عمومی

افزایش تعامل ایران با کشور‌های مختلف

دستاورد‌های هسته‌ای و موضوع عفاف و حجاب، محور خطبه‌های نماز جمعه شهر‌های استان مرکزی در این هفته بود.

افزایش تعامل ایران با کشور‌های مختلفبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام رحیمی خطیب جمعه ساوه با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از دستاورد‌های هسته‌ای دانشمندان کشورمان گفت: دانش هسته‌ای برای ملت ما یک دانش صف شکن، برای تحقق شعار ما می‌توانیم و حرکت به سمت ایران قوی است. او افزود: انرژی هسته‌ای امروز در تولیدات دارویی، کشاورزی و همه‌ی ابعاد زندگی ملت نیاز ضروری ست و توطئه‌ی آمریکا و کشور‌های غربی برای سلب این حق قانونی نشان از ضعف و ترس آن‌ها است.

امام جمعه خمین به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: جوانان باید در ازدواج خود معیار‌های اسلامی را مورد توجه قرار دهند و تقوا، درستکاری، صداقت و توان اداره زندگی از معیار‌های مورد نظر آن‌ها باشد.

حجت الاسلام کاظم زاده امام جمعه موقت دلیجان با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها وبی حجابی در جامعه گفت: مردم نگران و مخالف رفتار‌های زننده غیر اسلامی هستند و مسئولان باید برای مقابله با این رفتار‌ها صراحت کلام وعمل به وظیفه داشته باشند وبی توجهی به این رفتار‌ها قابل فبول نیست.

حجت الاسلام سعیدی امام جمعه کمیجان با اشاره به سالروز پیوند حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: ائمه معصومین علیهم السلام نمونه بارز زندگی ساده و به دور از زرق و برق هستند و امروزه خانواده‌ها باید راه و مسیر ازدواج را برای جوانان محیا کنند.

امام جمعه تفرش به موضوع جوانی جمعیت و سالمندی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از ورود به سیاه چاه جمعیتی می‌بایست فرهنگ ازدواج آسان گسترش یابد چرا که بسیاری از مشکلات خانواده‌ها با ازدواج برطرف می‌شود.

 امام جمعه فراهان به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه صنعت هسته‌ای اشاره کرد و گفت: کاربرد‌های متنوع دستاورد‌های هسته‌ای در زندگی انسان و بهره وری بهتر از نعمت‌های خدادادی و طبیعی امری لازم برای شرایط امروز کشور است. حجت الاسلام یعقوبی افزود: دستیابی ایران به دانش هسته‌ای به عنوان یک دانش فاخر نشان از ترس غربو استکبار از توانمدی ملت ایران است.

حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات هم گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و متخصصان کشورمان هیچگاه دنبال ساخت بمب هسته نبوده و نیستند چرا دستورات اسلام خلاف ساخت سلاح‌های کشتار جمعی است، اما متخصصان کشورمان از صنعت هسته‌ای در بخش‌های تولید برق، دارویی، کشاورزی و پزشکی استفاده خواهد کرد.

خطیب جمعه شازند هم دستاورد‌های هسته‌ای را کلید موفقیت و رمز پیشرفت کشور در همه بخش‌ها دانست و گفت: باید نتیجه موفقیت‌ها و دستاورد‌های هسته در زندگی مردم ملموس و نمایان شود.

دکمه بازگشت به بالا