ورزش و نشاط

قیمت دلار دردسر تازه پرسپولیس و استقلال

بوژیدار رادوشویچ در تاریخ 2 بهمن 1400 قرارداد خود را با پرسپولیس به طور رسمی فسخ کرد و با توجه به اینکه مطالبات وی پرداخت نشد و این فسخ از نظر فیفا قانونی بود، 4 سال بعد – با تاخیر – 950 هزار یورو به پرسپولیس محکوم شد. پس از تصمیم کمیته تعیین وضعیت فیفا، بازیکنان پرسپولیس به CAS اعتراض کردند و در نهایت این رای در دادگاه عالی ورزش تایید شد، بنابراین پرسپولیس رسما موظف به پرداخت این پول با سود سالیانه 5 درصد است. البته باشگاه پرسپولیس درباره دوره مدیریتی درویش با رادوشوویچ مذاکره کرد و در نهایت پس از 100 هزار یورو تخفیف، طرفین به توافق رسیدند که پرسپولیس 40 هزار یورو بابت حقوق رادوشوویچ و 850 هزار یورو اقساط رادوشوویچ بپردازد.

پرسپولیس 40 هزار یورو به وکیل رادوشوویچ پرداخت کرده و قرار است در 24 دی ماه قسط اول رادوشوویچ را پرداخت کند.

در بهمن 1400 که رادوشوویچ قرارداد خود را لغو کرد، نرخ یورو حدود 28 هزار تومان بود. با محاسبه این نرخ، طلب رادوشوویچ در آن زمان به 23 میلیارد و 800 میلیون تومان می رسد، اما اکنون با نوسانات نرخ ارز، پرسپولیسی ها باید حدود 34 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات رادوشویچ تامین کنند. یعنی حدود یک سال تاخیر در پرداخت این بازیکن کروات باعث شده تا پرسپولیس حدود 10 میلیارد تومان ضرر کند.

در عین حال باشگاه استقلال نیز با چنین مشکلی مواجه است. استقلال در نوامبر 2019 در پرونده استراماچونی از سوی کمیسیون وضعیت فیفا به پرداخت یک میلیون و 300 هزار یورو به این مربی ایتالیایی محکوم شد، زمانی که نرخ یورو حدود 27 هزار تومان بود، او باید حدود 17 میلیارد تومان بیشتر بپردازد.

بیشتر بخوانید:

251254

دکمه بازگشت به بالا