اجتماعی

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روزپرستار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک گفت.

به گزارش مجله زنده خبری- به گزارش وبدا، در پیام دکتر بهرام عین اللهی آمده است:

“به نام خدا

ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز بزرگداشت مقام پرستار را تبریک می گویم. نامگذاری روز تولد این بیمار و مقاومت، روز پرستار، مسئولیت پرستاران عزیز را سنگین می کند.

پرستاران منادی از خود گذشتگی و کرامت انسانی هستند. آنان که با نور ایمان و فداکاری جانی تازه به ارواح بیمار و رنجور می بخشند، در کالبد جامعه جان می دمند و این حیات را که برآمده از ایمان واقعی به خالق و عشق به خلقت است، در نقاب شرافتمندانه ای تجلی می بخشند. پرستار”.

پرستاران تمام وجود خود را فدای آرامش و آسایش بیماران می کنند و در این اخلاص سرشار از معنویت جلوه ای از کرامت عاشورا حضرت زینب کبری (س) را که مظهر صبر و نفس است آشکار می سازند. فداکاری در میان زنان در سراسر جهان.

جشن کرامت پرستار منحصر به یک روز از سال نیست، بلکه پرستار پرچمدار این رسالت مهم انسانی می شود و حس نوع دوستی را در پرتو عشق الهی در هر لحظه و هر لحظه متبلور می کند. بنده صالح خداوند

امروزه پرستاران در نزد مردم ما عزیزتر و شریفتر از همیشه هستند و این لطف و برکت خداوند است. فرشته رحمت، پرستار بیمار است. زیرا هم با جسم و هم با روح بیمار سروکار دارد. آنها به بدن بیمار کمک می کنند و بهبودی او را تسریع می بخشند و همچنین ذهن و روح او را آرام می کنند.

انجام اقدامات درمانی دقیق و حساس، اطمینان از ایمنی بیمار، مدیریت بخش های پر سر و صدا و استرس زا، مراقبت از خود و همکاران زیرمجموعه، به روز رسانی دانش و انجام تحقیقات، مشارکت در فعالیت های اجتماعی و خیریه، ارجاع و راهنمایی بیماران، مراقبت معنوی و روشنگرانه امیدبخش و اعتماد به دل بیماران، تهیه گزارش های مختلف و مهم، برنامه ریزی کار بخش و توزیع کار بین آنها، ارائه گزارش و پیشنهادات به پزشکان و کادر درمانی، هماهنگی و هدایت تیم پزشکی برای رفع نیازهای بیمار. پیشگام در تکریم بیماران به ویژه سالمندان، ارائه الگوی مهربانی و عطوفت در برخورد با کودکان مضطرب، حمایت از آموزش و یادگیری دانش آموزان ضمن اداره خانواده و مراقبت از فرزندان، ایفای نقش مربی و مشاور سلامت در جامعه، تنها فردی ساخته شده است که ن یک پرستار گفت

اگرچه اقدامات ارزنده پرستاران در شرایط عادی کشور جای قدردانی دارد، اما حضور آنان در حماسه هشت ساله جنگ تحمیلی و ارتباط آنان با مدافعان حرم نقطه عطف و مایه مباهات این عزیزان است. همکاران در کشور ما بعد از همه گیری کووید 19 در سه سال اخیر صحنه های دیگری از ایثار و از خود گذشتگی برای پرستاران عزیز کشورمان ایجاد شده است و به درستی که در این عرصه شاهد عملکرد ایثارگرانه، عاشقانه و علمی بوده ایم. پرستاران در کنار سایر کارکنان بهداشتی. پرستاران به عنوان اولین خط حامیان سلامت، در دوران سخت و طاقت فرسا مقابله با بیماری کرونا، برگ زرینی از افتخار در تاریخ پرستاری کشورمان ایجاد کردند.

ضمن قدردانی از زحمات مجدانه و زحمات پرستاران محترم، روز پرستار را به جامعه شریف پرستاری تبریک و تهنیت عرض نموده و برای سلامتی و تندرستی این جانباختگان فداکار نظام سلامت دعا می کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا