سلامت و تندرستی

بدن انسان تحمل هوای “بسیار گرم و مرطوب” را ندارد

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که هوای بسیار گرم و مرطوب می تواند بسیار ساده تر از آنچه فکر می کنید منجر به مرگ یک فرد شود.

به گزارش مجله زنده خبری، بررسی ها نشان می دهد که بدن انسان ممکن است آنقدر که در تئوری ها پیش بینی می شود نتواند با گرما و رطوبت مقابله کند.

یکی از اولین مطالعاتی که مستقیماً استرس گرما و رطوبت را در بین جوانان ارزیابی کرد، نشان داد که وقتی رطوبت در حداکثر مطلق خود باشد، حد بالای سازگاری انسان تنها 31 درجه سانتیگراد است.

این رقم چهار درجه کمتر از محاسبه شده در تئوری ها است و در افراد مسن این آستانه احتمالا کمتر است.

از آنجایی که بدن انسان با خنک کننده تبخیری (مانند عرق روی پوست که به خنک شدن بدن کمک می کند) خنک می شود، درک فرآیندی به نام “دمای حباب مرطوب” مهم است زیرا دمای محیط را به عنوان گرما اندازه گیری می کند و همچنین رطوبت را جذب می کند. هر چه رطوبت بیشتر از گرما باشد، کار تبخیر سخت تر می شود.

دمای حباب مرطوب دمایی است که اگر مقداری از هوا با تبخیر آب و گرمای نهان تبخیر از همان قسمت هوا تا حد اشباع (رطوبت نسبی 100٪) تبخیر شود، ممکن است داشته باشد. ارائه شود. به عبارت دیگر، دمای حباب مرطوب در یک اتاق بسته و ایزوله، دمای نهایی هوای آن اتاق پس از تبخیر آب تا حد اشباع شدن رطوبت است.

بدن انسان در مقایسه با آب و هوای گرم و خشک، آب و هوای گرم و مرطوب را به خوبی تحمل نمی کند، زیرا در رطوبت 100 درصد عرق به راحتی از بین نمی رود و بدن سرد نمی شود.

طبق اعلام Science Alert، در یک محیط کاملاً خشک، آستانه بقای انسان احتمالاً حدود 50 درجه سانتیگراد است. اما نتایج جدید نشان می دهد که در یک محیط کاملا مرطوب دمای 31 درجه سانتیگراد باعث گرمازدگی می شود و در صورت قرار گرفتن طولانی مدت در چنین شرایطی مرگ اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا