اقتصادیبرترینهای کسب و کار

موتور برق 1000 وات | خرید و قیمت انواع موتوربرق

راهنمای خرید موتور برق – در هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

۱- اطمینان از توان مورد نیاز:

قبل از خرید موتور برق ۱۰۰۰ وات؛ باید مطمئن شوید که چه میزان مصرفی خواهید داشت. ژنراتورها معمولا با واحد وات (w) طبقه بندی می شوند. وات، نشان دهنده همان توان خروجی دستگاه است که به ما یادآور می شود که چند وسیله را با هم میتوانیم استفاده کنی. به این صورت که با توجه به توانهای خروجی هر وسیله و محاسبه توان خروجی کل با جمع کردن همه توان های خروجی، به یک عددکه همان توان خروجی است، می رسیم.

۲- انتخاب یک مدل خاص بر حسب نیاز:

معمولا موتور برق ها به سه دسته تقسیم می شوند.

دسته اول، ژنراتورهای ثابت هستند که معمولا گران ترین اند؛ نصب آنها تخصصی است و قطعا برای استفاده، نیاز به یک نصاب خواهید داشت. در هنگام قطع ناگهانی برق، معمولا به صورت خودکار فعال می شوند و دیگر نیازی نیست که به صورت دستی آنها را روشن کنید. نوع مصرف آنها خانگی و کارگاهی کوچک است ودر بازه توانی ۵۰۰۰ وات تا ۲۰۰۰۰ وات تولید می شوند.

این ژنراتورها اصولا در بیرون از ساختمان نصب می شوند و به صورت دائمی هستند. بیشترین کاربرد آنها در مصارف خانگی است و بعضی مواقع در خدمات و تجارت نیز به کار می روند. به دلیل این که با یک تابلو و سویچ به برق داخلی ساختمان وصل می شوند. برای نصب حتما به یکنصاب حرفه ای نیاز دارند و به هیچ وجه نباید از طریق افراد ناآشنا و بی تجربه این کار صورت بگیرد.

دومین گروه، از نوع قابل حمل و به اصطلاح، پرتابل هستند. قیمت این مدل ها بسیار ارزان تر از گروه اول است. در هنگام باران و طوفان به سایبان نیاز دارند؛ قابل انتقال از جایی به جای دیگر هستند و معمولا با توان ۳۰۰۰ وات تا ۸۵۰۰ وات تولید و عرضه می شوند.

این نوع از آن‌ها، در انواع دیزلی، بنزینی، گازی و یا ترکیبی از این موارد وجود دارند و بسیار پرطرفدارتر از سایر مدل ها هستند. مورد مصرف این ژنراتورها در بسیاری از کارهای ساختمانی، صنعتی و کارگاه های کوچک برای مصارفی از قبیل روشنایی یا سیستم های ایرکاندیشن، کولر، کمپرسور و … است.

گروه سوم، اینورترها هستند که بسیار کم صدا و سازگار با محیط زیست اند. اغلب با توان مصرفی بین ۸۰۰ تا ۳۰۰۰ وات عرضه می شوند و معمولا بسیار کوچک هستند. موج سینوسی خالص تری تولید می کنند وبرای کمپینگ ها، ماهیگیری و … مناسب اند. همچنین لازم به ذکر است که مصرف سوخت آن ها از دو مورد دیگر، کمتر است.

این مدل ها، جدیدترین و پیشرفته ترین موتور برق ها هستند. در مقایسه با توان تولیدیشان بسیار کم وزن وکوچک هستند و مدارهای پیشرفته الکترونیکی دارند که برق AC را با کیفیت بهتر به DC تبدیل می کند و همین طور برعکس. طراحی این مدل از موتورهای برق برای استفاده در زمان کوتاه است.

۳- چرا و کجا؟

یکی از مهم ترین معیارهای مهم، نه تنها در راهنمای خرید موتور برق، بلکه در بسیاری از تجهیزات توجه به نیازمان است. یعنی ما موتور برق را برای چه هدف و چه مکانی نیاز داریم. مطمئناً تأمین برق اضطراری منزل و برق یک کارخانه صنعتی با هم متفاوت است. لذا به منظور مصارف معمولی و خانگی به هیچ عنوان نیاز به موتور برق پر قدرت نخواهیم داشت.

