اجتماعی

۳۱ هزار نوآموز قمی در پایه اول ابتدایی ثبت نام کردند

مجله زنده خبری/ Com معاون اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: در حال حاضر ثبت نام 31 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در مقطع ابتدایی معمار به پایان رسیده و برنامه ریزی ها و مقدمات حضور آنان در اول مهرماه به پایان رسیده است.

مریم سادات پهننده، معاون اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفت وگو با خبرنگار مجله زنده خبری، اظهار کرد: در حال حاضر ثبت نام 31 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در مقطع ابتدایی استان نمیره به پایان رسیده و برنامه ریزی ها و مقدمات لازم برای آنها انجام شده است. بازدید در 1 اکتبر به پایان رسید.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: سال گذشته با توجه به پوشش بازماندگان تحصیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد نوآموزان ورودی به مقطع ابتدایی نسبت به سال های گذشته افزایش متفاوتی داشته است. و جهش آماری را مشاهده کردیم، اما امسال روند افزایش دانشجویان جدیدالورود طبیعی است.

وی با اشاره به طرح معارفه نوآموزان ورودی دبستان در قالب کمپین «شوق کودک، شور حسینی» که به همت استان راه اندازی شده است، افزود: با توجه به اینکه سال تحصیلی با اربعین حسینی رحلت پیامبر آغاز می شود. (علیه السلام) و شهادت امام حسن و امام رضا (علیهم السلام)، هدف از این کمپین، آماده سازی دانش آموزان برای حضور در کلاس های درس است.

پناهنده روژمار این کمپین را «تفکر، خلاقیت» برای شورای معلم، «خانواده آگاه، نسل حسینی» برای اولیای دانش آموزان و همچنین «حالت خوب مدرسه در سایه آنلاین حسینی» برای نوآموزان عنوان کرد. ورود به مدرسه و شب “شبه دیدار”، “انتظار” برای کلاس دوم تا ششم.

وی افزود: امروز 20 شهریور ماه برنامه آموزشی والدین نوآموزان به مدت یک ساعت و نیم به منظور آشنایی آنها با برنامه درسی مدارس و شناخت نیازهای دانش آموزان پایه اول در سطح مدارس برگزار شد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: با در نظر گرفتن تعطیلات در هفته اول مهرماه، تلاش می کنیم با اجرای کمپین “شوق کودک، شور حسینی” برنامه آموزش مدارس به تاخیر نیفتد. آماده سازی اولیه انجام شده است.

پناهنده در پایان گفت: در بازدید از برنامه های شورای معلمان و اولیای دانش آموزان در سطح مدارس از برگزاری این کمپین و ایجاد شور و نشاط برای آغاز سال تحصیلی ابراز خرسندی کردند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا