استانی

برخورد با ۷۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان در لرستان

مجله زنده خبری/لرستان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از برخورد با ۷۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان در استان خبر داد.

علی سالاروند در گفت‌وگو با مجله زنده خبری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون یگان حفاظت لرستان با ۷۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان و از آنان یک هزار و ۲۴۸ قطعه ماهی زردک، ماهی رودخانه‌ای و لابسترباربوس کشف و ضبط شده است.

وی افزود: در این مدت نیز با شکارچیان ۱۳ مورد شکار غیرمجاز پرندگان شامل ۸ قطعه کبک، تیهو و سهره طلایی دو قطعه، کبوتر جنگلی و فاخته سه قطعه برخورد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان افزود: همچنین امسال ۵ راس کل، ۶ راس قوچ، ۸ راس بزکوهی، ۲۳ راس گراز وحشی، ۵ سر خرگوش، ۵ سر تشی، روباه ۱۱ قلاده و میش یک راس از شکارچیان کشف و ضبط شده است.

این مسئول با بیان اینکه در این مدت ۱۲ مورد زنده‌گیری پستانداران شامل تشی، خرگوش، بره قوچ وحشی و شغال گزارش شده است، بیان کرد: همچنین در این مدت ۵۵ مورد زنده‌گیری پرندگان شامل عقاب، اردک، جغد شاخدار، کورکور سیاه، جوجه جغد، لک‌لک، جغد، کبک، سارگپه، دلیجه، سهره طلایی، بوتیمار و ۱۲ عدد صید غیرمجاز خزندگان (لاک‌پشت) گزارش و برخورد با شروع به شکار و صید ۱۵۰ مورد است.

سالاروند از کشف شش مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده، تاکسیدرمی و سایر اجزای آن در استان خبر داد و گفت:  این کشفیات شامل کل(۴ تروفه)، قوچ(دو تروفه)، بزکوهی، کبک، ماهی و آهو بوده است.

وی از کشف ۱۲ قبضه سلاح غیرمجاز شامل ام یک، تک‌لول ساچمه‌زنی، تفنگ بادی، وینچستر دولول ساچمه‌زنی و پنج تیر خبر داد و افزود: همچنین ۱۰۶ قبضه سلاح مجاز شامل ۶۶ قبضه ساچمه‌زنی، ۳۹ قبضه گلوله‌زنی، تفنگ بادی و همچنین ۱۰ قبضه سلاح جنگی شامل پنج قبضه کلاشینکف و ژ-۳ پنج قبضه کشف و ضبط شده است.

سالاروند به سایر ادوات و وسایل کشف شده اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۱۳۸ رشته تور ماهیگیری، ۶ عدد دوربین شکاری، ۳۵ عدد لنسر، ۳۱ قلاب، ۵ رشته قطار، ۴۷۱ فشنگ ساچمه‌زنی، ۴۶۲ فشنگ گلوله‌زنی و…  کشف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: از تمام دوستداران محیط زیست درخواست می‌شود هرگونه تخلف زیست محیطی را با سامانه ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا