سلامت و تندرستی

عکس | ماه‌نورد امارات که فردا با موشک فالکون به فضا می‌رود

شرکت آمریکایی اسپیس ایکس (اسپیس ایکس) ظهر فردا (اول دسامبر) ساعت 03:37 به وقت شرقی (12:07 به وقت ایران) یک فرودگر ژاپنی و یک مریخ نورد متعلق به امارات متحده عربی را به ماه خواهد فرستاد.

پرتاب HAKUTO-R Mission 1 (HAKUTO-R Mission 1) شرکت ژاپنی Ispace (ispace) قرار است روز پنجشنبه 1 دسامبر از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا با موشک فالکون 9 انجام شود.

این پرتاب به صورت زنده در وب سایت SpaceX پخش خواهد شد.

این ماموریت اولین پرواز فضایی است که به بشریت کمک می کند تا تأثیر قابل توجهی بر ماه و اطراف آن داشته باشد.

تاکشی هاکامادا، بنیانگذار و مدیرعامل ispace می گوید: چشم انداز ما ایجاد یک اکوسیستم اقتصادی پایدار و مترقی در فضا است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فرودگر Hakuto-R این شرکت در مارس 2023 روی سطح ماه فرود خواهد آمد و اولین کاوشگر ژاپنی خواهد بود که روی ماه فرود می آید.

این کاوشگر طیف گسترده ای از محموله ها را برای مشتریان مختلف حمل می کند که شاید معروف ترین آنها مریخ نورد 10 کیلوگرمی رشید باشد که توسط مرکز فضایی محمد بن راشد امارات ساخته شده است.

عکس ماه نورد امارات فردا با موشک فالکون به فضا می رود

در طی یک ماموریت سطحی که انتظار می رود حدود 14 روز زمینی طول بکشد، رشید از ماه عکس می گیرد و محیط باردار الکتریکی سطح ماه را توصیف می کند.

رشید تنها تجهیزاتی نیست که فردا صبح با موشک فالکون 9 پرواز می کند. یک مریخ نورد کوچک ناسا، که به عنوان چراغ قوه قمری نیز شناخته می شود، در این ماموریت به فضا می رود تا یخ آب را در دهانه های نزدیک قطب جنوبی ماه شکار کند.

باربارا کوهن، محقق ارشد چراغ قوه قمری در مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا گفت: ما یک چراغ قوه واقعی را به ماه می بریم که مجهز به لیزرهایی است که به دهانه های تاریک قطب جنوبی ماه می تابد تا نشانه های قطعی یخ آب را جستجو کند. . .

وی افزود: من از اینکه می بینم ماموریت ما به درک علمی از مکان یخ آب ماه و نحوه حضور آن در ماه کمک می کند هیجان زده هستم.

اسپیس ایکس در توضیح این ماموریت می گوید این پرتاب چهارمین پرتاب مرحله اول موشک فالکون 9 خواهد بود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تقویت کننده موشک حدود هشت دقیقه و 15 ثانیه پس از بلند شدن از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال به زمین بازخواهد گشت. مرحله بالایی موشک، فرودگر Hakuto-R را 46.5 دقیقه پس از پرتاب و چراغ قوه قمری را شش دقیقه بعد رها می کند.

5858

دکمه بازگشت به بالا