اقتصادی

کارخانه کنسانتره سنگان خواف یک واحد تولیدی کاملا ایرانی است

مجله زنده خبری/ خراسان رضوی رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با افتخار می گوییم که کارخانه کنسانتره سنگان خواف یک کارخانه کاملا ایرانی است.

سید پرویز فتح روز چهارشنبه 4 اسفندماه در مراسمی در کارخانه کنسانتره شرکت فولاد شرق کاوه وابسته به بنیاد مستضعفان در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: همه کارها به صورت مستقل توسط مهندسان و کارگران ایرانی انجام شد.

وی گفت: دشمن تصور می کرد که تحریم ها اقتصاد ما را نابود می کند و صنعت و کارخانه ها غیرفعال می شود اما مقاومت مردم در اقتصاد مقاومتی در حال شکل گیری است و اکنون پیام کارخانه کنسانتره سنگان این پیام است که ما موفق شدیم. “

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: پروانه بهره برداری شرکت فولاد شرق کاوه در معادن سنگ آهن سنگان 20 ساله است و از استاندار خراسان رضوی و مسئولان محلی خواف می خواهم فضای بیشتری را به بنیاد در صدور مجوز و مجوز بدهند. فرآیندهای اداری و زیرساخت ها به ویژه تامین آب نیازمند همکاری بیشتر است.

فتح تاکید کرد: فعالیت های بنیاد مستضعفان بر اساس منطق اقتصادی است و حرکت های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد. این مجموعه سهم خود را در توسعه زیرساخت های شهری هف در زمینه توسعه زیرساخت های انرژی، راه، اشتغال و رفاه انسانی خواهد داشت.

وی گفت: احداث کارخانه کنسانتره حدود 40 هزار میلیارد ریال هزینه داشته و برای 2046 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: میزان تولید این کارخانه 2.5 میلیون تن کنسانتره در سال است که ساخت آن 30 ماه به طول انجامید.

همچنین فتاح در این مراسم دستور ساخت کارخانه گندله سازی پنج میلیون تنی شرکت فولاد شرق کاره را با وام 60 هزار میلیارد ریالی و پیش بینی زمان ساخت 2 سال داد.

وی گفت: در صورت کمک کارکنان، 2.5 میلیون تن دیگر کارخانه کنسانتره برنامه ریزی می شود، اما کل سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در گذرگاه مرزی حف 140 هزار میلیارد خواهد بود.

فتح خاطرنشان کرد: تولید فولاد کشور 28 میلیون تن است که با کار 2.5 میلیون تن کنسانتره، سهم تولید فولاد بنیاد مستضعفان 1.5 میلیون تن از حدود 6 درصد فولاد کشور است.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: جریان اقتصادی خراسان رضوی با تحقق فرصت های فراوان آن رونق خواهد گرفت.

یعقوبعلی نظری از رئیس بنیاد مستضعفان خواست تا چرخه تولید فولاد در منطقه سنگان حف تکمیل شود.

وی خطاب به فتح گفت: در این شرایط اقتصادی نباید منتظر اعتبارات دولتی برای توسعه زیرساخت های خواف باشیم و انتظار داشته باشیم که بنیاد مستضعفان در تامین آب، زیرساخت های جاده ای، برق، انرژی و استفاده از تونل باد خواف سرمایه گذاری کند. برای تولید انرژی پاک.”

نظری به تصادفات ناگوار جاده ای در مسیر مواصلاتی سنگان – خواف به تربت حیدریه اشاره کرد و از فتح خواست تا در ساخت محورهای مواصلاتی حف نقش آفرین باشد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار استفاده از نیروهای بومی خواف در زمان جذب شد.

حجت الاسلام اکبر احمدپور تاکید کرد: مسئولان در زمان انتصاب نباید شاخص جمعیت بومی را به سطح استان خراسان رضوی تعمیم دهند و فقط افراد جویای کار در هف و رشت باید بومی محسوب شوند.

وی گفت: در صورت سرمایه گذاری بنیاد بازرسان برای بهره برداری از توربین های بادی در کریدور بادی خواف، هم سود اقتصادی دارد و هم گشایشی برای توسعه و اشتغال پایدار خواف.

شهر 170 هزار نفری حف در 270 کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی و در حدود 45 کیلومتری معدن سنگ آهن سنگان قرار دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا