبت به پله سوم.« سفارش پله دوازدهم نیز 40 درصد افزایش داشت تا اینکه در آخرین مرحله به 1955 تومان رسید.

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در بند «ی» تبصره 8 اشاره شده است که سایر پله ها که دارای اصطلاحا می باشند. پرمصرف و کم مصرف، باید کسری مقادیر این بهبودی را جبران کند، گفت: البته با تمهیدات لازم این موضوع جبران می شود و شاید با این فرهنگ سازی میزان مصرف انسان کاهش یابد.

به گزارش وزارت نفت، نورموسوی با اشاره به اینکه یخبندان های زودهنگام امسال بر وسعت سرما و میزان مصرف افزوده است، خاطرنشان کرد: آمارهای ما نشان می دهد که با ظهور جبهه سرد مصرف گاز در کشور تا 536 میلیون مترمکعب در بخش خانگی، صنایع تجاری و خرد رو به افزایش است، این در حالی است که با توجه به تغییرات دمایی مصرف در حال حاضر به حدود 475 میلیون متر مکعب در روز رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است که قابل توجه است. شکل.

وی یکی از ابزارهای کنترل مصرف را ابزار قیمت ها دانست و ادامه داد: البته ابزارهای غیر قیمتی برای مدیریت مصرف وجود دارد که مهم ترین آن بحث فرهنگی است. پیش بینی ما این است که در این بخش بازیافت انرژی مطلوبی برای تعدیل قیمت داشته باشد که بدون شک محقق خواهد شد، در حالی که عامل قیمت قطعا بازدارنده است و در آن شکی نیست.

در پایان رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران بار دیگر از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف بهینه و همراهی شرکت ملی گاز ایران در انتقال پایدار و ایمن گاز طبیعی در سرما. فصل

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا