اجتماعی

۱۵ پرسش سازمان نظام پزشکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

سازمان نظام پزشکی با صدور بیانیه ای به کاندیداهای ریاست جمهوری ، 15 س askingال را مطرح کرد و بر لزوم شفافیت در برنامه نامزدها در مورد سلامت تأکید کرد.

براساس اعلامیه مطبوعاتی مجله زنده خبری و سازمان بهداشت ، در بیانیه ای خطاب به هفت نامزد ریاست جمهوری: “یکی از مهمترین موضوعات مورد انتظار در برنامه های کاندیداهای محترم ریاست جمهوری در همه کشورها ، پاسخگویی به الزامات بخش بهداشت و تأمین مطلوب شرایط موجود برای افراد و دارندگان فرایندها در این بخش. در این دوره علاوه بر این بحث مهم و اساسی ، جهان و کشور ما با چالشی خطرناک و بی سابقه به نام اپیدمی کوید -19 روبرو هستند. حدود 200 میلیون نفر از یک طرف تحت تأثیر مرگ و 4 میلیون مرگ و بیکاری ، فقر ، تعطیلی بسیاری از مشاغل و آسیب های اقتصادی ، اجتماعی و روانی قرار گرفته اند. در این میان کشور ما ایران از گزش این بیماری در امان نبوده است.

آلودگی میلیون ها شهروند ، مرگ بیش از 80 هزار نفر از هموطنان و عبور چهار موج شکننده برای مردم و کادر پزشکی و انتظار برای موج های دیگر و واکسیناسیون کمتر از چهار درصد از جمعیت کشور شرایطی است که جامعه و دولت را نگران کرده است. “اغراق نیست که انتظار داشته باشیم عموم مردم و دارایی ها در بحث ها و برنامه های آینده نامزدهای محترم ریاست جمهوری ، به دور از شعارهای عمومی در زمینه مراقبت های بهداشتی ، به یک برنامه کاملاً خوب و مدون احتیاج داشته باشند.”

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: “سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ، بزرگترین نهاد صنفی جامعه ایثارگر و سلامت فرهنگی ایران ، در این شرایط خاص از نامزدهای افتخاری انتظار دارد پاسخ های لازم و مناسب را ارائه دهند. به س followingالات زیر:

1- قاعده سیستم بهداشتی هر جامعه ، از جمله ایران ، بر سه ضلع مثلث استوار است: ساختار بهداشت ، کار و اقتصاد بهداشت

درخواست جامعه پزشکی ، بلکه بسیاری از اندیشمندان بهداشت در منطقه و سراسر جهان و مردم شریف ایران از نامزدهای محترم ریاست جمهوری ، این است که نگرش و برنامه شخصی شما برای تقویت ، ارتقا و اصلاح نقاط ضعف این چیست؟ اصول مهم؟

2- نظر شما در مورد ساختار نظام سلامت با توجه به مشکلات پزشکان خانواده ، سیستم ارجاع و سطح خدمات بهداشتی که سالهاست در برنامه های توسعه کشور ارائه می شود ، اما متأسفانه موفقیت چندانی ندارند در دولت های مختلف؟ مشکل چیه؟ و استراتژی شما برای غلبه بر انتقال چند دهه ای و عدم دستیابی به آنچه در این زمینه مطلوب است چیست؟

3- مطابق با س structuralال ساختاری فوق ، برنامه اقدام شما در زمینه پرونده های الکترونیکی و نسخه های الکترونیکی که از ملزومات قانونی سیستم بهداشت محسوب می شوند چیست؟

4- یکی از شاخص های پیشرفت هر جامعه سهم سلامت این جامعه از تولید ناخالص ملی (GDP) این کشور است. سهم فعلی بهداشت از سبد تولید ناخالص داخلی را چگونه ارزیابی می کنید و برنامه شما برای بهبود یا افزایش این سهم چیست؟

5- نیروی کار در سیستم بهداشت بسیار ارزشمند است و حاصل بیش از یک دهه تلاش و سرمایه گذاری است. از دست دادن این نیروهای ارزشمند به طرق مختلف از جمله نبود شرایط مناسب برای تجارت ، مهاجرت و جذب در سیستم های بهداشتی سایر کشورها یکی از مصائب نظام سلامت امروز است. استراتژی شما برای به حداقل رساندن این مشکلات چیست؟

6- شما برای تسهیل کار دستیاران در زمینه های مختلف پزشکی و کاهش فشار مضاعفی که امروز شاهد آن هستیم ، چه برنامه ای دارید و می دانید که آینده و امید به پایان آموزش بهداشت در هاله ای از عدم اطمینان فرو رفته و شک؟

7- کاهش فشار مضاعف و غیرمعمول بر جوانان فارغ التحصیل پزشکی ، پرستار و رشته های پیراپزشکی ، مانند پروژه های فوق برنامه که در مراحل مختلف به آنها تحمیل شده است و مانع اصلی زندگی و خانواده و مانع ثبات و امنیت شغلی است. برنامه هات چیه؟

8- مقابله با سهمیه های مختلف رایج ، که هدف عدالت آموزشی و امید و انگیزه دانش آموزان است و در آینده علمی کشور با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد و همچنین باعث شده افراد با استعداد و رتبه بالا وارد این حوزه شوند. پیشنهاد می کنید و تلاش می کنید تا برای آینده خود باز بمانید؟

9 – آیا می دانید قیمت خدمات بهداشتی با نرخ تعرفه اعلام شده تفاوت چشمگیری دارد؟ برنامه شما برای تحقق تعرفه ها و قیمت خدمات بهداشتی ، اطمینان از کیفیت مناسب خدمات برای ملت ایران و نحوه تعیین قیمت این خدمات چیست؟

10- برای تقویت سلامت و بیمه تشخیصی و البته كاهش هزینه بیماریهای از جیب شما با حفظ جدی كیفیت مناسب خدمات بهداشتی ، چه راهكارهایی را پیشنهاد می كنید؟

11- با توجه به اینکه در طی اپیدمی تاج اکثر جامعه ایران هنوز فرصت واکسیناسیون را ندارند و ترس از خسارات اجتماعی بیشتر وجود دارد ، تصمیم حضرتعالی برای جلوگیری از امواج بعدی ، واکسیناسیون م ،ثر ، واردات واکسن خارجی ، تهیه دارو و حمایت از تولیدات محلی؟

12 – به نظر شما بخش خصوصی در سیستم بهداشت و درمان کشور چگونه است؟ شما چه راه حلی برای حمایت از این بخش در تعیین تعرفه ها متناسب با نرخ تورم و واقعیت های اقتصادی پیشنهاد می کنید؟

13. می دانید که تحقیقات بهداشتی در کنار آموزش ، مراقبت های بهداشتی و درمانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. استراتژی تیم معظم له برای ارتقا research تحقیقات کاربردی و م healthثر بهداشتی در شرایط برابر با سایر کشورهای جهان چیست؟

14. در طول اپیدمی تاج و حتی قبل از آن در طرح تحول سلامت ، مشخص شد که زیرساخت های بیمارستان امروز ما ، مانند تعداد تخت های مراقبت های ویژه ، CCU ، NICU ، اکسیژن ، IT ، تجهیزات دارویی حیاتی ، تشخیص و درمان کافی ، سرویس لازم و کافی را نداشته باشید! با یک نگاه اجمالی به موضوع تحریم های سرکوبگر و هزینه های ارزی که این بخشها در مراکز دولتی و خصوصی با آن روبرو هستند ، تئوری های اجرایی شما برای حل این مشکلات چیست؟

15. اما شما می دانید که یک روش بسیار موثر در مبارزه با اپیدمی کووید ، در جهان ، از جمله در کشور ما ، که نقش منفی در کنترل این مشکل و سایر بیماری ها ، گسترش خرافات و در یک کلام شبه- علم بود “لطفاً نظرات خود را صریحاً در این زمینه و راهکارهای مقابله با چنین حملات و مداخلات غیر علمی بیان کنید.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا