اجتماعی

شناسایی ۴۹۹ شهرستان و منطقه برای حضور در طرح «نهضت نصیب آموزشی یکسان»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه کودکان حق دسترسی به امکانات آموزشی مناسب را دارند ، “جنبش آموزش برابر” گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است.

به گزارش مجله زنده خبری ، رضوان حکیم زاده در وبینار تخصصی همان جنبش نهضت آموزشی که صبح امروز با حضور مدیران کل استانهای مازندران و سیستان و بلوچستان و معاون آموزشی تیمهای آن دو استان با اشاره به کلمات برگزار شد. رهبر معظم انقلاب: هیچ تفاوتی در مناطق دور افتاده و پایتخت وجود ندارد.

وی با اشاره به عوامل تأثیرگذار در یادگیری کلان دانش آموزان ، افزود: ما باید انرژی خود را صرف عواملی کنیم که شرایط تغییر و بهبود را دارند. از جمله نقش معلم ، فضای مدرسه و ایجاد انتظارات زیاد برای یادگیری که از این نظر بسیار مثر هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش “حرکت برای آموزش برابر” را گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی تعریف و تصریح کرد: برای اجرای این برنامه 499 شهر و منطقه را بر اساس 7 شاخص توسعه بررسی و شناسایی کردیم.

حکیم زاده یکی از ویژگی های مثبت این جنبش را مشارکت در آن دانست و گفت: در این برنامه از تجربه و کمک ویژه همکاران خود استفاده می کنیم. در اجرای این طرح نباید از مشارکت خانواده ها غافل شد و باید نگرش خانواده ها نسبت به یادگیری را تغییر دهیم.

وی با اشاره به راهکارهای بهبود اوضاع در زمینه مبانی آموزش و پرورش ، به تشریح برنامه های اصلی در حوزه اصلی پرداخت و تأکید کرد: مناطق و شهرستانها در اجرای این طرح باید بر اساس عملکرد شناسایی شوند شاخص ها. در این راستا ، ما در نظر داریم دانش آموزان بهتر از گذشته عمل کنند و بیش از گذشته یاد بگیرند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در ارتقا promoting شاخص های یادگیری ، داشتن فرهنگ بالا و انتظارات از آموزش از داشتن ثروت م effectiveثر است. اگر بهبود کیفیت آموزش به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مشارکت های برون سازمانی را به خود جلب کند و از طرف دیگر ما می توانیم دیدگاه خانواده ها را در مدرسه تغییر دهیم ، می توانیم امیدواریم که یک زمینه بازی برابر برای همه مناطق ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا