اجتماعی

دلیل حذف آزمون‌های پیشرفت تحصیلی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بر لزوم “توجه ویژه به نیازهای دوران کودکی و جایگزینی کارهای مهارتی با وظایف سنتی” تأکید کرد.

به گزارش مجله زنده خبری ، رضوان حکیم زاده ، در حاشیه بازدید از برخی اقدامات و رونمایی از چندین پروژه قائم مقام استان یزد ، در جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و روسای آموزش و پرورش از 14 منطقه ، منطقه و شهر یزد استان ، اظهار داشت: توجه ویژه به نیازها و گزینه های كودكان اجرای تكالیف مهارتی با كارهای سنتی یك فعالیت عمده است. اگر می خواهیم در دبستان موفق شویم و تحصیل و تحول صورت گیرد ، باید بر اساس تغییر سند اساسی و شناخت نیازهای دوران کودکی ، دیدگاه حرفه ای نسبت به کودک داشته باشیم و بدانیم که ما وظیفه آموزش و راهنمایی همه دانش آموزان را بر عهده داریم. باید در گفتار و رفتار خود عدالت آموزشی داشته باشیم و اجازه دهیم کودکان اشتباه کنند تا بتوانند اعتماد به نفس و اعتماد به نفس را یاد بگیرند.

وی افزود: ما به هیچ وجه تکالیف را از دست ندادیم ، اما بر اساس اصول آموزشی ، تکالیف سنتی را با مهارت های تکالیفی جایگزین کردیم و به جای کپی کردن ، می خواهیم توانایی دانش آموز در نوشتن افکار ، مشاهدات ، احساسات را تقویت کنیم. ، ما باید کارهای سنتی را جایگزین کارهای مهارتی کنیم.

حکیم زاده ادامه داد: مهارت های خواندن ، نوشتن ، گوش دادن و صحبت کردن ، که در بسته تحول خواندنی مورد بحث قرار می گیرد ، در وهله اول خداوند در قرآن برای زندگی سالم انسان به آنها پرداخته و در آیات مختلفی ذکر شده است. “

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم رفتار دانش آموزان را رصد کنیم و افرادی داشته باشیم که می توانند فارسی را به درستی بخوانند و بنویسند و اگر به آن برسیم ، یكی از مأموریت های ابتدایی دبستان در سند تحول اساسی ، یقیناً محقق خواهد بود. “خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف از سند تحول اساسی تمرکز بر آموزش بود اما در عمل آموزش را به آموزش تبدیل کرده و آموزش را به تست تبدیل کرده ایم.

وی می افزاید: “در کشورهای پیشرفته دنیا هیچ گونه تفکیک و گروه بندی برای دانشجویان وجود ندارد و گروه بندی دانش آموزان به افراد ضعیف ، متوسط ​​و قوی اشتباه است. زیرا ایمان و توانایی های دانش آموز را از بین می برد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، حکیم زاده دلیل حذف آزمون های پیشرفت تحصیلی ، کتاب های درسی ، مصاحبه و کنکور را آسیب رساندن به عزت کودکان عنوان کرد و گفت: “این برنامه ها محیطی برای مشارکت و دوستی است. اصول اولیه “این دین را نابود می کند و هیچ دستاورد دیگری حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا