سلامت و تندرستی

مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

به گزارش شفاف ، سعید جعفری ، دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشورتی نسل فضایی در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) ، در گفتگویی درباره استقامت ناسا در فرود مریخ گفت: “این سومین ماموریت کاروان های مریخ نورد امسال قرار است در آخرین ساعات فردا ، پنجشنبه ، 20 فوریه بر روی این سیاره فرود آید.

جعفری ادامه داد: اولین مأموریت امسال ارسال کاوشگر از امارات متحده عربی با کاوشگر Mysbar al-Amal (امید) به مریخ بود و مأموریت دوم چین با فضانورد تیان وانگ 1 بود که پس از هفت ماه سیاره گذشته با موفقیت در مدار مریخ قرار گرفت.

دبیر اجرایی شورای مشورتی خاورمیانه در زمینه تولید فضا در حمایت از برنامه اجرای فضا سازمان ملل (SGAC) گفت: مأموریت Perseverance Rover مارس 2020 در مریخ از 9 آگوست آغاز می شود. این فضانورد بالگردی به نام نبوغ را به سیاره سرخ حمل می کند.

وی ادامه داد: این بالگرد با وزنی کمتر از دو کیلوگرم از یک سیستم دو چشمی در جهت مخالف استفاده می کند که در جو با غلظت یک درصد جو زمین اجازه می دهد تا اولین بالگرد ناسا صعود کرده و به این سیاره پرواز کند. “

جعفری افزود: قبل از اینکه غواص استقامت بتواند کار علمی خود را در این کره خاکی آغاز کند ، باید با موفقیت در دهانه Jezero فرود آید.

دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشاوره تولید فضا در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “هیچ تضمینی برای نجات فضانورد از این آزمایش هولناک وجود ندارد.” در طول این سال ها ، فقط 40٪ از کل فضانوردانی که در سطح مریخ فرود آمدند ، با موفقیت فرود آمدند.

جعفری افزود: این رقم ناامید کننده در بسیاری از شکستگی ها در چند دهه اول عصر فضا افزایش یافته است. با توجه به ماموریت های موفقی که ناسا در سال های اخیر داشته است ، نتایج فرود بسیار دلگرم کننده است.

وی افزود: صحنه ای که فردا پنجشنبه شب (به وقت ایران) به صورت زنده در اتاق کنترل ماموریت در مارس 2020 در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) دیده می شود ، کاوشگر به سیاره سرخ نزدیک شده و وارد جو می شود. مریخ و فرود آن نفس گیر است.

دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشورتی تولید فضا در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “توجه به این نکته مهم است که فضانورد از مارس 2020 می تواند با خیال راحت روی مریخ فرود بیاید ، این بدان معناست.” ) قابلیت انعطاف پذیری دستورالعملهای فرود از قبل برنامه ریزی شده را دارد و با استفاده از مجموعه حسگرهایی که داده ها را به الگوریتم های تصویری خودرو منتقل می کنند ، به عنوان وسایل نقلیه خودران بر روی زمین حرکت می کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا