بین المللی

وعده نخست وزیر انگلیس برای اعطای کمک‌های تسلیحاتی بیشتر به اوکراین

نخست وزیر بریتانیا در سخنرانی در کنفرانس محافظه کاران اسکاتلندی وعده داد که برای “تقویت عرصه بر اقتصاد ولادیمیر پوتین” اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که کشورش و متحدانش «گام های بیشتری برای ارسال تسلیحات دفاعی به دوستان اوکراینی برای کمک بیشتر به آنها در برابر بمباران روسیه برخواهند داشت».

بوریس جانسون در کنفرانسی با محافظه‌کاران اسکاتلندی در آبردین اسکاتلند گفت: «ما تلاش‌های بیشتری برای محدود کردن دامنه اقتصاد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و هر روز با ادامه قتل‌ها و رفتار غیرانسانی با ماشین نظامی پوتین انجام خواهیم داد». جهان مصمم است بیشتر برای او انجام دهد.

جانسون گفت: “و من بیش از هر زمان دیگری متقاعد شده ام که پوتین شکست خواهد خورد.”

وی گفت: پوتین در قمار فاجعه بار خود در اوکراین شکست خواهد خورد زیرا او قهرمانی و عزم اوکراینی ها برای مبارزه را بسیار دست کم گرفت، اتحاد غرب را دست کم گرفت و تعهد پرشور مردم اوکراین را برای کمک کردن دست کم گرفت.

وی با اشاره به اینکه 147000 نفر و خانواده در بریتانیا برای شرکت در طرح پذیرش اوکراینی هایی که از کشورشان فرار می کنند، درخواست کرده اند، گفت: “آبردین شایر تا کنون بیشترین مشارکت را داشته است.”

جانسون گفت: «اما اکنون ما می‌توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم و راه مهمی وجود دارد که می‌توانیم به جهان کمک کنیم در مقابل پوتین بایستد». و آن رهایی از وابستگی او به نفت و گاز در یک تلاش بزرگ ملی است.

جانسون در مورد دومین پیشنهاد برای همه پرسی استقلال که توسط نیکلاس استورجن، نخست وزیر اسکاتلند که قول داده بود تا پایان سال 2023 برگزار کند، گفت: اکنون زمان برگزاری همه پرسی جدید نیست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا