اجتماعی

تصمیم یک باغ‌وحش برای فروش ۱۲ قلاده شیر در پاکستان

مسئولان باغ وحش پاکستان تصمیم گرفته اند 12 قلاده شیر در این باغ وحش را به کلکسیونرهای خصوصی بفروشند.

به گزارش مجله زنده خبری، باغ وحشی در پاکستان هفته آینده 12 قلاده شیر را به حراج می گذارد تا به کلکسیونرهای خصوصی بفروشد تا علاوه بر درآمدزایی برای تامین هزینه ها، فضای بیشتری برای حیوانات دیگر فراهم کند.

بر اساس گزارش بی بی سی، مسئولان این باغ وحش می گویند که تعداد گربه های بزرگ در آنجا به قدری زیاد است که شیرها و ببرها مجبورند به نوبت به بیرون بروند. این باغ وحش در حال حاضر دارای 29 توله شیر، شش توله ببر و دو جگوار است.

مخالفان محیط زیست با فروش شیرها در همین حال، گروه محیط زیستی صندوق جهانی حیات وحش اعلام کرد که این موجودات باید به باغ وحش های دیگر منتقل شوند یا شیرهای ماده باید عقیم شوند یا به آنها قرص های ضد بارداری داده شود.

یورونیوز نیز در گزارشی درباره این تصمیم نوشت: «نگهداری شیر، ببر و دیگر حیوانات وحشی عجیب و غریب به عنوان حیوان خانگی در پاکستان امری غیرعادی نیست زیرا افراد ثروتمند سعی می کنند وضعیت مالی مرفه خود را به رخ بکشند.» صاحبان ثروتمند این حیوانات تصاویر و فیلم هایی از این حیوانات منتشر می کنند. گربه های بزرگ شما در رسانه های اجتماعی »

مسئولان باغ وحش قیمت پایه را 150000 روپیه پاکستان (حدود 700 دلار) برای هر قلاده شیر تعیین کرده اند، اما امیدوارند هر یک از این حیوانات حدود دو میلیون روپیه یعنی حدود 9000 دلار به فروش برسند. به گفته مدیران باغ وحش، اما همه نمی توانند در این حراج شرکت کنند و خریداران باید ثابت کنند که پناهگاه، امکانات و ابزار لازم برای نگهداری از این حیوانات را دارند. همچنین باید مشخصات خود را در مراجع استانی ثبت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا