برترینهای کسب و کارعمومی

بررسی بازی Call of Duty Modern Warfare 3

مجموعه کال آو دیوتی (Call of Duty) سابقه بسیار زیادی در دنیای گیمینگ دارد. به حدی که می‌توان گفت این مجموعه سبک تیراندازی اول شخص نظامی را به شهرت رساند و به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. شرکت ناشر این مجموعه یعنی اکتیویژن (Activision) حدود ۲۰ سال است که با شرکت‌های مختلف در ساخت این مجموعه همکاری کرده و عناوین مختلفی را تولید کرده است. جهت  خرید بازی call of duty modern warfare iii همین حالا اقدام کنید .

از سال ۲۰۱۹ بود که شرکت اکتیویژن تصمیم گرفت یک روند جدید را در مجموعه کال آو دیوتی آغاز کند. به این شکل که این شرکت تصمیم گرفت عناوین قدیمی این مجموعه را به طور کامل بازسازی کرده و یک سری جدید ولی با همان نام را شروع کند. این شرکت این روند جدید را با مجموعه مدرن وارفر (Modern Warfare) آغاز کرد و تا الان روند بسیار خوبی داشت.

کال آو دیوتی مدرن وارفر ۱ و مدرن وارفر ۲ هر دو بازی‌های بسیار خوبی بودند که توانستند امتیازهای خوبی هم دریافت کنند. حال نوبت به شماره ۳ رسیده است. طبق چیزی که انتظار می‌رفت شماره ۳ نیز باید امتیاز بسیار خوبی دریافت می‌کرد ولی اینگونه نیست. کال آو دیوتی مدرن وارفر ۳ نه تنها امتیازات خوبی دریافت نکرد بلکه اصلاً نتوانست توجه منتقدین را به خود جلب کند و امتیاز بسیار بدی دریافت کرد.

بازی‌های کال آو دیوتی همیشه امتیاز بالایی نداشتند. با این حال بازی‌های اصلی این مجموعه هرگز به امتیاز زیر ۷۰ نرسید و در نتیجه این امتیاز عجیب کال آو دیوتی مدرن وارفر ۳ باعث تعجب افراد بسیار زیادی شد. تنها عنوان کال آو دیوتی که میانگین نمرات ضعیف‌تری دارد، نسخه‌ی فرعی Call of Duty: Black Ops Declassified است که برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا عرضه شده بود. طبق چیزی که گفته شده بازی مدرن وارفر ۳ مشکلات بسیار زیادی از جمله تکراری بودن گیم‌پلی دارد که باعث می‌شود اکتیویژن بیشتر به روند عرضه سالیانه این بازی توجه کند.

مدرن وارفر ۳ از سایت متاکریتیک (Metacritic) امتیاز ۵۶ و از سایت اپن کریتیک (Open Critic) امتیاز ۵۸ را دریافت کرد. این امتیاز برای یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تاریخ گیمینگ اصلاً جالب نبوده و از طرفی با توجه به وضعیت حال حاضر اکتیویژن و خریداری شدن رسمی توسط مایکروسافت کمی عجیب است. حال با خلاصه نقد و نمرات بازی کال او دیوتی مدرن وارفر ۳ با ما همراه باشید. دوباره شاهد فرارسیدن ماه نوامبر و فصل پاییز دیگری هستیم، برگ‌ها نارنجی می‌شوند و از درخت‌ها می‌ریزند، فصل جدید بازیهای فوتبال شروع می‌شود و اوه بله مهمتر از همه، زمان انتشار یک Call of Duty جدید است. این سنت سالانه با انتشار Modern Warfare III که دنباله مستقیم Modern Warfare II است ادامه می یابد. این بازی بر خلاف نامش نسخه جدید بازی اصلی خود نیست و ارتباطی به MW 3 که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، ندارد.

“هر سال باید یک نسخه جدید از سری کالاف دیوتی منتشر شود” این شعاری است که به مدت ۲۰ سال به خوبی به Activision خدمت کرده است، زیرا مجموعه Call of Duty از یک شوتر جنگ جهانی دوم، دیگر به پرفروش‌ترین فرنچایز تمام دوران ها تبدیل شده است. برای ۱۸ سال از آن سال‌ها، این سری مجموعه‌ای از انتشار سالانه را حفظ کرده است و به طور منظم در حال شکستن رکوردهای قبلی خود است و گویا همچنان در جاده موفقیت سیر می کند. با وجود عرضه موفقیت آمیز MW II در سال گذشته، Modern Warfare III یک عنوان ناامیدکننده محسوب می شود که به نوعی یک عقبگرد در نظر گرفته می شود، محصولی که به صورت کاملا عجولانه ساخته شده که برای پر کردن شکاف ۷۰ دلاری در تقویم Activision ایجاد شده و به عنوان چیزی منتشر شده که هرگز قرار نبوده باشد. با نقد و بررسی این بازی در وب سایت Gamingles با ما همراه باشید.

Modern Warfare III بیشتر شبیه یک محتوای اضافی یا دی ال سی برای Call of Duty: Warzone است و اگر به همین شکل با قیمت پایین‌تری فروخته می‌شد، می‌توانست آن را توجیه کند. اما اکتیویژن با فروش این بازی به‌عنوان یک تجربه ممتاز و مستقل و اینکه فرآیند ساخت بازی تنها در ۱۶ ماه انجام شده، به بیان خودش قدرت خود را به نمایش گذاشت. اما این بازی نشان می دهد که این کمپانی ناشر به کارکنان خود اصلا اهمیتی نمی دهد و حتی به طرفداران خود نیز احترام نمی گذارد.

این بازی جدید دقیقا مانند MW II 2022، سعی می‌کند تا با استفاده از المان نوستالژی این سری، خاطرات مدرن وارفر ۳ اصلی را تکرار کند. اما در انجام این کار کاملا ناموفق است و داستان آن نه تنها ارتباطی به بازی‌های قبلی ندارد، بلکه یک کمپین کوتاه و بی سر و ته را ارائه می کند که با برچسب ۷۰ دلاری بازی اصلا همخوانی ندارد. بخش کمپین در اینجا دنباله مستقیم MW II سال گذشته است. شخصیت منفی این مجموعه یعنی ماکاروف، دستگیر و زندانی شده است، اما مدت زیادی در آنجا نمی ماند. او یک بار دیگر موفق می‌شود جهان را ویران کند و مرتکب اقدامات تروریستی شود که جهان را وارد جنگ جهانی سوم می‌کند.

در این کمپین جدید، برای باری دیگر شاهد حضور اعضای گروه Task Force 141 هستیم: Price، Soap، Ghost، Farah، Alex و Laswell که تلاش می کنند جلوی نقشه ها و توطئه های ماکاروف را بگیرند. در کمپین این بازی دیگر شاهد آن سکانس های دراماتیک معروف کالاف دیوتی نیستیم، بلکه شاهد استفاده از رویکرد متفاوتی هستیم که چندان جالب نیست. مثلا در اینجا دیگر منتظر دستورات Price نیستید، بلکه رویکرد خود را برای ماموریت انتخبررسی Call of Duty: Modern Warfare 3؛ جنگی که هیچ کس نمی‌خواهد

Call of Duty: Modern Warfare 3 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال 2023 بود که در 8 نوامبر 2023 توسط شرکت Activision منتشر شد. این بازی ادامه‌ی داستان بازی‌های قبلی سری Modern Warfare است که در آن شما در نقش سربازان مختلفی به جنگ با گروه تروریستی مکروف و نیروهای روسیه می‌روید. بازی از نظر گرافیکی، صوتی و گیم‌پلی بهبودهایی نسبت به نسخه‌های قبلی داشته است اما از نظر داستانی و محتوایی متاسفانه نتوانسته است انتظارات را برآورده کند.

در این مقاله به بررسی نقاط قوت و ضعف بازی Call of Duty: Modern Warگرافیک بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 بسیار زیبا و واقع‌گرایانه است و جزئیات محیط‌ها، شخصیت‌ها و افکت‌ها را به خوبی نشان می‌دهد. بازی از موتور گرافیکی IW Engine 4.0 استفاده می‌کند که یکی از پیشرفته‌ترین موتورهای گرافیکی بازار است. بازی در حالت 1080p با 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و هیچ گونه کاهش فریم ریت یا تیرگی رنگ ندارد. بازی از تکنولوژی Ray Tracing برای ایجاد سایه‌ها و بازتاب‌های واقع‌گرایانه استفاده می‌کند که باعث می‌شود محیط‌ها زنده و طبیعی به نظر برسند. بازی همچنین از HDR و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند که رنگ‌ها و کنتراست‌ها را بهینه می‌کند.fare 3 می‌پردازیم.اب می کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا