ورزش و نشاط

پرسپولیس در میان ۱۰۰ تیم برتر جهان باقی ماند/ استقلال ۳ پله صعود کرد

بر اساس گزارش ها شفاف بر اساس آخرین رده بندی تیم های باشگاهی فوتبال جهان که توسط سایت پایگاه فوتبال اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رده اول باشگاه های ایرانی قرار دارد.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با 1616 امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته گذشته در رده چهارم قاره کهن باقی ماند و هفته گذشته در رده 98 جهان قرار گرفت.

تیم فوتبال استقلال با 1552 امتیاز و بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در رده دوم فوتبال باشگاهی ایران و هشتم آسیا باقی ماند. شاگردان فرهاد مجیدی نیز با 3 پله صعود در رده 184 جهان قرار گرفتند.

تیم فوتبال سپاهان با 1503 امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم همانند جدول رده بندی قبلی در رده هفدهم آسیا قرار دارد. دارندگان مدال طلای اصفهان بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته گذشته در رده 285 جهان قرار دارند.

در این رده بندی تیم های فوتبال فولاد، تراکتور و گل گهر سیرجان در رده های چهارم تا ششم فوتبال ایران قرار دارند.

بر اساس این رده بندی جایگاه 5 تیم برتر آسیا نسبت به رده بندی قبلی تغییری نکرده است و تیم ژاپنی کاوازاکی فرونتال با 1693 امتیاز همچنان در صدر قرار دارد. پس از این تیم، الهلال عربستان با 1662 امتیاز در رده دوم باقی مانده است. چونبوک موتورز کره جنوبی مانند هفته گذشته با 1621 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد. تیم اولسان هیوندای کره جنوبی پس از پرسپولیس با 1612 امتیاز در رده پنجم قاره کهن قرار دارد.

در رده بندی جهانی جایگاه 5 تیم برتر جدول تغییری نکرده و بایرن مونیخ با 2087 امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول قرار دارد. پس از سفیدپوشان آلمانی در رده دوم، تیم منچسترسیتی با 2015 امتیاز قرار دارد. لیورپول انگلیس با 2007 امتیاز در رده سوم و رئال مادرید با 1979 امتیاز در رده چهارم قرار دارند. اینترمیلان با 1970 امتیاز بدون تغییر، همچنان پنجمین تیم برتر باشگاهی جهان است.

پورتو با مهدی طارمی در رده دوازدهم، لورکوزن در تیم جدید سردار آزمون در رده 33 و فاینورد با علیرضا جهانبخش در رده 66 باقی ماندند.

بر اساس این رده بندی، بارسلونا بدون تغییر در رده شانزدهم جهان قرار دارد.

10 تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:
بایرن مونیخ

شهر منچستر

لیورپول

رئال مادرید

اینترمیلان

آژاکس

چلسی

پاری سن ژرمن

یوونتوس

ناپولی

دکمه بازگشت به بالا