بین المللی

«والیبال روی میز» ایده‌ای از جوان مخترع، ورزشی کاملاً ایرانی

فرزاد سعدی والیبالیست کشورمان در حاشیه مراسم عصر امید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مصلای تهران در گفت وگو با خبرنگار آنا گفت: علاوه بر والیبال، پینگ پنگ هم بازی می کنم. بنابراین سعی کردم در دنیای ورزش تغییراتی ایجاد کنم و با ترکیب والیبال و پینگ پنگ تغییری در جدول پینگ پنگ ایجاد کردم.

وی افزود: در واقع در والیبال روی میز یا والیبال فرزادی از پینگ پنگ و والیبال توپ استفاده می کردم که در هیچ منطقه ای کاربرد نداشت. تور این ورزش هم اندازه تور اصلی والیبال است که آن را کم کردم و آوردم روی میز. سپس یک سطح شیبدار برای میز در دو طرف طراحی کردم که طول آن 3 متر و 60 سانتی متر و عرض آن 158 سانتی متر است. شروع بازی قوانین خاص خود را دارد. سطح شیب دار 3 متر و 60 سانتی متر است. اگر نصفش کنم؛ یک ضلع 180 سانتی متر و ضلع دیگر 80 سانتی متر است.

مخترع والیبال روی میز این ایده را معرفی می کند: بازیکن به صورت چرخشی توپ را پرتاب می کند، برای شروع بازی باید به ناحیه شیب دار یا سرویس ضربه بزند. در این ضربه توپ با زاویه به زمین حریف می رود. حریف می تواند با زدن توپ در زمین خود و پاسخ به تیم مقابل این ضربه را یک بار تکرار کند. این روند تا زمانی تکرار می شود که یک نفر بتواند از تیم مقابل امتیاز بگیرد.

این شرکت کننده در رویداد «عصر امید» در پاسخ به این سوال که آیا مدل داخلی اختراع وجود دارد یا خیر؟ وی بیان کرد: این اختراع هیچ شباهتی درونی ندارد. در هیچ کجای دنیا چنین قوانین و طراحی والیبال روی میز نداریم.

وی درباره نحوه ورودش به این نمایشگاه گفت: ایده ای داشتیم و از طریق دو نفر از اساتید دانشگاه آزاد ایلام به این نمایشگاه رسیدیم. محمد منصوری بازیکن سابق تیم ملی والیبال هم اکنون مربی تیم جوانان ایران است و پس از مشورت با ما تصمیم گرفتیم این طرح را در نمایشگاه های بین المللی یا داخلی ارائه دهیم. به همین دلیل از طریق دانشگاه آزاد به ما معرفی شد که پروژه خود را انتخاب و در نمایشگاه عصر امید ارائه کردیم تا سرمایه گذار را جذب کنیم و از وزیر ورزش بخواهیم از ما حمایت کند. این یک ورزش ایرانی کاملا منحصر به فرد در جهان است.

انتهای پیام/4057/4062/

دکمه بازگشت به بالا