سلامت و تندرستی

توضیح سازمان غذا و دارو درباره علت عودت محصولات صادراتی کشاورزی از کشورهای مختلف

مدیرکل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو به تشریح سموم باقیمانده در محصولات کشاورزی پرداخت.

به گزارش مجله زنده خبری، دکتر فرامرز هودیان با اشاره به اینکه سال هاست محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف صادر می شود، گفت: هر کشوری قوانین و استانداردهای خاصی برای محصولات کشاورزی وارداتی دارد که ممکن است با کشورهای دیگر متفاوت باشد. روسیه و اوراسیا: «آنها نیز استانداردها و قوانین خاص خود را دارند که اخیراً تغییر کرده است.

وی افزود: در مورد فلفل دلمه ای و رنگی چهار نوع سم مصرفی در گلخانه های ایرانی در روسیه ثبت نشده است.

مدیرکل غذا و داروی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، وزارت بهداشت موظف به صدور گواهی بهداشتی (آفات، بیماری ها و علف های هرز) و صدور گواهی ایمنی (بقایای سموم، فلزات سنگین و نیترات ها) است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تنها مولفه ای که صادرکننده باید رعایت می کرد ارائه گواهی بهداشت بود و نیازی به گواهی ایمنی نبود، گفت: با بازدید و بازرسی محصولات زراعی.

دکتر هدیان بای با بیان اینکه همه کشورها دارای گواهینامه ایمنی محصول هستند و درجه اهمیت موضوع در برخی کشورها متفاوت است، گفت: طبق قوانین کشور کلیه محصولات کشاورزی و غیرکشاورزی برای واردات نظارت می شود و سپس ترخیص صادر می شود. مجوز

وی گفت: هر کشوری بر اساس قوانین خود در مورد محصولات وارداتی عمل می کند. کم و بیش باشد.

وی ادامه داد: به گفته مسئولان مربوطه، بازگشت اخیر محصولات کشاورزی از کشورهای مختلف به دلیل وجود سموم و آلاینده ها نیست، بلکه بحث آفات و بیماری های گیاهی مطرح شد که با کشورهای صادرات محور مشورت می شود. “

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان اطمینان داد که مردم عزیز نگران سلامت محصولات غذایی داخل نباشند و همکاران ما از سازمان غذا و دارو با همکاری سازمان های ذیربط نظارت های کیفی لازم را انجام می دهند. ما نه تنها برای مردم خود، بلکه برای مردم کشورهای دیگر نیز به این موضوع حساس هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا