برترینهای کسب و کارعمومی

فواید استفاده مکرر از شامپو بدن چیست؟

ایجاد حس طراوت و آبرسانی به پوست شما بسیار ارزشمند است. اگر یک بار از باکیفیت استفاده کرده باشید کاملا متوجه می شوید که پس از  شستشو با شامپو بدن، پوست شما مرطوب شده و بوی طراوت و ماندگاری در آن احساس می شود. مزایای شستشو با شامپو بدن آووکادو بیز فقط این حس خوشایند نیست. شامپو بدن می تواند با باکتری ها مبارزه کند در نتیجه باعث سلامت و محافظت از پوست شما شود. همچنین استفاده از شامپو حاوی روغن مورینگا بیز به بهبود سلامت مو و جلوگیری از موخوره شدن کمک می کند.

اما طی سال های اخیر، مطالعات مختلفی روی مصرف انواع شامپو و ژل بدن انجام گرفته و نتایج برخی از این تحقیقات شایعاتی را در خصوص مضر بودن مصرف شامپو بدن ایجاد کرده است. این شایعات موجب شده بسیاری از مصرف کنندگان این سوال رایج را مطرح کنند که شامپو بدن بزنیم یا نزنیم؟ در این مقاله هر آنچه که در مورد شامپو بدن باید بدانید را در اختیار شما قرار می دهیم تا به این سوال مهم، پاسخ کاملی داده باشیم!

شامپو بدن با صابون چه تفاوتی دارد؟

وظیفه اصلی همه صابون های ملایم حذف آلودگی از لایه سطحی پوست شما است. البته اجزا و مکانیسم های مورد استفاده برای حذف چربی و آلودگی در انواع صابون ها متفاوت است. صابون، چربی و آلودگی موجود در سطح پوست شما را با امولسیون کردن، از بین میبرد و آن را تمیز می کند. چربی و عرق طبیعی بدن شما می توانند با هم مخلوط شوند، روی پوست شما بنشینند و رشد باکتری ها را تقویت کنند. صابون ها این لایه چرب را جدا می کنند و میکروارگانیسم ها را از پوست شما پاک می کنند.

شستشو با استفاده از شامپو بدن، مانند صابون، مواد زائد را از پوست شما پاک می کند، اما مزیت شامپو بدن در این است که اکثر آنها، شامل ترکیبی از مواد طراحی شده برای کمک به درمان بیماری های رایج پوستی هستند. شامپو بدن می تواند به برطرف شدن مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن پوست، مسدود شدن منافذ و خشکی پوست کمک کند. ترکیبات موجود در شامپو بدن معمولاً برای جبران رطوبت پوست که ممکن است در طول فرآیند پاکسازی از بین بروند، در نظر گرفته شده است.

 

چه زمانی از شامپو بدن استفاده کنیم؟

اگر پوست تان خشک است، بیماری مزمن پوستی دارید یا نیاز به لایه برداری پوست خود دارید، قطعا متخصص پوست به شما توصیه می کند که از شامپو بدن استفاده کنید. همچنین اگر معمولا پوست شما بعد از حمام کردن، خشک، یا پوسته پوسته می شود، بهتر است از شامپو بدن استفاده کنید. مواد شیمیایی مرطوب کننده در شامپو بدن به گونه ای طراحی شده اند که پوست شما را هیدراته کرده و رطوبت آن را حفظ می کنند.

اگر از مشکلات پوستی مداوم مانند روزاسه، پسوریازیس یا آکنه رنج می برید، ممکن است بخواهید در مورد نوع شوینده ای که استفاده می کنید با یک متخصص پوست مشورت کنید. در این بین بهتر است شامپوی موی خود را نیز تغییر بدهید. استفاده از شامپو عصاره گانودرما به دلیل خاصیت های فراوانی که دارد حتی به بهبود پسوریازیس کمک می کند. به احتمال زیاد، مشاورین نیز به شما توصیه می کنند که شامپو بدن مناسب خودتان را پیدا کنید اما در انتخاب شامپوی سر نیز وسواس به خرج بدهید.

به دنبال چه موادی در شامپو بدن باشیم؟

وجود گلیسیرین در شامپو بدن می تواند به پوست شما کمک کند تا رطوبت خود را بدون از بین بردن چربی های طبیعی موجود در آن حفظ کند. همچنین سلول‌های مرده پوست را می‌توان با شامپو بدن اسکراب که معمولا حاوی مواد طبیعی مانند هسته‌های زردآلو، جو، یا پوسته‌های ریز آسیاب شده گردوی سیاه است، از بین برد.

این شامپوها حاوی روغن هایی هستند که پوست را مرطوب می کند، مانند روغن بادام شیرین و از طرف دیگر به نرم شدن پوست نیز کمک می کنند. مثلا می توانید شامپو بدن اسکراب گلرنگ را امتحان کنید تا آخرین فناوری حذف باکتری را با رطوبت و هیدراتاسیون 100% تضمین شده تجربه کنید.

فواید شستشو با شامپو بدن نسبت به صابون چیست؟

وقتی صحبت از شامپو بدن مایع در مقایسه با صابون‌های سنتی می‌شود، مهم است که همه جوانب را در نظر بگیرید و بدانید کدام نوع برای شرایط خاص پوست شما بهتر است. در ادامه به مزایای شامپو بدن نسبت به صابون های سنتی اشاره می کنیم تا خودتان قضاوت کنید، شامپو بدن بزنیم یا نزنیم.

شامپو بدن، مرطوب کننده تر است

صابون ها حس تمیزی بیشتری  را به ما منتقل میکنند در حالی که برخی افراد این احساس تمیزی فوق العاده را دوست دارند، برخی دیگر متوجه شده اند که صابون ها می توانند به پوست آسیب برسانند و آن را بیش از حد خشک کنند.

به متعادل کردن PHپوست کمک می کند

حقیقت این است که صابون های موجود در بازار حاوی سدیم لوریل سولفات به عنوان سورفکتانت هستند که  می تواند چربی های طبیعی بدن را از بین ببرد. بعلاوه، آنها معمولاً PH بالایی در حدود 9-10 دارند در حالی که pH بدن معمولاً کمی اسیدی تر و در حدود 5 تا 6 است.

این ترکیب از مواد شیمیایی قلیایی و PH بالا می تواند بافت پوست را تغییر داده و باعث تحریک آن شود زیرا پوست شما سعی می کند دوباره به pH پایین بازگردد.

شامپو بدن اجازه می دهد تا PH متعادل تری روی پوست شما ایجاد شود و حاوی مواد طبیعی سالم تری مانند گلیسیرین، جوجوبا و آلوئه ورا است که باعث می شود اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید، پوست خشکی دارید یا با پوست های حساس سر و کار دارید، به مرطوب نگهداشتن پوست شما کمک کند.

حالا خودتان قضاوت کنید آیا شامپو بدن یک محصول کامل نیست؟ آیا هنوز هم نگران خرید شامپو بدن و شستشوی خودتان با آن هستید؟ پس ییایید چند مزیت دیگر استفاده از شامپو بدن را نیز با شما درمیان بگذاریم.

کف بیشتری ایجاد می کند

شوینده‌های بدن مایع بیشتر از انواع صابون ها کف می‌کنند در نتیجه به شما احساس خوشایندتری حین شستشو می دهند. البته خوب کف کردن، ارزش استفاده از محصولی با ترکیبات مشکوک مثل سولفات ها را ندارد. استفاده از شامپوی مایع حاوی مواد طبیعی همیشه گزینه بهتری است. بنابراین، بهتر است از خرید صابون های حاوی سورفاکتانت ها صرف نظر کنید. شما می خواهید تمیز شوید، نه اینکه خودتان را در کف غرق کنید!

شامپو بدن بهداشتی تر است

بهداشتی تر بودن شامپوی مایع نسبت به صابون به نحوه نگهداری آن برمی گردد. صابون‌ها معمولاً در حمام نگهداری می شوند که محیطی با رطوبت بالا است و باکتری‌ها را تشویق می‌کند تا روی آن تجمع کنند و پس از شروع «شست‌شو» به بدن شما منتقل شوند. انتقال این باکتری ها می تواند منجر به آکنه، تحریک پوست و حتی بوی ناخوشایند شود. برای جلوگیری از این مشکلات، باید صابون تان را در مکانی کاملا خشک نگهداری کنید .اما، شامپو بدن در یک ظرف در بسته قرار دارد و حتی اگر آن را داخل حمام بگذارید، امکان رشد باکتری در آن وجود نخواهد داشت.

شامپو بدن ماندگاری بیشتری دارد

اگر صابون در گوشه حمام شما باشد، در معرض  پاشیده شدن آب  قرار می گیرد که به طور مداوم اندازه آنها را کاهش می دهد. در حالیکه شما می توانید تا آخرین قطره شامپو بدن را بدون هیچگونه اصرافی استفاده کنید. شما همچنین کنترل زیادی روی مقداری که روی لیف می ریزید، دارید. به همین دلیل، شامپو بدن معمولاً خرید اقتصادی تر و هوشمندانه‌تری است.

جمع بندی

استفاده از شامپو بدن برای شستشوی پوست تان می تواند مزایای زیادی داشته باشد و بسیاری از مشکلات پوستی شما را حل کند. اگر تا به حال این محصول فوق العاده را امتحان نکردید، با خرید یکی از شامپوهای طبیعی گلرنگ، حس طراوت و تازگی را به پوست تان بازگردانید.

دکمه بازگشت به بالا