برترینهای کسب و کارعمومی

ADF یا تغذیه اتوماتیک اسناد چیست؟

قابلیت تغذیه خودکار ADF

adf چیست؟ قابلیت تغذیه خودکار ADF  یک عملکرد چاپگر است که در اکثر دستگاه‌های چند منظوره گنجانده شده است که به شما امکان می‌دهد به راحتی پشته‌های صفحات را کپی، اسکن و فکس کنید، بدون اینکه ذره­‌ای از وقت شما گرفته شود. اگر در طول روز نیاز به چاپ کردن اسناد زیادی را دارید، به واسطه قابلیت تغذیه خودکار می توانید در وقت و انرژی­تان صرفه جویی کنید. در این باره باید گفت اکثر فیدرهای خودکار بسته به مدل چاپگر، قادر به جابجایی بین 20 تا 50 برگ در یک زمان هستند. توجه به این نکته مهم است که فیدرهای خودکار اسناد فقط می‌توانند یک طرف صفحه را اسکن کنند. اگر به دنبال اسکن خودکار هر دو طرف صفحه هستید، باید چاپگری را پیدا کنید که دارای یک تغذیه کننده خودکار سند دوطرفه باشد.

به زبانی ساده تر، قابلیت تغذیه خودکار ADF را می توان اینگونه توضیح داد که تغذیه خودکار اسناد (ADF) مکانیزمی است که در دستگاه‌هایی مانند پرینترها،  ماشین اداری، دستگاه‌های فتوکپی و اسکنرها یافت می‌شود که چندین ورق کاغذ را به یک اسکنر یا دستگاه کپی می‌دهد تا اسناد چند صفحه‌ای را در یک عملیات کپی، چاپ یا فکس کند. ADF یک ویژگی رایج در اکثر چاپگرهای چند منظوره یا همه کاره است که به افراد کمک می کند تا منتظر اتمام کار چاپ نباشند.

چند نوع مختلف از عملکرد ADF وجود دارد که ارتقای قابل توجهی را برای اسکنرهای مسطح قدیمی ارائه می دهد که فقط می توانستند یک سند را در یک زمان بخوانند، فرآیندی که می تواند تا 30 ثانیه در هر برگه طول بکشد. با یک ADF فوق سریع که می تواند تا 200 صفحه در دقیقه را اسکن کند، از زمان لازم برای تکمیل کار خسته کننده اسکن اسناد رهایی خواهید یافت.

ADF یا قابلیت تغذیه خودکار چگونه کار می کند؟

ADF چگونه کار می کند؟ یا به عبارتی فرایند عملکرد این قابلیت به چه صورت است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که از نظر مکانیکی، یک ADF با هدایت یک ورق کاغذ از میان یک سری غلتک و به داخل سینی خروجی کار می کند. به عنوان مثال، در یک اسکنر، غلتک‌ها یک ورق را بر روی تخت یا صفحه اسکنر هدایت می‌کنند تا تصویر را گرفته و به رایانه شخصی شما ارسال کنند. از سوی دیگر، برای یک چاپگر، یک ADF کاغذ را به هدهای چاپ هدایت می کند تا یک سند فیزیکی تولید کند.

با این حال، برخی از ADF ها پیشرفته تر هستند. آنها هر دو طرف یک سند را اسکن می کنند یا اسناد بیشتری را در کسری از زمان پردازش می کنند. به عنوان مثال، یک تغذیه کننده خودکار اسناد معکوس (RADF)، یک سند را از طریق صفحه اسکنر تغذیه می کند، آن را برمی گرداند و دوباره آن را از طریق اسکنر تغذیه می کند تا یک کپی از هر دو طرف هر ورق کاغذ دریافت کند.

تغذیه کننده اسناد اسکن دوگانه (DSDF) نوع دیگری از ADF گرانتر است. هزینه بیشتری دارد، زیرا دارای چندین سطح اسکن برای گرفتن هر دو طرف سند در یک پاس است. از آنجایی که حرکت کمتری برای سند اصلی وجود دارد، می‌تواند اسکن را در حدود 70 درصد کمتر از RADF انجام دهد.

مزایای قابلیت تغذیه خودکار ADF یا Automatic document feeder چیست؟

چرا این قابلیت در چاپگر های پیشرفته نهادینه شده است؟ همانطور که اشاره کردیم، ADF قابلیتی جدید است که سرعت فوق العاده ای را به فرایند کاری شما با دستگاه چاپ می­بخشد، اما اگر بخواهیم بررسی کاملی از مزیت های این قابلیت داشته باشید باید گفت مزایای ADF بسیار گسترده تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می کنید. علاوه بر امکان اسکن و چاپ سریع‌تر، مزایایی که از ADF به دست می‌آورید می‌تواند به تست نرم‌افزار، بررسی پس‌زمینه شناخت مشتری (KYC)، انطباق مالی، و دیجیتالی کردن سوابق یک شرکت منجر شود.

