اقتصادی

چرایی تاخیر در واریز وجه فروش سهام عدالت

مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه بانک ها در فروش سهام عدالت دخالت نمی کنند و فقط واسطه ای بین مردم و شرکت سپرده گذاری مرکزی است ، توضیح داد: روند فروش سهام عدالت در بانک ها و دلیل تأخیر در واریز وجه. .

به گزارش مجله زنده خبری ، مدتی پس از انتشار سهام عدالت ، شرایط فروش آن به افرادی که مدیریت مستقیم سهام خود را انتخاب کردند ، اعطا شد که حدود 30 ماه از فرصت فروش 30٪ و بیش از یک هفته از فرصت فروش داشتند. 60٪ سهام عدالت. این افراد گذشته اند.

اما مسئله مهم در این رابطه تأخیر در پرداخت هزینه فروش سهام به صورت عادلانه یا پرداخت مبلغ كمتر از ارزش واقعی است كه دارندگان آن سهام با آن دست و پنجه نرم می كنند. به حدی که حتی صدای سهامداران بورس کالا نسبت به نحوه فروش شرکتهای کارگزاری سهام عدالت اعتراض کرده است ، این باعث شده است که کل شاخص بورس روند منفی بگیرد و برخی از سهام در سبد سهام عدالت سقوط کند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به مشکلات ایجاد شده از طریق فروش سهام عدالت توضیح داد که هیچ بانکی مجاز به خرید کمتر از ارزش بازار سهام نیست ، اما سهامداران می توانند سهام عادلانه خود را مطابق با شرایط بازار خریداری کنند. و با فرمول بانک ها می فروشند.

به گفته دجپسند ، احتمالاً در محاسبه ارزش بازار بورس کالا خطایی رخ داده است و این باعث می شود تا پرداخت پول برای خرید سهام برای انصاف به تأخیر بیفتد.

علاوه بر این ، وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرده است که فروشندگان سهام قضایی که با تاخیر غیرمعمول در پرداخت درآمدهای حاصل از فروش سهام قضایی خود مواجه بوده اند ، باید برای اقدامات بیشتر به وزارت روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اطلاع دهند.

اکنون ، حجت الله سییدی ، مدیرعامل بانک صادرات ، اگرچه اعلام کرد که تقریباً روزانه 1.5 تا 2 میلیارد تومان برای فروش سهام عدالت به مشتریان این بانک می خواهد ، اما روند فروش سهام عدالت در بانک ها را توضیح داد. و دلیل تأخیر در واریز فروش آن است.

به گفته مدیرعامل بانک صادرات ، متقاضی فروش سهام عدالت از طریق واریز مرکزی اعلام می کند که می خواهد یک سوم سهام خود را بفروشد ، سپس شرکت سپرده گذاری مرکزی به بانک می گوید که مثلاً یک میلیون تن سهام بفروشد. در مرحله بعد ، بانکی مبلغ فروخته شده به این سازمان را اعلام می کند و شرکت سپرده گذاری مرکزی می گوید چه بخشی از فروش این بانک را به حساب متقاضی منتقل می کند.

وی با بیان اینکه بانک ها در فروش سهام برای عدالت دخیل نبودند ، افزود: شاکیان به بانک مراجعه می کنند و پس از اعلام جزئیات و پر کردن فرم مربوطه ، اطلاعات آنها به کارگزار مرکزی و سپرده گذاری منتقل می شود. در نظر گرفته خواهد شد.

سیدی توضیح داد: برخی افراد برای عدالت اقدام به فروش سهام خود به بانک ها کرده اند ، اما پاسخی دریافت نکرده اند یا پول کمتری برای آنها پرداخت شده است: دلیل این امر شرکت سپرده گذاری مرکزی است که بیانیه ای را در این رابطه اعلام نکرده است. چون بانک ها اطلاعات دارند. آنها تعداد سهام و داده های آن را نمی دانند و تنها واسطه بین مردم ، واسطه و سپرده گذاری مرکزی هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا