اقتصادیبرترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

چه عوارض جانبی ممکن است از مصرف گانودرما به وجود آید؟

قارچ گانودرما لوسیدوم درمان کبد است یا مسموم کننده کبد؟!

قیمت محصولات گانودرما: شاید عجیب به نظر آید که به عنوان تقویت کننده و بهبود بخش کبد، می تواند اثرات سمی بر روی کبد ایجاد کند! بله، نتایج متعددی حاکی از اثرات سمی حاصله از مصرف پودر گانودرما بر روی کبد همراه با علائمی مانند خشکی دهان و گلو و بینی، خارش و التهابات پوستی، ناراحتی معده و اسهال، سرگیجه و سردرد، خونریزی بینی، مدفوع خونی و … می باشد.

به قول ابوعلی سینای بزرگ، هر درمانی به اعتدال موثر است و بر هر جسمی اثر متفاوتی دارد.

در طب سنتی به تاثیرات اختصاصی داروها بر بدن افراد مختلف توجه ویژه ای می شده است و بر اساس طبع و مزاج های متفاوت، درمان های متفاوت برای یک بیماری، توصیه می شده است. این مساله در پزشکی نوین، کمتر مطرح بوده و معمولا درمان های بالینی تعمیم پذیر می باشد و در صورت مشاهده عوارض جانبی در افراد مختلف، احتمال این عوارض را برای دارو، ذکر کرده و در مورد آن هشدار می دهند.

قارچ گانودرما جنگلی

عوارض قارچ گانودرما، نسبت به داروهای شیمیایی

خرید قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز: هرچند که نمی توان عوارض داروهای شیمیایی را با درمان های طبیعی مقایسه کرد، اثرات منفی و آسیب رسان درمان های مصنوعی و شیمیایی، بسیار گسترده بوده و اثرات آشکار و پنهان موقتی و بلند مدت بر روی بدن می گذارند اما در مورد درمان های گیاهی و داروهای طبیعی با رعایت نکات مصرفی مانند مقدار و میزان و زمان مصرف، بسیاری از این عوارض جانبی قابل پیشگیری می باشند.

اثرات مثبت و معجزه آسای ریشی، بسیار قوی تر و متنوع و گسترده تر از اثرات منفی آن بوده و به همین دلیل تمرکز بر قابلیت های مفید آن، بیشتر است به ویژه اثراتی مانند آنتی اکسیدان بودن، کاهش دهنده قند خون، بهبود بخش هپاتیت، درمان دیابت نوع دو، چربی سوزی و افزایش انرژی، نشاط و آرامش ذهنی، خواص ضد التهابی و ضد آلرژیک، ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال بودن، تسکین دهندگی، درمان مشکلات مفصلی، بهبود آسم و مشکلات تنفسی، و …. که ناشی از ترکیبات فعال زیستی موجود در قارچ گانودرما لوسیدوم است، بسیار مورد بررسی و توجه قرار گرفته است.

اما با این حال نمی توان متعصابه، عوارض جانبی احتمالی را انکار کرد و یا نادیده گرفت، آگاهی از تاثیرات منفی ترکیبات گانودرما، نه تنها نقیض اثرات درمانی آن نیست، بلکه می تواند برای استفاده بهتر و بهبود اثرات مثبت آن، مورد توجه قرار گیرد تا با رعایت نکات ایمنی، از برکات سلامتی بخش گانودرما بهره برد.

تحقیقاتی در مورد عوارض بالینی قارچ گانودرما

خرید قهوه قارچ گانودرما: در برخی از تحقیقات دیده شده است که قارچ گانودرما نسبت به مصرف دارونما، عوارض بیشتری را القا نموده است و در نتیجه فاکتور تلقین ذهنی برای بروز این عوارض، حذف شده و این به معنای حقیقی بودن این اثرات منفی است.

در تحقیقات دیگری مشکلات کبدی و گوارشی، به خصوص اختلال در معده، متعاقب مصرف قارچ ریشی، مشاهده شده است. هرچند که این اثرات منفی، در تعداد کمی از مصرف کنندگان، رخ می دهد.

هر چند که در مطالعات مختلف، هیچگونه عارضه و اثرات سمی و منفی به ازای مصرف قارچ گانودرما بر روی کلیه در بزرگسالان دیده نشده است.

پیشگیری از عوارض جانبی قارچ گانودرما با رعایت نکات ایمنی مربوط به نحوه مصرف، امکان پذیر است.

دوز و مقدار مصرف قارچ گانودرما لوسیدوم، به این بستگی دارد که طریقه و شکل مصرف آن، چگونه است برای مثال دوز مصرف برای پودر گانودرما با دوز مصرف برای چای و قهوه گانودرما و … متفاوت است.

میزان مصرف گانودرمای خشک شده به صورت خوراکی بهتر است حدود ۱٫۵ تا ۹ گرم در روز باشد و استفاده از پودر آن به صورت خوراکی، بیشتر از ۱ تا ۱٫۵ گرم در روز نباشد.

همچنین اگر مصرف گانودرما، برای کمک به درمان بیماری خاصی است، باید حتما با مشورت و نظارت پزشک متخصص انجام شود.

ممنوعیت های احتمالی مصرف قارچ گانودرما

زنان باردار و زنانی که به نوزاد خود شیر می دهند، کودکان و خردسالان، کهن سالان و نیز افرادی که از داروهای دیگری استفاده می کنند نیز باید ممنوعیت استفاده از قارچ گانودرما را جدی گرفته و حتما در مورد آن، از یک متخصص کمک بگیرند.

با توجه به نتایج منفی و برخی از مشکلات جدی در کبد ناشی از گانودرما لوسیدوم که در برخی از افراد دیده شده است، به نظر می رسد مصرف این قارچ برای گروه های مختلفی از انسان ها، ممنوع باشد از جمله کسانی که مشکلات و سندرم های خونی دارند یا اینکه دچار افت فشار خون مزمن هستند.

محصولات و ترکیبات قارچ گانودرما را حتما دور از دسترس کودکان قرار داده و در صورت زیاده روی در مصرف آن، حتما و فوری به پزشک یا مرکز درمانی برای سم زدایی، مراجعه کنید. همچنین توجه نمایید که حتی در صورتی که هیچ بیماری زمینه ای نداشته باشید و یا دارویی مصرف نکنید، ممکن است به علت آلرژی به برخی از عناصر و ترکیبات گانودرما دچار علائم التهابی ناشی از مصرف آن شوید و در این صورت نیز باید روند استفاده را متوقف نمایید.

تداخلات دارویی قارچ گانودرما

از آنجا که قارچ گانودرما با حداقل ۷۳ داروی مختلف اثرات تداخلی متوسط و با بیش از ۷۸ دارو، تداخل خفیف دارد، حتما باید تمام سوابق پزشکی و درمانی و داروهایی که در حال استفاده از آن هستید را برای پزشک خود شرح داده و سپس از توصیه او بابت استفاده یا عدم مصرف و نیز مقدار و شیوه و شکل استفاده از محصولات حاوی قارچ ریشی، بهره گیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا