بین المللی

همراهی رأس‌الخیمه با ابوظبی در عادی‌سازی روابط محل تردید است/تشتت در امارات برای پیوستن به جبهه ضدایرانی آمریکا و اسرائیل

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، تصمیم ابوظبی برای امضای پیمان دوستی با تل آویو از حمایت همه امارت های این شیخ ثروتمند برخوردار نیست.

رژیم صهیونیستی ممکن است امارات متحده عربی را به عنوان یکی از معدود متحدان جهان عرب ببیند ، اما ماهیت وحدت همه امارات در این فدراسیون غنی مه عدم اطمینان است.

نویسنده و تحلیلگر آمریکایی وین مادسون در مقاله ای تفاوت های شدید شیخ های ابوظبی و دبی از یک سو و بخشی از ساختار قدرت در راس الخیمه را از سوی دیگر آشکار می کند.

وی با استناد به بی عدالتی در تفکیک قوا در امارات نوشت که روابط دو شیخ از ابتدای شکل گیری امارات ناآرام بوده است.

اسرائیل و ایالات متحده مطمئن نیستند که امارات متحده عربی به طور کامل به جبهه ضد ایرانی بپیوندد

مدسون ادامه می دهد كه ممكن است آمریكا و اسرائیل تصور كنند كه امارات متحده عربی از قبل به سنگر ایران در منطقه پیوسته است ، اما آنها نمی دانند كه شیخ گرایی تأثیرگذار و عصیانگر راس الخیمه از سال 1351 پس از میلاد در راه بوده است. ای

قرار نبود راس الخیمه به عضویت امارات متحده عربی درآید و تا دسامبر 1971 استقلال داشت ، در ژانویه همان سال تحت حاکمیت استعمار انگلیس به امارات متحده عربی پیوست.

بازی تاج و تخت راس الخیمه پیمان امارات و اسرائیل را تهدید می کند

در سال 2010 شیخ سعود در راس الخیمه به قدرت رسید. وی در دانشگاه آمریکایی بیروت و میشیگان تحصیل کرده و به طور کلی روابط خوبی با ایالات متحده دارد ، اما برادر ناتنی وی شیخ خالد که همیشه ادعای شیخ داری داشت ، مخالف سیاست های شیخ سعود است.

بن زاید - نتانیاهو - ترامپ

خالد با اعتراض به آمریکایی ها و حتی سوزاندن پرچم آمریکا با اشغال نظامی عراق در عراق مخالفت کرد. وی برنامه های ضد آمریکایی را از رادیو راس الخیمه پخش کرد. در واقع ، خالد وزیر خارجه راس الخیمه است و همچنین با روسای جمهور سابق آمریکا دیدار داشته است.

به دلیل حضور چنین افرادی در راس الخیمه ، اسرائیل که قصد دارد سفارت خود را در ابوظبی افتتاح کند ، ابتدا باید یک واحد موساد را به راس الخیمه بفرستد ، زیرا هر لحظه ممکن است یکی از شیوخ امارت به دست شخصی مانند شیخ خالد تل آویو پنبه می شود ، یا حداقل منافع آن در معرض خطر است.

بازی تاج و تخت راس الخیمه پیمان بین امارات و اسرائیل را تهدید می کند. تحلیلگران از غرب آسیا توسعه دولت در امارات و حتی در چارچوب شیوخ را جدی می گیرند و علاقه خاصی به پایان اتحاد دوستانه رژیم صهیونیستی و ابوظبی ندارند.

از آنجا که تصمیمات در کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اساس حمایت مردمی نیست و توسط خانواده حاکم اتخاذ می شود ، با تغییر دولت چنین تصمیمات و سیاست هایی متزلزل خواهد شد.

انتهای پیام / 4106/4155 /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا