عمومی

سامانه‌های بارشی از عصر امروز در اردبیل فعال می‌شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مجید کوهی در گفت و گو با خبرنگار آنلاین، اظهار کرد: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در اردبیل در خصوص تقویت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی و مرکزی استان از بعدازظهر شنبه ۱۹ خرداد تا عصر دوشنبه ۲۱ خرداد هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس وزش تندبادهای موقتی، رگبار باران همراه با رعدوبرق، رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها، رخداد مه رقیق و بارش برف در ارتفاعات، انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: آب گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه به‌ویژه در دامنه کوها، لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

کوهی با تاکید بر اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه تصریح کرد: شهروندان باید از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کرد و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت در این راستا ضروری است.

وی ادامه داد: انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری به منظور آگاهسازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

دکمه بازگشت به بالا