برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

شامپو جینسینگ برای چی خوبه؟

جینسینگ برای مو قرن ها یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی در آسیا بوده است که در طب چینی و کره ای استفاده می شود. در سال های اخیر توانایی ها و فواید آن در سراسر جهان و به طور عمده در صنایع بهداشتی، تغذیه و زیبایی کشف و گسترش یافته است. جینسینگ یک ماده واقعا هیجان انگیز است که به درستی به دلیل توانایی آن در غلبه بر بسیاری از بیماری ها، به ویژه افزایش رشد و کیفیت مو، در مرکز توجه قرار گرفته است. در ادامه مقاله در در رابطه با خواص شامپو گانودرما برای رشد مو توضیحات بیشتری ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

جینسینگ گیاهی گوشتی با ریشه چنگال مانند است. دو نوع جینسنگ وجود دارد؛ جینسینگ آمریکایی و جینسینگ آسیایی، که هر دو حاوی جینسنوزیدها هستند. جینسنوزیدها اجزای شیمیایی هستند که ما تمام اثرات بالینی جینسینگ برای مو را به آن نسبت می دهیم. این گیاه که به عنوان یک تقویت کننده طبیعی انرژی و یک عنصر رایج موجود در چای های گیاهی شناخته شده است، اثرات مثبت و بی نظیری بر روی موهای شما دارد.

ارزش غذایی جینسینگ برای مو

بسیاری از عناصر غذایی ذاتی در جینسینگ آسیایی کشف شده اند که به رشد مو کمک می کنند، مانند:

  • ساپونین: مزایای سلامتی این ترکیب خواص ضد باکتریایی است و با عفونت های قارچی و باکتریایی پوست سر به روشی موثر مبارزه می کند.
  • فیتواسترول ها: این ماده شیمیایی طبیعی یکی دیگر از مواد مغذی موثر موجود در جینسینگ است.
  • ترپنیدول گلیسیدول یا جین سنوزید: اعتقاد بر این است که این ماده مغذی در درمان ریزش مو بسیار موثر است.
  • سلولز: جینسینگ حاوی سطوح بالایی از سلولز است که برای سطح مو بسیار مفید است زیرا به عنوان یک سپر محافظ در برابر آسیب های نور خورشید عمل می کند. سلولز همچنین به حفظ درخشندگی طبیعی مو کمک می کند.

همه این ترکیبات جینسینگ را به یک داروی گیاهی محبوب برای مبارزه با تبدیل کرده است. اعتقاد بر این است که مزایای جینسینگ برای مو زمانی افزایش می یابد که با یک رژیم غذایی همراه باشد. از این رو توصیه می شود برای تسریع یک برنامه غذایی سالم داشته باشید.

حقایقی در رابطه با تاثیر جینسینگ بر موها

جینسینگ برای رشد بهتر مو، ریزش مو کمتر و پیشگیری از بسیار مفید است. بسیاری از مردم بر این باورند که این گیاه ریشه دار می تواند پوست سر افراد را تحریک کرده و به رشد مو کمک کند.

اعتقاد بر این است که استفاده از جینسینگ برای مو به اشکال مختلف برای حالت دادن مو منجر به رشد بهتر مو می شود. جینسینگ معمولا در شامپوها و ها یافت می شود زیرا خواص محرکی دارد. برچسب شامپو گانودرما روزانه ممکن است دارای توضیحاتی مانند آرام بخشی و مفید برای موهای تحت استرس جهت فروش بیشتر محصول باشد.

ظاهراً با این فواید، فرد می تواند موهای خود را سریعتر از حد معمول تقویت کند. با این حال، اثربخشی استفاده از جینسینگ به صورت موضعی در شامپو یا نرم کننده نامشخص است.

استرس یکی از عوامل اصلی ریزش مو است. استرس بیش از حد گاهی اوقات می تواند منجر به شرایطی مانند شود که در آن تعداد زیادی فولیکول مو به فاز استراحت می رود که منجر به ریزش مو می شود. اگرچه در بسیاری از شرایط قابل برگشت است، اما بهتر است از استرس اجتناب کنید.

برخی از شواهد نشان می دهد که جینسینگ به افراد کمک می کند کمتر استرس داشته باشند. در یک مطالعه، بیش از ۵۰۰ نفر برای یافتن فواید این ترکیب شرکت کردند. در نهایت مشخص شد افرادی که از این گیاه استفاده می‌کردند کیفیت زندگی بهتری نسبت به کسانی داشتند که آن را مصرف نمی‌ کردند. با این حال، اندازه گیری استرس روحی و جسمی می تواند دشوار باشد، بنابراین نتایج این مطالعه ۱۰۰ درصد قابل اعتماد نیستند.

مطالعه دیگری نشان داد افرادی که جینسینگ را به دلیل ریزش مو یا دلایل دیگر مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. یک درمان رایج برای سرطان است که اغلب ریزش مو را  به عنوان یک عارضه جانبی دارد. کاهش خطر ابتلا به سرطان های مختلف می تواند به افراد کمک کند در وهله اول از سرطان جلوگیری کنند و مجبور نباشند موهای خود را دوباره تقویت کنند.

یافته های مطالعاتی در رابطه با جینسینگ

در چندین مطالعه جینسینگ برای مو، خاصیت جلوگیری از آپوپتوز (مرگ برنامه ریزی شده سلولی) در فولیکول های مو را نشان داد که ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. در عین حال، مطالعات ثابت کرده اند که این ترکیب تعداد سلول های مدولاری مو را افزایش می دهد.

بر اساس یک مطالعه بالینی، جینسینگ و رشد مو ممکن است در واقع مرتبط باشند و به جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو در افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا کمک کنند. پروفسور سانگ ووک سون از کالج پزشکی دانشگاه کره، ۱۳۱ فرد مبتلا به را به مدت ۱۲ هفته تحت نظر گرفت. به یکی از دو گروه به عنوان درمان کورتیکواستروئید داده شد، زیرا آلوپسی آره آتا یک بیماری خود ایمنی است و به گروه دیگر کورتیکواستروئید به همراه جینسینگ داده شد.

هنگامی که محققان اثرات کورتیکواستروئیدها را بر رشد مو در مقابل جینسینگ قرمز کره ای مقایسه کردند، تفاوت های امیدوار کننده ای مشاهده شد. بر اساس یافته ها آنها به این نتیجه رسیدند که این گیاه دارویی برای رشد مو موثر است زیرا حاوی اجزای دارویی به نام جین سنوزید است که دارای خواص ضد التهابی و ضد حساسیت است.

مطالعات انجام شده برای آگاهی از اثربخشی جینسینگ در درمان آندروژنیک (طاسی) ثابت کرده است که جینسینگ در افزایش تراکم و ضخامت مو موثر است. این مطالعه با ارزیابی بیمارانی که عصاره جینسینگ قرمز کره ای (۳۰۰۰ میلی گرم در روز) را به مدت ۲۴ هفته مصرف کرده بودند، اثربخشی آن را برای درمان آلوپسی آندروژنیک تایید کرد.

چرا جینسینگ برای مو مفید است؟

ریزش مو یک بیماری شایع و ناراحت کننده در میان مردان و زنان مسن است. تخمین زده می شود که تنها در اروپا بیش از ۸۰ درصد مردان و تا ۴۰ درصد زنان بالای ۷۰ سال را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه علل آن می تواند متنوع و چند عاملی باشد؛ از کمبودهای تغذیه ای گرفته تا سطوح بالای استرس و اختلالات خود ایمنی (آلوپسی آره آتا) – طاسی وابسته به هورمون همچنان عامل اصلی ریزش مو در بزرگسالان و سالمندان است.

اعتقاد بر این است که جینسینگ می تواند هورمون ها، به ویژه تستوسترون را تنظیم کند. تستوسترون در بدن زن و مرد وجود دارد و به رشد مو کمک می کند. هر روز، بدن ۱۰ درصد از تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می کند (مشتقی از تستوسترون که با کمک آنزیم نوع II 5α ردوکتاز ایجاد می شود) تا به حفظ توده عضلانی و تقویت باروری کمک کند.

اگر بدن شما بیش از حد DHT تولید کند، می تواند باعث کوچک شدن فولیکول های مو و کوتاه شدن چرخه رشد آنها شود به این معنی که مو نازک تر و شکننده تر می شود که می تواند باعث ریزش سریع تر آن شود. DHT بیش از حد همچنین می تواند رشد موهای جدید را به تاخیر بیندازد.

جینسینگ یک محرک طبیعی رشد مو در نظر گرفته می‌ شود، زیرا جین سنوزیدها مهار کننده های طبیعی آلفا ۵-ردوکتاز هستند که می‌ تواند تولید بیش از حد DHT را کاهش داده و کندتر کند. بنابراین به فولیکول‌های مو اجازه می‌ دهد تا اندازه متوسطی داشته باشند و چرخه رشد مو عملکرد طبیعی خود را حفظ کند.

چگونه جینسینگ بر چرخه رشد مو تاثیر می گذارد

جینسینگ به طور طبیعی گردش خون بدن را تنظیم می کند و همچنین ممکن است به افزایش سلول های پاپیلای پوستی موی انسان (hDPCs) کمک کند که سلول های مسئول تنظیم رشد مو هستند.

شما حدود ۱۰۰۰۰ فولیکول مو روی سر خود دارید. هر فولیکول یک رشته مو تولید می کند که دارای یک چرخه سه مرحله ای رشد، توقف و ریزش است. در یک پوست سر معمولی، طول عمر هر مو ۳ تا ۵ سال است، بنابراین ریزش حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در هر روز معمول است. این به خاطر این است که فولیکول‌ های مو همگی در این چرخه سه مرحله ‌ای مستقل از یکدیگر در حال رشد هستند.

اگر دچار ریزش یا نازک شدن مو هستید، به این معنی است که روزانه بیش از ۱۰۰ تار مو از دست می دهید و این به این دلیل است که مرحله رشد چرخه معمولاً به دلیل DHT اضافی قطع شده است. در تحقیقات نشان داده شده است که جینسینگ برای مو به بازسازی و تکثیر hDPC ها و در نتیجه به بازیابی چرخه رشد طبیعی مو کمک می کند.

جینسینگ توسط اجزای فعالی به نام جین سنوزیدها تشکیل می شود که تأثیر مثبتی بر رشد مو و چرخه آن دارند. دلیل اصلی کمک به رشد مو، توانایی آن در مقابله با برخی از عوامل فیزیولوژیکی است که باعث ریزش مو می شوند.

به عنوان مثال، جین سنوزیدها دارای اثر ضد اکسیداسیونی هستند که چرخه رشد مو را تغییر می‌دهد و بر کراتینوسیت‌ها و رشد پاپیلای پوست تأثیر می‌ گذارد. وقتی صحبت از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش است که باعث ضعیف شدن و ریزش مو می شود، این اجزای فعال به عنوان عوامل معکوس کننده عمل می کنند. علاوه بر این، خواص ضد پیری آنها به کاهش سرعت زوال کلاژن و افزایش تولید طبیعی اسید هیالورونیک نسبت داده می شود.

فواید جینسینگ برای موها چیست؟

ما اکنون می دانیم که جینسینگ می تواند رشد مو را تقویت و تشویق کند، اما چه کاری می تواند برای موهای شما انجام دهد:

کاهش شوره سر

اگر از رنج می برید، جینسینگ می تواند به رفع آن کمک کند. این ترکیب دارای محتوای بالایی از ساپونین است که یک ترکیب ضد باکتری است. ساپونین به از بین بردن شوره سر کمک می کند و از بازگشت آن جلوگیری می کند. جینسینگ می تواند در حفظ تمیزی و جلوگیری از پوسته پوسته شدن به فولیکول های موی شما کمک کند.

ارتقاء کیفیت مو

جینسینگ از پاکسازی پوست سر، رفع گرفتگی فولیکول ها و ترمیم تارهای مو پشتیبانی می کند، تا موها را قابل کنترل تر، ضخیم تر و حجیم تر کند و همچنین در لمس نرم تر شود.

بهبود وضعیت پوست سر

این ترکیب به دلیل تحریک گردش خون مشهور است بنابراین می تواند جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی را در فولیکول های مو افزایش دهد. هر بار که موهای خود را می شویید، شامپوی حاوی جینسینگ را مستقیماً روی پوست سر ماساژ دهید تا از این مزیت بهره مند شوید.

جلوگیری از سفید شدن

جینسینگ حاوی روغن های فراری است که برای جلوگیری از فرسایش رنگ طبیعی مو ضروری هستند. روغن های فرار می تواند با اثرات استرس اکسیداتیو ناشی از که تصور می شود به سفید شدن مو کمک می کنند، مقابله کند.

جنیسینگ جایگزینی برای داروهای ضد ریزش مو

گزارش ‌ها و ادعاهای تحقیقاتی، درمان با جینسینگ را در مقایسه با سایر روش‌ های شناخته‌ شده جوان ‌سازی موی آلوپاتیک، به گزینه‌ ای جایگزین برای مبارزه با مشکلات ریزش مو تبدیل کرده است. درمان های دارویی آلوپاتیک با عوارض جانبی مانند افزایش وزن، تورم پاها و رشد موهای ناخواسته به ویژه در زنان همراه است. این عوامل باعث شده اند جینسینگ امتیاز بالاتری نسبت به داروهای آلوپاتیک داشته باشند زیرا کاملا طبیعی است.

شما قبل از خرید میتوانید قیمت شامپو کافئین جنسینگ بیز از کارشناسان ما بپرسید و اطلاعات مورد نیاز خود را در زمینه شامپوهای تخصصی کسب کنید.

دکمه بازگشت به بالا