اقتصادی

همکاری غول نفتی امارات با تولیدکنندگان شیل آمریکا

شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) اعلام کرده است که به دنبال همکاری با شرکت های آمریکایی برای توسعه منابع نفتی غیرمتعارف در امارات است.

به گزارش مجله زنده خبری ، امارات متحده عربی ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اوپک ، به دنبال افزایش ظرفیت تولید و افزایش تولید نفت پس از انقضا قرارداد توافق محدودیت عرضه اوپک است.

شورای عالی نفت ابوظبی در ماه نوامبر گذشته اعلام کرد که امارات با اکتشافات جدید کل ذخایر نفت خود را با دو میلیارد بشکه به 107 میلیارد بشکه افزایش داده است. این شورا همچنین گفت که با اکتشافات جدید در زمین ، ابوظبی 22 میلیارد بشکه ذخایر نفتی غیرمتعارف دارد. این مقدار بسیار بیشتر از ذخایر توسعه میادین نفتی در ابوظبی است و می تواند با رونق فشار ایالات متحده رقابت کند.

سلطان احمد الجابر ، رئیس اجرایی ادنوک در آن زمان ، اظهار داشت که بیانیه شورای عالی نفت ابوظبی در مورد کشف تولید غیرمتعارف نفت نشان می دهد که ادنوک به طور موثری اکتشاف و توسعه منابع غیرمتعارف ابوظبی را توسعه داده است. یک نقطه عطف عمده در تکامل خود را مشخص کرده است صنعت نفت غیر استاندارد است.

چند روز بعد ، ادنوک قرارداد 519 میلیون دلاری برای توسعه بزرگترین لرزه نگاری سه بعدی دریایی و فراساحلی جهان را اعلام کرد که هم اکنون در ابوظبی انجام می شود.

با توجه به قیمت نفت ، Adnok ماه گذشته با همکاری شرکت بزرگ ExxonMobil توافق نامه همکاری امضا کرد تا فرصت های توسعه فن آوری مشترک و تحقیق در بخش بالادست نفت و گاز را بررسی کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا