اجتماعی

گلستان شناسنامه خاویار ایران است

مجله زنده خبری/ گلستان معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه بسیاری از بهترین خاویار دنیا در آب های استان گلستان کشت می شود، گفت: در واقع می توان گفت گلستان هویت خاویار ایرانی است. ”

مهندس سید حسین حسینی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شیلات گلستان در گفت و گو با اصحاب رسانه، با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال اعلام شده است، اظهار داشت: در سال 1385 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال اعلام شد. انتصاب بدون شک ماموریت ها و مسئولیت های مسئولین به ویژه در حوزه کشاورزی و شیلات افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شناسایی کامل تاسیسات شیلاتی موجود از اولویت های ما برای شعار سال است، افزود: پس از شناسایی باید دست به دست هم دهیم تا این ظرفیت ها محقق شود و بهره وری ایجاد شود.

رئیس سازمان شیلات ایران با تاکید بر اینکه در حوزه امنیت غذایی، توسعه دریایی و اقتصاد دریایی باید به سمت مکانیزاسیون و تولید دانش بنیان برویم، خاطرنشان کرد: امروز زمان استفاده از روش های نوین است چرا که امروز در این حوزه خدا را شاکرم که نیروهای متعهد، متخصص و پژوهشگر به اندازه کافی وجود دارد.

حسینی با اشاره به اینکه شعار ما در سازمان شیلات کشور این است که آب مصرف نکنیم بلکه از آن استفاده کنیم، ادامه داد: این شعار با کمک فناوری های نوین محقق شد و امروز معتقدیم هر زمان که دانش داریم، بگذار در حرکت باشیم. با حکومت داری، قطعاً موفق خواهیم شد. بنابراین، دانش باید تولید و به حساب آید، همانطور که تجربه دیگران نیز باید در نظر گرفته شود.
به گزارش مجله زنده خبری، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل شیلات گلستان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، معاون اقتصادی استاندار گلستان، استاندار بندرترکمن، گرگان و آک کالا در مجلس شورای اسلامی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد. این نشست به همت زراعت استان و جمعی دیگر از مدیران کشوری و استانی و جمعی از تولیدکنندگان و آبزی پروری تالار استان اداره کل شیلات گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا