برترینهای کسب و کارعمومی

نمایندگی پنجره دو جداره در کرج کجاست؟

چند سالی است که به مدد دستاوردهای علمی و فنی نوع جدیدی از پنجره ها که به پنجره های دوجداره معروف هستند وارد بازار شده است که آسایش و آرامش را برای مردم به ارمغان آورده است.

این پنجره ها نوعی عایق صدا و حرارت بوده و در جلوگیری از انتقال صدا و اتلاف انرژی در ساختمان بسیار موثر هستند.

پروفیل های یو پی وی سی که اخیرا وارد بازار شده اند در مقایسه با درب و پنجره های قدیمی که از پروفیل آهنی ساخته شده اند و علاوه بر ایجاد بار اضافی به ساختمان و ایجاد خوردگی در طول زمان در اثر شرایط جوی، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی. برای اطلاع از ویژگی ها و قیمت محصول با سازنده همراه باشید.

دارای شیشه دوجداره

پنجره دوجداره از پنجره های دوجداره با قاب UPVC تشکیل شده است. UPVC جایگزینی برای آلیاژهای فلزی و غیرفلزی در ساخت درب و پنجره است.

از ویژگی های بارز این پنجره ها می توان به وزن سبک، مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات جوی و مقاومت در برابر آتش سوزی اشاره کرد. پنجره های دوجداره اساس پنجره های دوجداره هستند.

در این نوع شیشه دو یا چند لایه شیشه به وسیله نوار فاصله دور آنها از هم جدا شده و فضای بین شیشه ها با هوا یا گاز آرگون یا SF6 پر می شود.

اسپیسرها عمدتاً از آلومینیوم ساخته شده اند و با مواد سیلیکاژل پر شده اند که نوعی جاذب رطوبت است که رطوبت هوای بین دو لیوان را جذب می کند.

پنجره

مزایای پنجره های دوجداره

ایمنی پنجره های دوجداره بسیار بالاست. زیرا شکستن دو لایه شیشه نیاز به فشار و انرژی زیادی دارد.

گاز آرگون که فضای بین دو شیشه را پر می کند نوعی عایق حرارتی است و از خروج گرما به بیرون ساختمان جلوگیری می کند. این محصول از خروج گرما در زمستان جلوگیری می کند و در تابستان از ورود آن به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

نصب آن از اتلاف انرژی در ساختمان ها جلوگیری می کند و هزینه برق را کاهش می دهد.

این پنجره علاوه بر عایق حرارتی از آلودگی صوتی نیز جلوگیری می کند. شیشه های دو یا چند جداره به کار رفته در این پنجره ها باعث کاهش صدا شده و محیطی آرام را برای سرنشینان فراهم می کند.

پنجره های دوجداره نیازی به رنگ آمیزی ندارند و به راحتی تمیز می شوند.

گرد و غبار به راحتی در آنها نفوذ نمی کند و در برابر نفوذ آب نیز مقاوم هستند.

پنجره های UPVC شفاف در برابر تغییرات جوی مقاوم بوده و تغییر شکل نمی دهند.

استفاده از این مدل پنجره هزینه های مربوط به گرمایش و سرمایش ساختمان را کاهش می دهد و نصب آن را بسیار مقرون به صرفه می کند. آب بندی کامل از نشت آب در هنگام باران های شدید جلوگیری می کند. آب بندی کامل آن از ورود گرد و غبار به سازه جلوگیری می کند. در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم بوده و از عبور آنها به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

از دیگر خواص این نوع پنجره غیر قابل اشتعال، مقاوم در برابر پوسیدگی و خوردگی مانند اسیدها، بازها و مواد شیمیایی می باشد.

از نظر اقتصادی بسیار ارزان است.

معایب شیشه دوجداره

اگر برای تهیه پروفیل پنجره از مواد مرغوب استفاده نشود به مرور زمان باعث شکنندگی و تغییر رنگ پروفیل می شود.

در صورتی که گالوانیزه مورد استفاده در تولید درب و پنجره یو پی وی سی مشکل داشته باشد می تواند بعد از نصب باعث تغییر شکل پنجره ها شود.

انواع پنجره های دوجداره

پنجره های دوبل کشویی

در این حالت پنجره مانند یک ریل باز و بسته می شود و می تواند به سمت چپ یا راست باز شود. این مدل به دو نوع تک تراک و دو تراک تقسیم می شود.

پنجره کشویی

پنجره های دو جداره که از دو طرف باز می شوند

در این حالت پنجره از عرض بالایی هم با لولاهای یک طرفه و هم با دمیدن دسته به سمت بالا باز می شود. این مدل از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا در ساخت آن از یراق آلات بسیار مقاوم استفاده شده است.

فینسترا دو طرفه

پنجره های دو جداره از یک طرف باز می شوند

در این حالت پنجره فقط در یک جهت و به صورت حلقه باز و بسته می شود. این مدل یکی از پرطرفدارترین انواع درب و پنجره دوجداره است و اکثر افراد از این نوع پنجره استفاده می کنند.

پنجره یک طرفه

پنجره دوجداره فرانسوی با مولیون های قابل جابجایی

این نوع پنجره دارای ستون متحرک است و با باز شدن ارسی ستون نیز باز می شود. وقتی یک پنجره فرانسوی باز می شود، هیچ ستونی در وسط پنجره وجود ندارد.

شیشه های دوجداره فولکس واگن

در این حالت پنجره مانند درب خودروی فولکس واگن باز و بسته می شود. به طوری که ابتدا می آید داخل و سپس قطار مخصوص خودش را سوار می کند. این نوع پنجره برای مکان هایی مانند ویلا بسیار مناسب است.

دو پنجره آکاردئونی

در این حالت پنجره مانند آکاردئون باز و بسته می شود. وقتی باز می شود، همه بال ها به یک طرف تا می شوند و از یک طرف روی یک پوشش ثابت قرار می گیرند.

پنجره واگن

شیشه دوجداره قوسی

به طور کلی می توان گفت یکی از مدرن ترین انواع پنجره های دوجداره قوسی است. استفاده از این مدل می تواند دید وسیعی از ناحیه مقابل را به شما بدهد.

پنجره آکاردئونی

پنجره دوجداره محوری

به طور کلی طراحی این مدل دشوار است و به همین دلیل نسبت به انواع دیگر کمتر هستند. باز و بسته شدن این گونه پنجره ها در محور گوشه ها انجام می شود. شیشه های رنگی بسیار مدرن و شیک هستند.

پنجره خلیج

استفاده از نورگیرهای دوجداره

خانه های تاریک و کم نور جلوه ای دلگیر دارند و احساس سردی و افسردگی را به حاضران منتقل می کنند اما خانه هایی که پرتوهای نور در آن ها حس زندگی و سرزندگی را در فضا پخش می کنند.

بنابراین، هنگام ساخت خانه مورد نظر، پنجره های سقف دو جداره و نورگیرها را فراموش نکنید. زیرا نقش مهمی در زیباسازی، نور بخشیدن و زیباتر شدن فضا دارند.

در ساخت پنجره های سقفی بهتر است از شیشه های دو جداره استفاده شود، زیرا این شیشه ها در تماس مستقیم با باد، طوفان، برف و باران هستند و در صورت استفاده از شیشه های تک لایه ممکن است شیشه بشکند. آب و گرد و غبار از طریق آن وارد خانه می شود.

پنجره های دو جداره زیبا

تعمیر و نگهداری پنجره های دوجداره

پنجره های حرارتی را می توان به راحتی با آب و صابون شسته و تمیز کرد.

آب بندی پنجره های دوجداره باید با نهایت دقت و تمیزی انجام شود تا از انعطاف لازم برخوردار باشد.

واحدهای پنجره دوجداره ممکن است تا مدتی پس از باز و بسته شدن تنظیم نشوند، بنابراین نیاز به تنظیم و تنظیم مجدد دارند.

برای بهبود عملکرد پنجره های دوجداره باید به طور مرتب آنها را روغن کاری کرد.

خرید پنجره دوجداره

هنگام خرید این نوع پنجره توجه به نکاتی بسیار مهم است. در مراجعه به مراکز فروش پنجره دوجداره حتما به نکات زیر توجه کنید.

پنجره ها باید استانداردهای لازم را داشته باشند و مقدار کافی گاز آرگون بین آنها قرار گیرد.

نصب پنجره باید طبق ضوابط مربوطه انجام شود در غیر این صورت انرژی ساختمان به هدر می رود.

یک پنجره خوب باید عایق باشد. زیرا این تنها راهی است که می تواند آسایش و آرامش را برای مردم به ارمغان بیاورد.

لوازم آن را باید با توجه به کیفیت و وزن برگ ها خریداری کرد.

شیشه پنجره باید شیشه صنعتی باشد، شیشه شیشه بری برای این کار مناسب نیست.

نصب پنجره دوجداره UPVC باید توسط متخصص انجام شود.

نوع پروفیل باید شرایط آب و هوایی را داشته باشد و معیارهای لازم را داشته باشد

قیمت پنجره دوجداره

قیمت پنجره دوجداره متاثر از عوامل مختلفی است که در ادامه به آنها می پردازیم.

اندازه و تعداد پنجره بزرگتر، قیمت بالاتر اما برخی از تولیدکنندگان در صورت خرید عمده به خریداران تخفیف می دهند و محصولات را با قیمت کمتر عرضه می کنند.

قاب های پنجره از موادی مانند چوب، آلومینیوم و پی وی سی ساخته می شوند که UPVC ارزان ترین و رایج ترین فریم است که مقاومت لازم را در برابر شرایط جوی دارد.

مدل پنجره نیز در قیمت آن تاثیر دارد. مدل های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام قیمت خاص خود را دارند.

هزینه نصب این پنجره ها به صورت جداگانه محاسبه می شود.

هزینه شیشه دوجداره بسته به نوع جنس و ساخت متفاوت است.

نصب و راه اندازی با کیفیت و کیفیت گران تر از سایر مواد است.

آخرین کلمه

در این مقاله به معرفی پنجره دوجداره، انواع و مدل های آن، مزایا و معایب آن پرداختیم. همانطور که گفته شد این پنجره ها عایق صدا و عایق حرارتی خوبی هستند، از ورود و خروج صدا به داخل ساختمان و همچنین هوای سرد و گرم جلوگیری می کنند.

امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب یک پنجره با کیفیت و مناسب کمک کرده باشد. آیا از شیشه دوجداره در محل کار یا زندگی استفاده کرده اید؟

شما از کدام مدل ها استفاده می کنید؟ چه ویژگی ها، مزایا و معایب این پنجره ها را می شناسید که در این مقاله به آنها نپرداخته ایم؟ نظرات و پاسخ های خود را با جامعه معماری در میان بگذارید.

سوالات متداول

پنجره های دوجداره از چه موادی ساخته شده اند؟

پنجره دوجداره از یک پنجره دوجداره با فریم پی وی سی تشکیل شده است. PVC-U جایگزینی برای آلیاژهای فلزی و غیرفلزی در ساخت درب و پنجره است.

ویژگی های پنجره های دوجداره چیست؟

از ویژگی های آن می توان به سبکی، عایق بودن صدا و حرارت، مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات جوی و غیر قابل اشتعال بودن اشاره کرد.

منبع: نمایندگی پنجره دوجداره در کرج

دکمه بازگشت به بالا