ورزش و نشاط

اعتماد به چشم‌رنگی‌ها و موبورها کافی است/ صعود به المپیک دور از دسترس نخواهد بود

ابراهیم قاسمپور: اعتماد به چشم‌رنگی‌ها و موبورها کافی است/ صعود به المپیک دور از دسترس نخواهد بود

پیشکسوت فوتبال بر این باور است مدیران ورزش و فوتبال ایران باید خیلی زود تکلیف تیم ملی امید را روشن کنند.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری مجله زنده خبری با اشاره به شرایط تیم ملی امید ایران اظهار داشت: اگرچه زمان زیادی تا آغاز بازی های رسمی تیم امید وجود دارد اما نباید تصمیم گیری و برنامه ریزی در خصوص این تیم را به دقیقه 90 موکول کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تجربه های گذشته در مورد تیم های رده های سنی مختلف نشان داده است که معمولا ما عادت داریم زمان را از دست بدهیم و در این گونه مواقع تصمیمات درست و منطقی را نمی گیریم که این نگرانی وجود دارد که این اتفاق برای تیم ملی امید هم تکرار شود.

کارشناس فوتبال در خصوص موانع و مشکلاتی که در تیم‌های ملی رده‌های پایه به خصوص تیم ملی امید وجود دارد، افزود: مشکل عمده ای که در مورد تیم های ملی در رده پایه به ویژه تیم ملی امید وجود دارد این است که معمولا در زمان برگزاری اردوها و برنامه های آماده سازی برخی از باشگاه ها با تیم ملی همکاری لازم را انجام نمی دهند و مشکلات زیادی بر سر این ماجرا برای تیم ملی ایجاد می شود. به اعتقاد من در قدم اول برای تیم ملی امید باید تعامل های لازم بین باشگاه ها و تیم ملی و فدراسیون در این زمینه صورت بگیرد تا دیگر این قبیل مشکلات برای تیم ملی امید رقم نخورد.

ابراهیم قاسمپور در مورد این که در مقطع فعلی انتخاب سرمربی داخلی برای تیم ملی امید بهتر است یا گزینه‌های خارجی به خبرنگار ورزشی مجله زنده خبری گفت: به اعتقاد من وقت آن رسیده است که به جای اعتماد به چشم‌رنگی‌ها و موبورها به داشته های خودمان اعتماد کنیم. شما ببینید در جام جهانی قطر چند تیم با مربیان بومی و داخلی خود پای به این رقابت ها گذاشتند و توانستند نتایج خوبی هم کسب کنند. در برهه فعلی می توان از مربیان داخلی برای تیم ملی امید استفاده کرد و از آنها بهره لازم را برد. یکی از نقاط ضعف مدیران فوتبال و ورزشی ما در ایران این است که برای مربیان خارجی همه جوره امکانات فراهم می کنیم و آنها را با قراردادهای آن چنانی جذب کرده و زمان زیادی را به آنها می دهیم اما نوبت به مربیان داخلی که می رسد، شرایط کاملا عوض می شود. 

ملی‌پوش سال‌های دور فوتبال ایران تاکید کرد: در مسیر پروسه انتخاب مربیان باید مدیران از نظرات کارشناسان و متخصصان استفاده کنند تا بهترین تصمیم در بهترین زمان برای تیم ملی گرفته شود تا در آستانه آغاز بازی های رسمی با تصمیمات عجولانه بعد از مسابقات دچار حسرت و پشیمانی نشویم.

قاسمپور در خصوص پتانسیل فنی بازیکنان امید در مسیر حضور در المپیک و شکستن طلسم ناکامی فوتبال ایران گفت: بدون شک ما از نظر فردی و بازیکن در سطح امید استعدادها و پتانسیل خوبی داریم اما اگر می‌بینید با این توان فنی چند دهه ای است که ناکامی های تکراری را تجربه می کنیم دلیلش این است که مشکلات ساختاری و بنیادی در فوتبال ما لاینحل باقی مانده است. توان، هوش و خلاقیت فنی و فردی بازیکنان ما خوب است و با این توان فنی حضور در المپیک برای ما دور از دسترس نخواهد بود به شرط آن که مشکلات ساختاری  حل شود و برنامه ریزی های ما به گونه ای نباشد که بخواهیم با تصمیمات عجولانه و غیرتخصصی سرنوشت مان را به دست خودمان خراب کنیم.

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام//  






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا