کریدور شمال به جنوب، گلستان را از بن‌بست اقتصادی خارج می‌کند

کریدور شمال به جنوب، گلستان را از بن‌بست اقتصادی خارج می‌کند

مجله زنده خبری/گلستان معاون مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تاثیر کریدور شمال – جنوب (اینچه برون – گرگان – شاهرود – طبس) بر امنیت غذایی کشور گفت: این پروژه می تواند گلستان را از خارج کند. بن بست اقتصادی

بهروز رحمانی امروز یکشنبه 21 تیرماه در پنجمین اجلاس کریدور شمال به جنوب گفت: به دلیل اینکه پروژه راه آهن و سیاست های کلی حوزه حمل و نقل که مورد تاکید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، همواره مطرح است. در گروهی از پروژه های اولویت دار. و در بین چهار گروه حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی، پروژه راه آهن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی کاهش مصرف سوخت و تصادفات را یکی از مزیت های حمل و نقل ریلی برشمرد و با اشاره به پروژه راه آهن اینچه برون، شاهرود – طبس گفت: این پروژه ما را به آسیای میانه متصل می کند و مزیت های خود را دارد به ویژه با طرح جدید. اتفاقی که رخ داد، طرح مهمی است که به امنیت غذایی ایران کمک می کند.

معاون مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث خط ریلی اینچه برون، شاهرود – طبس می تواند گلستان را از بن بست اقتصادی خارج کند، یادآور شد: بر اساس توافق صورت گرفته تصمیم گرفته شد. که استان گلستان تفاهم نامه های خود را برای سرمایه گذاری با این بخش امضا می کند. به صورت خصوصی منعقد کرده و برای ما ارسال می کند و در ازای آن مطالعات 12 سال گذشته را به آنها ارائه می دهیم تا بتوانند مطالعات به روز و تجمعی را برای ما ارسال کنند.

رحمانی با بیان اینکه اگر استانداری گلستان مطالعات به روز شده و تفاهم نامه منعقد شده با بخش خصوصی را ارسال کند، برای اخذ مجوز به سازمان برنامه و بودجه ارسال می کنیم و نظر دولت برای اجرای این طرح مثبت است.

وی به موانع زیست محیطی کریدور شمال – جنوب اشاره کرد و گفت: مسائل زیست محیطی در گلستان حائز اهمیت است و فقر استان زیر سرسبزی پنهان شده است و توجه به مسائل زیست محیطی در این استان آنقدر مهم است که توسعه کمتری را می طلبد. فضایی در حومه شهر.

معاون مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از این پروژه غفلت نکرده ایم و در سال های اخیر مطالعات مختلفی در این خصوص انجام شده اما توجیهی ندارد، افزود: در سال های اخیر مطالعات انجام شده نشان از عدم توجیه این پروژه داشت و هیچ یک از سرمایه گذاران حاضر به سرمایه گذاری در این پروژه نبودند.

رحمانی تاکید کرد: امروز اینکه پروژه کریدور شمال به جنوب توسط استان گلستان در حال پیگیری است و بخش خصوصی نیز برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده است اقدام ارزشمندی است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا