اقتصادی

تولید ماهانه نفت اوپک افزایش یافت

طبق نظرسنجی رویترز ، تولید نفت اوپک برای سومین ماه در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

به گزارش مجله زنده خبری ، نظرسنجی رویترز نشان می دهد که اوپک ، متشکل از 13 کشور عضو ، 24.38 میلیون بشکه نفت در روز سپتامبر تولید می کند که 160 هزار بشکه در روز بیشتر از ماه اوت است.

افزایش عرضه اوپک در ماه آگوست و نگرانی از افزایش مجدد تقاضای نفت به دلیل افزایش عفونت ویروس کرونا باعث کاهش 10 درصدی نفت در ماه سپتامبر شد. اوپک از سرگیری تولید نفت لیبی را رصد می کند که در ماه های اخیر ادامه پیدا نکرده است.

لیبی و ایران دو عضو اوپک هستند که از شرکت در توافق نامه کاهش تولید اوپک پلاس معاف شده اند. این معامله به دلیل شیوع ویروس کرونا و فلج تقاضا ، به قیمت های نفت کمک کرد تا در ماه آوریل از بالاترین رکورد خارج شوند.

از اول ماه مه ، اوپک پلاس محدودیت عرضه خود را به 9.7 میلیون بشکه در روز معادل 10 درصد تولید جهانی محدود کرد و به دلیل بهبود نسبی تقاضا از ماه آگوست ، میزان عرضه خود را به 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش داد. . سهم اوپک از محدودیت های عرضه 4.868 میلیون بشکه در روز است.

پایبندی اعضای اوپک به کاهش تولید در سپتامبر 101 درصد بود ، در حالی که در ماه اوت 100 درصد بود.

افزایش تولید در ماه سپتامبر به این معنی است که اوپک روزانه حدود دو میلیون بشکه بیشتر از ژوئن نفت تولید می کند که کمترین میزان تولید این گروه از سال 1991 است.

بر اساس مطالعه رویترز ، تولید نفت لیبی از پایان محاصره هشت ماهه بنادر و تأسیسات نفتی توسط نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در حال افزایش بوده و در ماه سپتامبر به 70 هزار بشکه در روز رسیده است.

طبق آمار ردیابی نفتکش ها ، میزان تأمین نفت به ایران نیز در ماه سپتامبر 120 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

ونزوئلا ، سومین کشور غیر اوپک برای کاهش تولید ، با وجود تحریم های ایالات متحده و کاهش مداوم ، در ماه سپتامبر نیز توانست نفت بیشتری تأمین کند.

در میان دیگر اعضای اوپک که با کاهش تولید موافقت کردند ، آنگولا بیشترین افزایش تولید را در ماه سپتامبر داشته و به 60 هزار بشکه در روز رسیده است.

بیشترین افت تولید مربوط به امارات متحده عربی است که در ماه آگوست بیش از سهم خود تولید کرد. منابع صنعتی گفتند که این کاهش نشان داد که امارات متحده عربی افزایش تولید را در ماه آگوست جبران می کند.

عربستان سعودی ، بزرگترین صادر کننده اوپک ، تولید 9 میلیون بشکه در روز را حفظ کرد. عراق و نیجریه که مطابق توافق در ماه های اخیر عملکرد ضعیفی داشته اند ، محدودیت های تولید خود را حفظ کرده و میزان پایبندی بالایی را نشان داده اند. تأمین کویت نیز پایدار بود.

نظرسنجی رویترز بر اساس آمار حمل و نقل ارائه شده توسط منابع خارجی ، آمار پالایش آیکون ، اطلاعات شرکت های ردیابی مانند Petroleum و Kepler و اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه در شرکت های نفتی ، اوپک و م institسسات تحقیقاتی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا