ورزش و نشاط

حساب باشگاه پرسپولیس باز است/ برکناری کالدرون برنامه‌ریزی شده بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی رسول پناه مدیرعامل و رئیس جمهور زودتر هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در آخرین مصاحبه خود به بهانه شکایت از این باشگاه برای دریافت مطالبات خود و تعطیلی حساب پرسپولیس به مسائل مختلف می پردازد; از جانب تلاش ها برای حذف «جبرئیل دیگ بخار“مربی زودتر سرخپوشان به گفته وی، این اقدام «برنامه کوچکاشتباهات زیادی در قرارداد آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی رخ داد.

بله، من یک دندانپزشک هستم

رسول پناه در ابتدا تایید کرد که او دندانپزشک است. با توجه حضور بی ارتباط او در فوتبال و پرسپولیس گفت: مدیران فوتبال با 30 سال سابقه چه کرده اند؟ ما مدیران فوتبال زیادی داشته ایم. البته همه نه من می گویم. عده ای هم تلاش کردند.

دلیل تفاوت با مدیرعامل پرسپولیس

وی در پاسخ به این سوال که چه عملکرد قابل دفاعی در پرسپولیس دارد؟ وی گفت: زمانی که به عضویت هیات مدیره پرسپولیس درآمدم و وارد این باشگاه شدم تمام سلسله مراتب را طی کردم. من از همه مشکلات آگاه بودم. زمانی که من رئیس هیات مدیره بودم با مدیرعامل مشکل داشتم چون پرسپولیس باید قانونی فعالیت می کرد. زمانی که به پرسپولیس پیوستم به خصوص زمانی که سرمربی شدم با بحران شدید داخلی و خارجی مواجه بودیم و با یک امتیاز تیم چهارم جدول بودیم. وقتی مدیرعامل شدم، همه شرایط را می دانستم. نگفتم ارث – بدهی – دارم. البته هیئت مدیره قوی هم داشتیم.

به سلطانی فر گفتم قرارداد دلالی ببند

مدیر عامل زودتر پرسپولیس ادامه داد: دلالی داشتیم که متاسفانه قرارداد داشت و انگیزه ای برای درآمدزایی نداشت. تفاوت ما اونجاییم شروع بلند شد پرداخت وظیفه کارگزار بود. به سلطانی فر – وزیر وقت ورزش گفتیم که این اتفاق نمی افتد و باید پول را وارد باشگاه کنید در حالی که شرایطی برای پول آوردن وجود نداشت. گفتم اگر بخواهم ناظر شوم بیا قرارداد دلالی را عوض کنیم یا این قرارداد را امضا کنیم. اعضای هیأت مدیره با اختیارات خود این موضوع را پیگیری کردند و قرارداد 110 میلیارد تومانی بستیم که در مطبوعات گفتند ترکمن چای است. ولی ریال آخر را پرداخت کردند. آیا در تاریخ پرسپولیس چنین چیدمانی وجود داشت؟

این تنها سالی بود که پرسپولیس در آن به درآمدزایی دست یافت

رسول پناه خاطرنشان کرد: در طول مدت تصدی دو ورزشگاه به نام خود را در اختیار گرفته ایم یکی از شهدا ناشناس و یک درفشی فر. 25 میلیارد از قرارداد بازیکنان کم کردیم. تیم را به فینال آسیا بردیم. پاداش و قرارداد دادیم. بر اساس گزارش سازمان خصوصی سازی، این تنها سالی است که پرسپولیس به درآمدزایی رسیده است. از 13 پرونده خارجی، 8 پرونده را بسته ایم، به خصوص پرونده برانکو ایوانکوویچ.

حساب پرسپولیس تعطیل نیست

V با توجه بسته شدن حساب پرسپولیس و اینکه به خاطر هزینه های شما و شکایت شما این اتفاق افتاده است، گفت: نه. مدیرعامل پرسپولیس بیانیه ای صادر کرد و گفت: شنیدم و نه میدانم». این ادعاها بی اساس است. حساب پرسپولیس توانا بسته و مسدود نیست. او نیامد که حداقل یک بار از دفتر حقوقی استعلام کند حساب میشه بلاک کرد یا نه؟ کسانی که شکایت مثلا مبلغ 1 میلیارد تومان این مبلغ در حساب مسدود است اما حساب باز است.

25 میلیارد تومان سپرده گذاری حساب پرسپولیس

مدیر عامل زودتر پرسپولیس با تاکید مجدد بر باز بودن حساب باشگاه، افزود: اخیرا ایرانسل 25 میلیارد واریز کرده و به بازیکنان – پرسپولیس – که از این حساب بوده اند، داده است. نه میدانم چرا می گویند حساب باشگاه را بسته ام؟

من با فروش باشگاه موافقت کردم ولی راه درست

رسول پناه در خصوص نامه ای که قبل از واگذاری استقلال و پرسپولیس داده بود و در آن مخالفت خود را با خصوصی سازی این دو باشگاه اعلام کرده بود، یادآور شد: ما خودمان طرفدار واگذاری هستیم، اما به روش درست. فرم درست نامه نوشتیم و گفتیم با هم فکری بکنند و استانداران را دعوت کنند، اما بعد از انجام وظیفه وارد عمل شدند. «داروی پس از مرگ سهراب» بود.

سند تبدیل دولتی; بهترین پاسخ تسلیم استقلال و پرسپولیس

گفت که در دوره مدیریت خاکستر 270 میلیارد تومان از طریق برند پرسپولیس درآمدزایی کرد، گفت: بهترین پیشنهاد واگذاری سند تحول خود دولت بود که 17 اسفند صادر شد. 1400 اعلام شد. در این سند به صراحت آمده است که این دو باشگاه پس از سه، چهار سال با توافق مدیریتی واگذار می شوند. به شرکت هایی بدهید که زندگی خصوصی دولت هستند. سه چهار سال در زدن و پول درآوردن، نه این ناگهان انتقال چرا این مورد توجه قرار نگرفت؟ در این واگذاری تنها 24 درصد از مردم سهام باشگاه را خریدند و این مورد استقبال قرار نگرفت. دیگران خاکستر هم از نظر گرامری و هم در OTC بود.

فایل شجاع خلیل زاده یک راز مالک نیست

مدیر عامل زودتر پرسپولیس در دوران کاری اش خاکستر وی در پاسخ به این سوال که چرا خلیل زاده با شجاع خلیل زاده، مدافع آن تیم به چالش کشیده شد. شکایت درست؟ وی تصریح کرد: باشگاه شکایت انجام دادم به کمیته تعیین وضعیت هم فرستادیم. این مشکل یک راز مالک نیست اسناد موجود است. این بازیکن قراردادی سه ساله داشت. شجاع محبوب است و من خودم در پرسپولیس بسیار محبوب هستم دوستش من دارم. خودش می داند. در مدیریت فرق می کند. نه میدانم دولت بعدی چه کرد؟ شجاع او دو سال دیگر قرارداد داشت. تصمیم گرفتیم دو سال بمانیم، اما او به تنهایی منصرف شد.

ما نتوانستیم قرارداد استوکس را به فیفا ارائه کنیم

رسول پناه درباره دلیل ناکامی پرسپولیس در پرونده آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی گفت: این قرارداد در زمان من نبود. استوکس او همراه این تیم برای بازی مقابل شارجه به امارات رفت و دیگر برنگشت. در زمان تصدی ما، بحث کرونا و بازی لغو شد. در این مدت نتوانست به تهران بیاید. طبق قرارداد استوکس، ما کارهای قانونی را انجام دادیم. در قرارداد استوکس آمده بود که باید به فدراسیون فوتبال ایران برود شکایت انجام دادن. این موضوع خب این قرارداد همینطور استآی تی عدمما نتوانستیم آن را به فیفا بفرستیم. تاریخ ها هم اشتباه بود. نه میدانم اتفاقی یا عمدی بوده اما 15-20 قرارداد اشتباه بوده است. ما تازه درستش کردیم یوری بیایید وارد شویم تا با آخرین 50000 دلار ضربه نخوریم. ما بزرگترین ضربه را بعد از دعوا به پرسپولیس خوردیم.

دیگ بخار می خواست برگردد ولی این شرایط او نبود انصاری فرد بود

به گزارش خبرنگار آنلاین، بحث دیگر رسول پناه با توجه علت جدایی جبرئیل دیگ بخار او سرمربی آرژانتینی پرسپولیس بود که مدیرعاملی محمدحسن را برعهده داشت انصاری فرد رخ داد رسول پناه در پاسخ به این سوال که چرا به عنوان رئیس هیات مدیره مانع از جدایی شد. دیگ بخار درست؟ اظهار داشت: در بحث دیگ بخار شما آن را باور نمی کنید. پیام هایی وجود دارد. او می‌خواست برگردد، اما شرط می‌بندد که مدیرعامل این کار را می‌کرد انصاری فرد نباش ما گفتیم در کنترل تو نیست. کاری کردند که بنده خدا دیگر نیاید. با فاصله فاصله داشت. منظورم این نیست که او تهدید شده بود. ما خیلی کمک کردیم.

قبل از دیگ بخار رفتیم و شوکه شدیم

گفت این داستان مشکلی ندارد انصاری فرد مدیر اجرایی باشگاه و دیگ بخار گفت: اگر قرارداد را بخوانی می فهمی زمانی خواهید بود استعفا داد اگر یک سوم قرارداد را به او می دادیم می توانست برود چون استعفا داده بود. این موضوع بین مدیرعامل و ایشان بود. زمانی که قبل از دیگ بخار رفتیم و مسائلی پیش آمد که ما را شوکه کرد. گفته شد اعضای هیئت مدیره هم ماندند. دیگ بخار بخشی از مبلغ را با پرسپولیس هم پاس کرد راه او آمد، اما مشکلاتی داشت، بنابراین توصیه شد که برنگردد. او دو هفته مربی بود یک بار او به هیئت مدیره گزارش می داد که واقعاً تکان دهنده است. او برای باشگاه ارزش قائل بود.

بیایید در مورد ما صحبت کنیم شکایت آنها درست می کنند

“این تفاوت اهل کجایی؟ در نهایت منجر به جدایی شود دیگ بخار اتفاقی افتاده است؟» رسول پناه که با برنامه «ورزگاه» صحبت می کرد، در پاسخ به این سوال گفت: برخی مسائل درست است و قابل اثبات نیست. شکایت آنها درست می کنند.

اخراج دیگ بخار برنامه کوچک او بود

«آیا تمایلی برای تغییر سرمربی وجود داشت؟ رئیس زودتر هیات مدیره پرسپولیس در پاسخ به این سوال یادآور شد: بله برنامه کوچک اگر اخبار را تماشا می کردید، می دانستید می توان شدید آنها می خواستند دیگ بخار نه، اما هیئت مدیره می خواست بماند. دیگ بخار در یک برنامه تلویزیونی جان او کلمه را گفت. ما مجبور نیستیم به این موضوع بپردازیم. همه طرفداران درک می کنند. درباره ما چک ها برگشتند و گفتند دیگ بخار او می رود. گفتیم پول چه شد. اگر پنج روز زودتر پرداخت می کردند، هیچ خسارتی نمی دیدند.

دیگر به پرسپولیس برنمی گردم اما…

به گفته رسول پناه، دلیل حذف پرسپولیس از آسیا کشف این پرونده بود دیگ بخار او در فیفا بود. مدیر عامل زودتر پرسپولیس هم اعلام کرد که تمایلی به بازگشت به این باشگاه ندارد اما در صورت نیاز آماده کمک است کمک من هستم

دکمه بازگشت به بالا