برترینهای کسب و کارعمومی

لیست ابزار آلات صنعتی

انواع تجهیزات صنعتی و کاربرد آنها چیست؟ تجهیزات صنعتی یکی از ابزارهای اصلی راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات مختلف در کارخانه ها و صنایع مختلف می باشد. این ابزارها بر خلاف ابزارهای خانگی پنوماتیک و برقی هستند و به همین دلیل قیمت بیشتری نسبت به سایر ابزارها دارند. در حین تعمیر و استفاده از ماشین آلات صنعتی وجود ابزارهای مختلف به کار با دقت و صحت کمک می کند. از تجهیزات صنعتی استفاده می شود و این تجهیزات در اکثر کارخانه ها، پالایشگاه ها، معادن و کلیه شرکت هایی که با ماشین آلات صنعتی و ماشین آلات بزرگ کار می کنند استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت که استفاده از ابزار و ماشین آلات در تمامی صنایع بدون تجهیزات برقی، پنوماتیکی و نفتی بسیار سخت و غیر ممکن خواهد بود. بنابراین برای کارهای ساده مانند بازکردن ابزار به یک پیچ گوشتی صنعتی نیاز دارید.

ابزارهای صنعتی دارای گواهی را می توان بر اساس منبع نیرو و نیروی محرکه به گروه های مختلفی تقسیم کرد که مهمترین آنها ابزارهای صنعتی برقی، پنوماتیکی، بنزینی و دستی است.

ابزار آلات برقی صنعتی

از آنجایی که کار در محیط صنعتی و انجام عملیات و فعالیت های مختلف مستلزم استحکام زیادی است، استفاده از ابزار دستی برای فعالیت هایی مانند مشت زدن ورق های ضخیم فلزی، باز و بسته شدن مهره ها و … غیرممکن است. در این صورت استفاده از ابزارهای برقی صنعتی می تواند سرعت انجام کار را با دقت و کیفیت بیشتری افزایش دهد. از پرکاربردترین ابزارهای برقی صنعتی می توان به دریل، اره برقی، اینورتر، دمنده، سشوار صنعتی، کمپرسور هوا، ماشین لباسشویی، پیچ گوشتی برقی، چکش تخریب، ویبره و تسمه سنباده اشاره کرد. علاوه بر این، برخی از ابزارهای صنعتی از جمله پیچ گوشتی های قابل شارژ، مته های قابل شارژ و غیره قابل شارژ هستند. یکی از نکات مهم در مورد این تجهیزات داشتن باتری های قابل شارژ است که امکان کار در محیط هایی که دسترسی به برق وجود ندارد را فراهم می کند.

کمپرسور هوا: این دستگاه می تواند هوا را فشرده کند تا نیروی مورد نیاز ابزار هوا را تامین کند و معمولا در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

مته کاری: مته ها در دو نوع شارژی و برقی عرضه می شوند و بسته به قدرت برای سوراخ کاری سطوح مختلف در چوب، فلز و بتن مناسب هستند.

روتر برقی: این ابزار در برشکاری و تراشکاری کاربرد فراوانی دارد. از فر برای تیز کردن ابزارهای دیگر نیز استفاده می شود.

دستگاه جوش: از این دستگاه برای اتصال قطعات فلزی به یکدیگر استفاده می شود و کاربردهای زیادی در صنعت دارد.

سشوارهای صنعتی: از سشوارهای صنعتی با قدرت حرارتی بالا برای کارهای مختلفی مانند خم کردن لوله های پلاستیکی، دود کردن شیشه ماشین، لوله های سخت و … استفاده می شود.

ابزارهای پنوماتیک

از مفیدترین ابزارهای بادی برای مصارف صنعتی می توان به تفنگ های بادی، میخکوب ها و دریل ها، ماشین های پولیش، آچار جعبه های بادی، پرچ های پنوماتیکی، آسیاب های بادی، آچارهای بادی و روترهای بادی اشاره کرد. از آنجایی که این دستگاه ها نیازی به برق ندارند، به عنوان دستگاه های مقرون به صرفه و اقتصادی شناخته می شوند و در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند.

میخکوب هوا: کاربرد خاص این ابزار در نجاری و صنایع مرتبط با چوب و کابینت سازی می باشد و به راحتی توسط متخصصین این حرفه قابل استفاده است.

پولیش هوا: با استفاده از این ابزار می توانید سطوح را ساییده و خط و خش را از بین ببرید.

میله هوا: یکی از پرکاربردترین ابزارهای کارگاهی است و برای سفت کردن انواع پیچ ها استفاده می شود.

بدنه جعبه: از بدنه جعبه برای باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره با استحکام بالا استفاده می شود. این ابزار در پروژه های صنعتی، تعمیرگاه ها و تعمیرگاه ها، تعمیرگاه ها و … کاربرد فراوانی دارد.

ابزار صنعت بنزین

این نوع تجهیزات یکی از سنگین ترین تجهیزات است و مانند تجهیزات شارژی باید در محیط هایی که دسترسی به برق مشکل است استفاده شود. این گروه از ابزارها علاوه بر کاربرد در صنعت، در باغبانی و کشاورزی نیز کاربرد دارند. اره چوب، اره زنجیری بنزینی، چمن زنی بنزینی، ژنراتور بنزینی و … تجهیزات صنعتی بنزینی هستند.

اره برقی بنزینی: این اره برقی در باغبانی و نجاری کاربرد دارد و در دو نسخه بنزینی و برقی در بازار موجود است. بنزین این ابزار صنعتی در مناطق وسیعی استفاده می شود، به عنوان مثال در جنگل، جایی که به سختی می توان برق و منابع انرژی دریافت کرد.

ژنراتور: وظیفه ژنراتور تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی است و در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. ژنراتورهای بنزینی را می توان در کارگاه ها، بیمارستان ها و هر جا که به برق نیاز دارد استفاده کرد.

چکش های تخریب بنزین: از چکش های تخریب می توان برای تخریب سطوح سخت مانند ستون ها و دیوارهای بتنی استفاده کرد. این ابزار در دو مدل برقی و بنزینی در بازار موجود است.

قیچی بنزینی: یکی از پرکاربردترین ابزارهای صنعتی در باغبانی و کشاورزی، قیچی برای برش برگ گیاهان است. کار با مشعل های بنزینی به دلیل نداشتن سیم محدود به محل قرارگیری آنها نیست.

انواع شمشاد ماده و موارد استفاده از آنها به نقل از سایت دلگرم:

– شمشاد زن پمپ بنزین است.

اره بنزینی دارای موتور بنزینی یک اسب بخار و دو تیغه است.

ویژگی های موتور بنزینی شمشاد

وزن سبک و استحکام بالایی دارد.

موتور قدرتمندی دارد.

سازگار با محیط زیست است و آلودگی ایجاد نمی کند.

دستگاه باید به گونه ای طراحی شود که اپراتور بتواند عملیات سنباده کاری را سریع و با تلاش کمتر انجام دهد

ایمنی خوبی دارد که در حین کار به اپراتور آسیب نمی رساند.

در این دسته از بانوان شمشاد نیروی دستگاه توسط یک موتور بنزینی با قدرت کافی تامین می شود که از جمله مزایای این دستگاه می توان به قدرت خوب و عدم نیاز به برق نسبت به مدل برقی اشاره کرد. معایب آن این است که نیاز به نگهداری زیادی دارد و محیط زیست را آلوده می کند.

شمشاد دست ساز

کاتر جعبه دستی که به آن جعبه کاتر نیز می گویند یکی از قدیمی ترین ابزار کشاورزی است که برای برش و پیرایش چوب شمشاد استفاده می شود.

هزینه سنباده های دستی بسیار کمتر از نوع موتوری آن است.

کبریت های دستی دو نوع هستند: دسته های ساده و دسته های تلسکوپی که طول دسته را می توان به یک نوع تلسکوپی تنظیم کرد.

زن برقی شمشاد

اره‌های برقی مانند اره‌های برقی دارای موتور الکتریکی بسیار قوی و تیغه‌های برش دوبل هستند.

درایو این دستگاه با برق 220 ولت تامین می شود و دارای دوشاخه می باشد. از مزیت های اصلی این دستگاه ها می توان سازگاری با محیط زیست و نیاز به تعمیر و نگهداری کم به دلیل داشتن ماشین برقی را برشمرد و از معایب آن می توان به نیاز به دسترسی مداوم به برق اشاره کرد.

زنانه شمشاد قابل شارژ

این نوع شمشادهای زنانه دارای باتری قابل شارژ بوده و دوشاخه و سیم ندارند که مزیت بزرگی است. بسیاری از محدودیت ها و مشکلات کبریت برقی در کبریت باطری برطرف شده است.

ابزار دستی صنعتی

ابزار دستی یکی از وسایل پرکاربرد و پرکاربرد است که نه تنها در هر خانه ای بلکه در کارگاه های مختلف نجاری، صنعتی، مکانیکی و … مورد نیاز است. همانطور که مشخص است، این ابزارها با دست کار می کنند. بنابراین سازندگان این ابزارها باید به ساختار و طراحی ارگونومیک آنها توجه داشته باشند تا حداقل خستگی و آسیب را برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد. ابزارهای دستی به گروه های مختلفی تقسیم می شوند که از جمله آنها می توان به انواع آچار، ابزار برش، انبردست، جعبه ابزار و … اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا