اجتماعی

برخورد شدید با تخریب کنندگان منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب

معاون وزیر جنگل ، جنگلداری و آبخیزداری کشور گفت: سازمان جنگل ها هیچ تعارفی با کسی برای جلوگیری از تخریب جنگل ها به ویژه تخریب خاک ندارد ، زیرا این سازمان وظیفه امنیت زیستی کشور را بر عهده دارد.

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر عباسعلی نوبهشت صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی از اهمیت جهانی جنگل های شمال ایران سخن گفت و گفت: این جنگل ها یکی از قدیمی ترین جنگل های برگریز جهان است. و آنها پایدار مانده اند.

نوبخت اضافه کرد: خاک جنگل شمالی مانند اسفنج عمل می کند و هر هکتار از جنگل شمالی قادر به ذخیره 500 تا 2500 متر مکعب آب در سال است.

وی با تشکر از خبرنگار مجله زنده خبری به دلیل اطلاع رسانی در مورد موضوع استخراج خاک از جنگلهای شمالی اظهار داشت: این حساسیت که با منابع طبیعی وجود داشت ، اکنون افزایش یافته است.

نوبخت افزود: صدها سال طول می کشد تا یک اینچ خاک شکل بگیرد ، و این یک جمله هم برای سازمان جنگل و هم برای مردم ما کافی است تا حفاظت از خاک جنگل را جدی بگیرند.

وی گفت: “ما انکار نمی کنیم که خاک از جنگل برداشت شده است. کسانی هستند که از خاک و لاشه برگهای جنگلی برای رشد گل و گیاهان استفاده می کنند. ممکن است چندین کیسه خاک خوب وجود داشته باشد.” آنها جنگل را جابجا می کنند و آن را به دیگران می فروشند ، اما در صورت غارت و قاچاق خاک جنگل ، وزارت حفاظت از منابع طبیعی بسیار مراقب است و ناوشکن های منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب را جدی می گیرد.

نوبخت به ماده 690 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: براساس این قانون ، اگر کسی باعث تخریب اراضی جنگلی و چشم انداز شود ، به یک ماه تا یک سال زندان محکوم می شود.

معاون وزیر جنگل سازمان سازمان جنگل همچنین یادآور شد: در سال های اخیر سازمان های غیر دولتی ، سازمان ها ، رسانه ها و مؤسسات آموزشی و تبلیغاتی برای منابع طبیعی فرهنگ سازی چشمگیری را در جامعه پشت سر گذاشته اند. مخصوصاً جنگل ها.

نوبخت حوزه منابع طبیعی کشور را بسیار گسترده خواند و یادآوری و یادآور شد: برای تأمین اعتبارات لازم و تأمین نیروی کار تخصصی ، باید برنامه های لازم انجام شود.

به گفته مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها ، در بخش دیگری از سخنان خود نوبخت مساحت جنگل های شمال کشور را 2 میلیون و 4 هزار هکتار اعلام کرد و خاطرنشان کرد: اگر منابع طبیعی کشور را به عنوان حلقه در نظر بگیریم ، جنگل شمالی جواهر این حلقه است. . ،

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا