اجتماعی

۵ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت نارنجی کرونا

5 شهر کهگیلو و بویراحمد در ایالت نارنجی کورونا

مجله زنده خبری / کهگیلویه و بویراحمد یاسویی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: تا دیروز 38 بیمار کرون در استان جان خود را از دست دادند که بیشترین قربانیان در گچساران با 15 مورد بوده است.

دکتر پرویز یزدان پناه روز پنجشنبه 17 تیرماه در سی و ششمین جلسه ستاد ضد تاجنس استان ، با بیان اینکه 9 مورد مرگ تاج مربوط به شهر بویراحمد است گفت: در کهگیلویه 7 ، چارام 2 ، باشت 4 و درگذشت بهمئی 1 کرونا ثبت شده است.
یزدان پناه با اشاره به اینکه پنج شهر باشت ، بویراحمد ، چرام ، کهگیلویه و دنا در ایالت نارنجی کرونا قرار دارند ، اظهار داشت: شهرستان گچساران در وضعیت قرمز قرار دارد.
وی اضافه کرد: بهمئی و لنده نیز به عنوان شهرهای کم خطر شناخته می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسویی تعداد کل بیماران کرونری در استان را از ابتدای شیوع بیماری به 2 هزار و 497 مورد بررسی و بیان کرد: 1801 نفر از بیماران در حال بهبودی کامل بودند.
وی اظهار داشت: همچنین 11 نفر در بخش مراقبت های ویژه برخی بیمارستان های استان کرونا بستری شدند.
یزدان پناه خاطرنشان کرد: از صبح امروز 171 بیمار در برخی از بیمارستان های تاج در بیمارستان بستری شده اند و تاج گذاری 81 نفر قطعی است.
همچنین ، محمد مهدی بانشی ، معاون صدراعظم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این جلسه با بیان اینکه 259 واحد صنفی اداری و صنفی را تعطیل کرده ایم ، تأکید کرد: ما 150 مورد مثبت از افراد شاغل داشتیم ، اما فوت نشد.
وی اظهار داشت: متأسفانه روند بیماری عروق بیماری کرونا قلب که نیاز به مسافت های هوشمند و دستورالعمل های بهداشتی دارد ، در سه هفته گذشته شدت یافته است.
بانشی گفت: “ما به مردم توصیه می کنیم که از ماسک استفاده نکنید و از حضور در مراسم و اجتماعات خودداری کنند و در صورت لزوم ترك خانه ، حتماً دستورالعمل های بهداشتی را رعایت كنید.”
معاون صدراعظم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مشاغل و صنوف می خواهیم موارد پزشکی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا مشاغل آنها خاموش نشود.
به گزارش روابط عمومی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، بانشی توضیح داد: پیشخوان های دولت 70 درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند ، 4 واحد باغ و تالار پلمپ می شوند ، میزان رعایت در مساجد 68 درصد ، نانوایی ها 86 درصد ، رستوران ها 80 درصد دفاتر هستند. مطابق با 72٪
وی ادامه داد: از 889 صومعه ای که بازدید کردیم 76 درصد شکایت کرده اند ، معابر 70 درصد و بانک ها 88 درصد است.
امیدواریم در هفته های آینده شرایط بهتری داشته باشیم.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا