ورزش و نشاط

رونالدو بالاخره فاش کرد/ شب قبل از فینال جام جهانی چه اتفاقی افتاد؟

فینال جام جهانی 1998 شبی بود که رونالدو خود را به عنوان یکی از بزرگان تاریخ فوتبال معرفی کرد. او در سن 21 سالگی یک ستاره جهانی بود و اولین فصل حضورش در اینتر را با 34 گل به پایان رساند.

فرم خوب او در تابستان در تیم ملی ادامه یافت، جایی که رونالدو چهار بار گلزنی کرد تا برزیل به فینال جام جهانی برسد. انگار همه چیز برای قهرمانی در جام جهانی در آنجا آماده بود.

رونالدو از ترکیب اصلی حذف شد

اگرچه او در نهایت برای ماریو زاگالو در ورزشگاه دو فرانس بازی کرد، اما ابتدا نام رونالدو از تیم برزیل حذف شد. کمتر از یک ساعت مانده به شروع بازی، مسئولان فیفا به تیم اصلی برزیل اطلاع دادند که نامی از رونالدو برده نشده است. گفته می شود این مهاجم از ناحیه مچ پا مصدوم شده و نمی تواند در فینال بازی کند. ادموندو که در آن زمان در فیورنتینا حضور داشت، مجبور شد او را در ترکیب اصلی جایگزین کند.

بالاخره رونالدو فاش شد/ شب قبل از فینال جام جهانی چه گذشت؟

نیم ساعت بعد ترکیب اصلی برزیل اصلاح شد: رونالدو برگشت و ادموندو که از این اتفاق ناراحت بود روی نیمکت نشست. در آن زمان شایعات زیادی درباره رونالدو وجود داشت. قبل از فینال شایعات زیادی در مورد سلامتی او به گوش می رسید. وقتی او و کل تیم برزیل عملکرد ضعیفی داشتند، این احساس تشدید شد که اتفاق مهمی رخ داده است. چندین تئوری توطئه مطرح شده و حتی در رسانه ها گزارش هایی مبنی بر مسموم شدن او و اعضای تیم ملی برزیل منتشر شده است.

رونالدو نازاریو درباره اتفاقات قبل از بازی بزرگ گفت: تصمیم گرفتم بعد از ناهار استراحت کنم و آخرین چیزی که به یاد دارم رفتن به رختخواب بود. بعد تشنج داشتم. بازیکنان دور من را گرفتند و دکتر لیدیو تولدو آنجا بود. آنها نمی خواستند به من بگویند چه خبر است. از او پرسیدم که آیا می‌توانند بروند جایی صحبت کنند چون می‌خواهم بخوابم.

سپس لئوناردو از من خواست که در باغ هتلی که در آن اقامت داشتیم قدم بزنم و کل وضعیت را توضیح داد. به من گفتند که در فینال جام جهانی بازی نمی کنم.

اگرچه شایعه شده بود که او در این مسابقه شکست خواهد خورد اما معاینات پزشکی تکمیلی نشان داد که مشکلی وجود ندارد و رونالدو می تواند برای این تیم بازی کند. معاینات پزشکی نشان نداد که اتفاق غیرعادی رخ داده است و به نظر می رسد هیچ اتفاقی نیفتاده باشد.

رونالدو در بخشی دیگر از صحبت هایش گفت: من نتایج آزمایش را داشتم. در ورزشگاه به زاگالو نزدیک شدم و گفتم: حالم خوب است. حالم بد نیست میخواهم بازی کنم. او چاره ای جز پذیرش تصمیم من نداشت.

رونالدو همچنین اعتراف کرد که این اتفاق ممکن است بر عملکرد هم تیمی هایش در دیدار مقابل فرانسه تاثیر منفی داشته باشد. فرانسه با دو گل زین الدین زیدان و گل دیگر امانوئل پتی این جام را به دست آورد.

مهاجم برزیلی اضافه کرد: من بازی کردم و شاید کل تیم را تحت تاثیر قرار دادم، زیرا این تشنج مطمئنا چیزی بسیار ترسناک بود. به هر حال من به وطنم بدهی داشتم و نمی خواستم آن را از دست بدهم. احساس کردم می توانم بازی کنم. بدیهی است که یکی از بهترین بازی های دوران حرفه ای من نیست.

تئوری های توطئه

بالاخره رونالدو فاش شد/ شب قبل از فینال جام جهانی چه گذشت؟

پس از بازی، زاگالو اعتراف کرد که در نیمه اول به جای رونالدو فکر می کرد.

تحقیقات در کنفرانس ملی برزیل برای مشخص شدن اتفاقات رخ داده آغاز شد و مشخص شد که رونالدو بعد از ظهر به همراه روبرتو کارلوس به اتاق هتل خود بازگشته و شروع به استراحت کرده است.

تولدو، پزشک برزیلی، یکی از کسانی بود که رونالدو را معاینه کرد. او به رونالدو که در فینال بازی می کند گفت: تصور کنید رونالدو بازی نکند و برزیل شکست بخورد. در آن لحظه مجبور شدم بروم و در قطب شمال زندگی کنم و دیگر اجازه زندگی در برزیل را نداشتم.

همچنین شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه ممکن است تشنج رونالدو به دلیل مصرف مسکن های قوی برای مصدومیت زانو باشد. تیم پزشکی برزیل این اتهامات را رد کرد و گفت که داروی استفاده شده به اندازه کافی قوی نیست که باعث تشنج شود.

برای رونالدو، داستان پایان خوشی داشت. چهار سال بعد، او در یک فینال دیگر جام جهانی ظاهر شد و هر دو گل را برای برزیل به ثمر رساند تا در فینال سلسائو آلمان را با دو گل شکست دهد و پیروز شود.

دکمه بازگشت به بالا