حوادث و رویدادها

دستگیری صیادان غیرمجاز در مشگین‌شهر

خبرگزاری آفتاب:

یوسف محمدی روز سه شنبه اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت از محیط زیست گشت زنی خود را نگه داشته و از شکار و ماهیگیری غیرقانونی در این منطقه جلوگیری می کردند ، اما دو صیاد متخلف را که در منطقه سد سبلان صید کرده بودند دستگیر و شروع به صید کردند.

وی با بیان اینکه این صیادان غیرقانونی در رودخانه قرهسو و سواحل سد سبلان مشغول ماهیگیری بودند ، افزود: عاملان این حمله سه شبکه ماهیگیری 300 متری و 100 توری ماهی را مصادره کردند. .

وی اظهار کرد: این دو صیاد غیرمجاز و غیرقانونی با تشکیل دادخواست به دستگاه قضایی تحویل داده شدند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مشگین شهر با اشاره به فصل تخم ریزی و تکثیر انواع مختلف آبزیان در طول فصل اظهار داشت: صید غیرقانونی یکی از بزرگترین تهدیدات برای تنوع زیستی آبی است و به همین دلیل صید رودخانه ممنوع است.

محمدی درمورد رویارویی مصمم مسئولان یگان حفاظت محیط زیست و فعالان محیط زیست با متخلفین و متخلفان محیط زیست صحبت کرد و از مردم و دوستان طبیعت خواست تا با تماس با شماره 1540 ، حوادث و تخلفات مشکوک را گزارش دهند.

سد سبلان در 40 کیلومتری شمال شرقی شهر مشگین شهر در کنار رودخانه قرهسو قرار دارد و زیستگاه مناسبی برای انواع ماهی رودخانه و آبزیان ، پرندگان آبی و مکان استراحت ایمن برای پرندگان مهاجر است.

مشگین شهر در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا