اجتماعی

روند آموزش دانش آموزان در آینده

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بر لزوم برنامه ریزی آموزش ترکیبی در آینده تاکید کرد.

به گزارش مجله زنده خبری، در دومین همایش ملی آموزشی که توسط دانشگاه علامه طباطبایی و انجمن های علمی مرتبط و سازمان های همکار مجازی با عنوان پیامدهای کرونا بر نظام آموزشی و تغییرات اجتناب ناپذیر پس از کرون برگزار شد؛ حکیم زاده در خصوص تاثیر آموزش مجازی و یادگیری حضوری بر فرآیند یادگیری با اشاره به اینکه سیستم های آموزشی جهانی برای اولین بار از زمان عمومی شدن آموزش عمومی در جهان با مشکل بزرگی مواجه هستند، افزود: متاسفانه ما یکی از معدود سیستم ها هستیم. ما کسانی بودیم که تعطیلی طولانی مدت آموزش مجازی را انتخاب کردیم، در حالی که بسیاری از کشورهایی که از نظر فناوری وضعیت بسیار بهتری داشتند، مدت کوتاهی پس از تعطیلی آموزش حضوری به این نتیجه رسیدند که دانش آموزان باید بتوانند به مدرسه بروند، به ویژه. در دبستان

معاون آموزش ابتدایی با تبیین پیامدهای مثبت و منفی در حوزه آموزش و یادگیری به ویژه در مقطع ابتدایی، منابع آموزشی بسیار متنوع و گسترده ای را که از طریق مشارکت فراهم شده و در اختیار معلمان، والدین قرار گرفته و به زودی آغاز شده است، بارگیری کرد. پس از شروع وقفه دسته جمعی، معلمان را قادر به خلاقیت و همچنین درک اهمیت یادگیری حضوری به ویژه در جنبه های اجتماعی و آموزشی و فرصتی را که برای رشد اجتماعی و مهارت های ارتباطی فراهم می کند، می داند. این یکی از دستاوردهای مثبت است.

وی افزود: نوع و کیفیت سنجشی که در فضای مجازی صورت گرفت تا زمانی که یادگیری واقعی صورت گرفت، منجر به افت آشکار و پنهان آموزش و کاهش یادگیری تعداد قابل توجهی از دانش آموزان شد.

حکیم زاده به دیگر اثرات منفی آموزش الکترونیکی بر انزواگرایی و ناتوانی در مهارت‌های رشد اجتماعی دانش‌آموزان به‌ویژه دوره ابتدایی اشاره کرد و افزود: بیشتر افرادی که تحت تأثیر آموزش الکترونیکی قرار می‌گیرند، کودکان خانواده‌های کوچک‌تر هستند که یا به فناوری دسترسی ندارند. “یا محروم از حضور والدین با سواد موثر برای راهنمایی و حمایت از یادگیری.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، وی به بررسی یک پژوهش بین المللی در این زمینه پرداخت و گفت: بر اساس این بررسی ها آینده آموزش و پرورش به صورت ترکیبی خواهد بود. به همین دلیل از این پس باید برای این موضوع برنامه داشته باشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا