اقتصادیبرترینهای کسب و کارعمومی

دمنوشات گیاهی برای بهبود دیابت

اهمیت مصرف دمنوشهای گیاهی

خرید دمنوش دکتر بیز: چای برای افراد مبتلا به دیابت یک انتخاب عالی است و می‌تواند راهی بدون کربوهیدرات، برای تأمین آب‌رسانی و آنتی‌اکسیدان‌ها باشد. آنتی‌اکسیدان‌‌ها ترکیباتی هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و مواد شیمیایی که می‌توانند به سلول‌ها و مواد ژنتیکی آسیب برسانند کمک می‌کنند. زمانی که رادیکال‌های آزاد زیادی در بدن وجود دارد، اکسیداتیو رخ می‌دهد. این واکنش می‌تواند بدن فرد را در معرض ابتلا به دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی مختلفی قرار دهد.
آزمایش‌های متعددی که درباره چای انجام شد و نتایج تأثیرات آن بر خطر ابتلا به دیابت نشان داد که نوشیدن سه فنجان چای در روز می‌تواند تأثیر زیادی روی کاهش خطر ابتلا به دیابت داشته باشد. در ادامه چند مورد از بهترین چای‌هایی را که برای افراد مبتلا به دیابت و پیشگیری از این بیماری مؤثر است، با هم مرور کنیم.

چای سبز

دمنوش خارخاسک دکتر بیز: مطالعات نشان داده است که چای سبز و عصاره چای سبز ممکن است به کاهش سطح گلوکز خون کمک کرده و در جلوگیری از دیابت نوع ۲ و چاقی نقش زیادی داشته باشد. افرادی که به‌طور میانگین بیش از ۱۰ سال است که سابقه نوشیدن چای را دارند، چربی بدن کمتری داشته و دور کمر آنها هم کمتر است.

از آنجایی که چاقی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را حداقل تا ۶ برابر بیشتر کند، چای سبز از طریق کاهش میزان چربی‌های مضر بدن نقش کنترل‌کننده دارد.

این چای حاوی یک ترکیب قوی به نامepigallocatechin gallate (EGCG) است. این ترکیب باعث افزایش جذب گلوکز به سلول‌های ماهیچه‌ای شده و می‌تواند برای درمان چاقی بسیار مفید باشد.

چای بابونه، دمنوش مناسب دیابت عصبی

دمنوش رازیانه ستین: به‌طورکلی چیزی به اسم دیابت عصبی در علم پزشکی وجود ندارد، اما وقتی فرد دچار استرس یا اضطراب می‌شود، سطح قند خون افزایش پیدا می‌کند. به این حالت دیابت عصبی گفته می‌شود. یکی از بهترین دمنوش‌هایی که برای کنترل قند خون در زمان استرس و اضطراب کاربرد دارد، دمنوش بابونه است.
یک شب بی‌خوابی احتمالاً آخرین چیزی است که افراد مبتلا به دیابت باید تجربه کنند. بی‌خوابی می‌تواند باعث کاهش تأثیر انسولین در بدن شود که به طور بالقوه سطح قند خون را افزایش می‌دهد. نوشیدن چای گیاهی بابونه که بدون کافئین است ممکن است خواب شما را تقویت کند.

بررسی انجام‌شده‌ای ثابت کرد گروهی از زنانی که به‌تازگی زایمان کرده بودند با مصرف مداوم دو هفتگی چای بابونه توانستند نسبت به گروهی که نوشیدن این چای را در برنامه خود نداشتند، کیفیت خواب بالاتر و علائم افسردگی کمتری داشته باشند. همین اهمیت بابونه روی کیفیت خواب افراد، مهم‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود دیابت در بدن کنترل و سطح قند خون کاهش پیدا کند.
خواندن مطلب ، برای آشنایی با نوشیدنی‌های بهتر و داشتن خواب باکیفیت‌تر کمک‌کننده خواهد بود.

دمنوش زنجبیل برای دیابت

یک فنجان زنجبیل ممکن است تند و طعمی گزنده داشته باشد اما اگر دیابت دارید یا می‌خواهید بدن سالم‌تری داشته باشید، ارزش نوشیدن دارد. ریشه زنجبیل سطح قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و همچنین A1C کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، یک مطالعه در فوریه ۲۰۱۵ نشان داد افراد مبتلا به دیابت که انسولین مصرف نمی‌کردند، با مصرف سه ماه مکمل زنجبیل توانستند سطح قند خون خود را بهبود دهند.
زنجبیل با مهار آنزیم‌‌هایی که در فرایند متابولیسم کربوهیدرات نقش دارد و همچنین حساسیت به انسولین را کنترل می‌کند، بر کنترل قند خون در بدن تأثیرگذار است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کربوهیدرات و دمنوش‌های سازگار با آن، مطلب را بخوانید.

چای ترش

چای ترش هم از جمله بهترین دمنوش مناسب افراد دیابتی است. این چای فواید زیادی برای سلامت قلب دارد و می‌تواند تأثیر زیادی بر کاهش قند خون سیستولیک در افراد مبتلا به دیابت بگذارد. همچنین یک بررسی انجام شده درباره چای ترش نشان داد که به‌طور قابل‌توجهی در کاهش دیاستولیک خون هم مؤثر و کمک‌کننده است.

فشارخون سیستولیک، به فشار در شریان‌های شما هنگام ضربان قلب اشاره دارد و فشارخون دیاستولیک پایین‌ترین عدد است که نشان‌دهنده فشار شریانی بین ضربان قلب است.

چای ریبوس

این چای گیاهی از برگ درختچه‌ای در آفریقای جنوبی تهیه می‌شود و یکی از خوراکی‌های مفید برای کاهش وزن است.
همان‌طور که گفتیم؛ کاهش وزن یک عامل کلیدی برای کمک به افرادی است که پیش‌زمینه ابتلا به دیابت نوع دو را دارند. علاوه بر این، به افرادی که قبلاً سابقه ابتلا به دیابت نوع دو را در پرونده پزشکی خود دارند و با آن درگیر هستند، کمک می‌کند تا قند خون کنترل شده‌ای داشته باشند. نوشیدن این چای به‌طور بالقوه پیشرفت بیماری را کاهش می‌دهد.

چای نعناع، بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت نوع یک

افزودن چای نعناع به رژیم غذایی و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید کمک می‌کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید. این چای یک نوشیدنی بسیار مفید و مؤثر برای کسانی است که دیابت نوع یک دارند. همچنین بیماران مبتلا به دیابت نوع دو که سطح استرس بالایی دارند هم می‌توانند از خواص این دمنوش بهره ببرند.

اثرات آرامش‌بخش چای نعناع باعث شده تا یک گزینه خوب دمنوش برای دیابت عصبی هم باشد، زیرا کاهش استرس اغلب می‌تواند سطح گلوکز خون را بهبود دهد.

عطر نعناع فلفلی به کاهش درد و اضطراب ناشی از کاتتریزایسون داخل وریدی کمک می‌کند. استشمام بوی نعناع برای افراد مضطرب و دیابتی توصیه می‌شود.

کلام آخر

درباره دمنوش مناسب دیابتی صحبت کردیم. اگر مبتلا به دیابت هستید مهم است که نوشیدنی بدون قند میل کنید. از چای‌های اصلی مثل چای سبز یا حتی چای سیاه استفاده کنید. کافئین را در رژیم غذایی روزانه خود حذف یا کم کنید تا هم کیفیت خواب را بهبود ببخشید و هم بتوانید زمان کافی از شبانه‌روز بخوابید.

مصرف دمنوش‌های گیاهی مهم هستند به‌طوریکه نمی‌توان از نوشیدن و مصرف آنها در رژیم غذایی روزانه غافل شد

 

دکمه بازگشت به بالا