۴- نوع سوخت مصرفی:

یکی دیگر از معیارهای حائز اهمیت در راهنمای خرید موتور برق از نمایندگی موتور برق  بنزینی هیوندای، سوخت مصرفی است. همان گونه که اشاره شد موتور برق ها انواع مختلفی دارند. ژنراتورهای بنزینی پرمصرف و پرکاربرد هستند اما مصرف نسبتاً بالایی دارند. دیزلی ها مصرف کمتر اما تهیه سوخت دشوارتری دارند. موتورهای گازسوز نیز دوستدار محیط زیست هستند و آلودگی کمتری دارند اما توان پایینی دارند. هریک از ژنراتورها بسته به دامنه و حوزه مصرف خود می توانند انتخابی هوشمندانه و ایده آل محسوب شوند.

۵- میزان توان و صدای تولیدی:

موتور برق ها معمولاً تجهیزات پر سر و صدایی هستند. موتورهای برقی کوچک تر صدای کمتری دارند و آلودگی کمتری ایجاد می کنند. ژنراتورهای بنزینی نیز معمولاً دارای تولید صدای بیشتری هستند. انواع موتور برق اینورتر یا بی صدا، از جمله دستگاه هایی هستند که برای رفع این مشکل طراحی شده اند.

در کنار این پارامتر مهم، توجه به توان تولیدی دستگاه نیز بسیار اهمیت دارد. همان گونه که اشاره شد بر حسب توان دستگاه بر حسب کیلووات، موارد مصرف آن ها طبقه بندی می شود. در همین راستا یک موتور برق خوب باید نیاز ما را تأمین کند. لذا حتماً باید به مشخصات و اطلاعات آن توجه لازم داشت.

۶- تجهیزات و امکانات جانبی:

برخی از امکانات نظیر حجم باک، نوع استارت دستگاه و چرخ و دستگیره برای جابجایی نیز از پارامترهای مهم است. قطعاً باک بزرگتر، سوخت بیشتر و زمان طولانی تری در استفاده از موتور برق فراهم می کند. استارت هندلی یا برقی نیز در تجربه استفاده از دستگاه نقش مهمی خواهد داشت.

۷- قیمت و هزینه خرید:

بدون شک توجه به برند و قیمت ژنراتور از پارامترهای تأثیرگذار در راهنمای خرید موتور برق خوب بشمار می رود. امروزه برندهای داخلی و خارجی مختلفی در بازار فعالیت می کنند. هر چه برند معروف تر و توان دستگاه بالاتر باشد قیمت نیز افزایش خواهد یافت. اما مطمئناً با کمی پرس و جو و تحقیق می توانید دستگاه اقتصادی و مقرون به صرفه خود را بیابید.

راهنمای خرید موتور برق ارزان

اگر به دنبال خرید موتور برق ارزان هستید از جمله راهکارهای مقرون به صرفه در خرید موتور برق، تهیه نمونه های کارکرده یا اصطلاحاً دست دوم است. در راهنمای خرید موتور برق دست دوم توجه به برخی از نکات از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. نکاتی که شما را در یک خرید خوب راهنمایی می کند.

● میزان عمر و ساعت کارکرد دستگاه:

بدون شک میزان سابقه و ساعت کارکرد دستگاه یک عامل مهم و تعیین کننده در قیمت آن است. ژنراتورها چیزی شبیه به کیلومتر شمار دارند که ساعت کارکرد را نشان می دهد. اگر هم به صورت آنالوگ باشد، در بخش کنترل پنل ممکن است ساعت کارکرد نمایش داده شود.

● از چه کسی بخریم؟

از دلال می خرید یا توزیع کننده؟! خرید از هر شخصی که در فضای مجازی یا مراجع نامعتبر اقدام به فروش می کند کار مطمئنی نیست. به منظور حذف ریسک و کاهش ضرر و زیان، مراجه به فروشگاه موتور برق حرفه ای و با سابقه توصیه می شود.

● اعتبار و سابقه سازنده دستگاه:

بدون تردید پیشینه و اعتبار کارخانه تولید کننده نقش مهمی در کیفیت قطعات و تجهیزات دارد. سازندگانی که سابقه درخشانی در تولیدات با کیفیت دارند گزینه های بهتری برای خرید محسوب می شوند. همچنین تا حد امکان از حدس و گمان دوری کنید و در صورت دسترسی از کارشناس با سابقه کمک بگیرید.

● شرایط نگهداری دستگاه:

شرایط نگهداری دستگاه بدون شک تأثیر مستقیم در طول عمر آن دارد. شاید بگویید در این باره نمی توان اطلاعات چندانی به دست آورد؟ در پاسخ باید گفت تا حدودی درست است. اما سطح دانش و بیان فروشنده با پرسیدن درباره روش های استفاده، نصب و جمع کردن آن می تواند مفید باشد.

● استهلاک فیزیکی:

در راهنمای خرید ژنراتور برق، بررسی ظاهری دستگاه یکی دیگر از اقدامات مفید  مؤثر محسوب می شود. بهتر است کلیه قطعات از لحاظ فرسودگی و وجود آسیب یا ترک خوردگی چک شوند. ممکن است با موتور برقی مواجه شوید که قطعه ای متفاوت با نمونه اولیه داشته باشد. در واقع تعویض صورت گرفته و بهتر است آزمودن توسط برق کار یا تکنسین متخصص را فراموش ننمایید!

● تست بار:

تست بار به بازدهی و عملکرد تولید برق کمک شایانی می نماید. نوع پاسخ ژنراتور به بارهای مختلف می تواند معیار مناسبی از کیفیت و کارایی دستگاه باشد. همچنین به منظور اطمینان کامل توصیه می شود این آزمون در چند نوبت ترجیحاً سه بار انجام شود.

● قیاس هزینه:

پیش از خرید حتماً به این نکته توجه داشته باشید که مابه التفاوت دستگاه نو و کارکرده را در نظر بگیرید. بدون شک خرید اقتصادی و مقرون به صرفه از مهم ترین ارکان خرید دستگاه های کارکرده محسوب می شود.

تفاوت موتور برق کیفی با موتور برق معمولی

عمده تفاوت موتور های بی صدا با موتور برق های معمولی در دو مورد اساسی است. مورد اول کم مصرف و کم صدا بودن آن است. این به دلیل تکنولوژی پیشرفته ای است که در ساخت موتور برق های اینورتری یا موتور برق های بی صدا قرار داده اند.

مورد دوم قیمت آن می باشد که موتور برق های بی صدا نسبت به موتور برق های معمولی از قیمت بالاتری برخوردار هستند و در نتیجه کسانی که به دلیل قیمت و هزینه های نگهداری از موتور برق های بی صدا می گذرند باید این تفکر را تصیح کنیم که اگر به صورت درست و صحیح از این موتور برق استفاده کنیم بسیار قابل اعتماد بوده و هرگز به تعمیر نیازی نخواهد داشت.

کاربرد موتور برق کیفی

وابستگی شدید و نیاز مبرم مردم به جریان های الکتریسیته برای راه اندازی وسایل های برقی باعث نیاز به موتور برق های سبک و قابل حمل شده است. این دسته از موتور برق های کیفی با کاربرد و مزایایی که دارند باعث شده است جزو محبوب ترین دسته از موتور برق ها قرار بگیرند.

این دسته از موتور برق ها به دلایل زیر برای یک سری از افراد مانند کوه نورد ها یا طبیعت گردها که مسیرهای طولانی ای را طی می کنند و امکان حمل وسایل سنگین را با خود ندارند بسیار مناسب است.

  • وزن کم و قابل حمل بودن تا توان 3 کیلووات
  • مصرف سوخت بسیار پایین
  • صدای بسیار کم
  • خروجی برق بدون نوسان با کیفیت بالا

اگر اهل گردش و تفریح هستید و به یک منبع برق نیاز دارید تا هم سبک و قابل حمل باشد پیشنهاد ما به شما موتور برق های کیفی یا اینورتری می باشد. موتور برق های اینورتری تا توان 3000 وات موجود می باشند و طراحی به خصوص آن ها این گونه است که به راحتی قابل حمل و جا به جایی می باشند.

موتور برق های بی صدا به دلیل خروجی بدون تلرانس برای مصرف کار های بسیار حساس مانند آزمایشگاه ها، کامپیوتر ها، لپ تاپ ها، و تجهیزات ابزار دقیق و برای مکان هایی مانند کمپینگ های تفریحی مثل کوهنوردی، کویر گردی مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از موتور برق ها به دلیل مصرف سوخت کم از نظر آلایندگی و زیست محیطی مناسب هستند.

نکته ای که باید در هنگام استفاده از موتور برق های اینورتری در نظر داشته باشید این است که در فضای بسته آن را قرار ندهید زیرا باعث مسمومیت ناشی از انتشار گاز های مونواکسید کربن می شوند.

انواع موتور برق کیفی موجود در بازار

موتور برق های کیفی یا مسافرتی در انواع مدل ها در بازار موجود می باشد. تفاوت انواع برند ها در شکل و طراحی ظاهر آن ها می باشد. معمولا برند های موجود در بازار با توان های مختلف موتور برق های کیفی خود را عرضه کرده اند.

برای مثال موتور برق های کیفی هیوندای از توان 1 کیلووات تا 3 کیلووات موجود است و موتور برق کیفی لانسین از توان 1 کیلوات تا 6 کیلووات اینورتری نیز موجود است. معمولا تمامی موتور برق های موجود در بازار یک نوع خروجی را می دهند و کاربرد تمامی آن ها یکسان می باشد.

دکمه بازگشت به بالا