برای توسعه‌دهنده‌ای که نرم‌افزار جدیدی با فناوری‌های تشخیص کاراکتر نوری (OCR) می‌سازد، یک ADF یک ابزار بی‌پایان مفید برای ورود سریع داده‌ها و انجام تست استرس بر روی برنامه است. با محاسبات نادرست در اسکن‌ها، توسعه‌دهندگان می‌توانند تنظیمات مورد نیاز خود را برای به‌روزرسانی نرم‌افزار خود انجام دهند تا اطلاعات مناسب را با کمترین خطا ثبت کنند.

هنگامی که شما یک اسکنر با کیفیت بالا مجهز به یک ADF با ظرفیت بالا دارید، یک موسسه مالی می‌تواند به سرعت اطلاعات مشتری مورد نیاز خود را برای انجام فرآیندهای KYC جمع‌آوری کند و انطباق با هر مشتری را تأیید کند. یک بانک می‌تواند همان چک‌ها را به صورت دستی انجام دهد، اما این روش بیشتر یادگاری از قبل از دهه 1990 است، زمانی که ساعت‌ها منتظر می‌مانید تا تأییدیه‌ها صادر شود. مهمتر از آن، این زمان‌های انتظار طولانی اغلب منجر به تجربه منفی مشتری یا هدر رفتن زمان و منابع ارزشمند شرکت می‌شود.

برای کسب و کاری که زیرساخت کلی خود را ارتقا می دهد، دیجیتالی کردن اسناد قدیمی روشی متداول برای ایجاد سابقه دقیق از فعالیت های گذشته شرکت است. با این حال، به دلیل محدودیت‌های زمانی، تقریباً غیرممکن است که فقط به یک تغذیه کننده سند تک برگ دسترسی داشته باشید. در این موارد، یک اسکنر با حجم بالا و سرعت بالا برای ایجاد سریع نسخه های دیجیتال اسناد فیزیکی مورد نیاز است. برخی از ماشین‌های گران‌تر دارای ظرفیت ADF تا 500 برگ هستند، بنابراین می‌توانید بعداً برگردید و اسکنر خود را دوباره بارگیری کنید.

چه کسانی از قابلیت ADF بهرمند می شوند؟

همه می توانند از چاپگر، اسکنر، دستگاه کپی یا دستگاه فکس مجهز به ADF استفاده کرده و بهرمند شود. هزینه داشتن یک ADF در مقابل یک فیدر تک صفحه ای و دستی آنقدر ناچیز است که تقریباً همیشه ارزش ارتقا را دارد. شما می توانید یک دستگاه با ADF را با قیمت کمتر از 50 دلار از فروشگاه لوازم اداری محلی خود تهیه کنید، یا بسته به نیاز خود، می توانید یک اسکنر پیشرفته با تمام زنگ ها و سوت ها را با هزینه بسیار بالاتر تهیه کنید.

هر کسی از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی گرفته تا یک بانکدار می تواند از اسکن سریع، فکس، کپی و چاپی که یک ADF می تواند انجام دهد بهره مند شود. و با پیشرفت فناوری‌های اتوماسیون، OCR و هوش مصنوعی، یک دستگاه مجهز به ADF می‌تواند کلیدی باشد که سطح جدیدی از بینش‌های تجاری را باز می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت تمام سوابق را برای هر سازمانی دیجیتالی کنید.

جمع بندی

اگر بخواهیم جمع بندی کوتاهی از این مقاله داشته باشیم، باید گفت همان­طور که مطالعه کردید، در این مقاله به بررسی کامل قابلیت تغذیه خودکار یا همان Automatic document feeder پرداختیم و یاد گرفتیم که ADF یا همان قابلیت تغزیه خودکار تا حد زیادی سبب افزایش سرعت چاپ و اسکن کردن می شود. در این مقاله همچنین بررسی دقیقی از مزیت های این قابلیت نیز داشتیم، به اینکه ADF می تواند تا چه میزان بر روی عملکرد کاری شما با دستگاه چاپ تاثیر بگذارد. همه افراد می توانند از این قابلیت منحصر به فرد به واسطه خرید چاپگر های پیشرفته بهرمند شوند

دکمه بازگشت به بالا