اقتصادی

تغییر روند حضور کارکنان/ آیا تعطیلی برای همه است؟

یک هفته بعد ، دولت تصمیم گرفت درصد کارمندان را از درصد تغییر دهد تا زمانی که همه دفاتر (به جز دفاتر اصلی سازمان) تعطیل شوند ، اما مشخص نیست که آیا همه ادارات تعطیل هستند زیرا در حال حاضر فعالیت می کرد یا خیر. کار از راه دور برخی از سازمان ها نمی خواست به پایان برسد.

به گزارش مجله زنده خبری ، وضعیت بحرانی تاج و هشدارهای وزارت بهداشت در مورد وضعیت فعلی منجر به تصمیم ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری برای اعمال محدودیت ها از ابتدای دسامبر به مدت دو هفته پس از پیشنهادات بسته شدن برخی مناطق شد. .

در همین حال ، حضور کارمندان با محدودیت های قابل مقایسه با مناطق قرمز ، نارنجی و زرد روبرو بود ، اما برنامه ای برای بستن سازمان وجود نداشت.

طبق اعلام سازمان استخدام اداری ، به منظور کاهش ترافیک شهروندان و کارمندان دولت در شرایط هشدار ، در مناطق دارای وضعیت زرد
کارمندان ادارات ارائه دهنده خدمات اساسی و دستگاههای مربوط به مأموریتهای اصلی و مدیریت شهرها با ظرفیت 100٪ در محل کار حضور دارند و سایر ادارات شهرستان با حضور دو سوم کارمندان خدمات ارائه می دهند.

در مناطقی که وضعیت نارنجی دارند ، حضور دو سوم کارمندان در سازمان هایی که خدمات اساسی ارائه می دهند ، و در مناطقی که دستگاه های قرمز وضعیت ارائه دهنده خدمات اساسی هستند ، تا 50٪ وجود دارد و در سایر ادارات شهری ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوم کارمندان شد.

در هفته های اخیر ، گزارش های برخی از کارمندان سازمان ها و سازمان ها نشان داده است که حضور آنها هنوز در محل کار مورد نیاز است ، اگرچه خدمات ارائه شده ضروری نیست و حتی با استفاده از برخی دستگاه ها کاهش می یابد. حضور نیروها به حداقل نمی رسد ، نارضایتی برخی کارمندان به دلیل حضور کامل آنها در محل کار.

از سوی دیگر ، ارتباطات مقامات مسئول نشان می دهد که حجم زیادی از قاچاق کارکنان هنوز ادامه دارد و لازم است روند کار در شرایط فعلی تغییر یابد ، بنابراین دولت اخیراً تصمیم گرفت دفاتر را به عنوان انصاری – رئیس اداری و اشتغال – تصمیم برای بستن جلسه دولت را اعلام کرد و همچنین توسط رئیس جمهور اعلام شد.

به گفته معاون رئیس جمهور ، اصل این است که دفاتر هفته آینده تعطیل شوند ، مگر در مواردی که حضور آنها به تشخیص بالاترین مقام دستگاه ضروری باشد.

به گفته انصاری ، فقط کارمندان آن بخشهایی که خدمات اولیه را ارائه می دهند باید هفته آینده در محل کار حضور داشته باشند و بخشهای غیرضروری باید تعطیل شوند ، در حالی که مطابق بخشنامه اداری و استخدامی هفته گذشته ، ادارات غیرضروری نیز باید به عنوان درصد در محل کار حضور داشته باشند.

جای تردید است که سازمان ها تا چه میزان تصمیم دولت را در تعطیلات اجرا می کنند ، با این حال ، در دوره های گذشته ، زمانی که دولت تصمیم به کاهش حضور کارمندان گرفت ، همیشه دستگاه هایی وجود داشته اند که بر حضور کامل کارمندان تأکید می کنند. اگرچه امکان سفر از راه دور و حضور حداقل در شرایط خاص در دسترس آنها فراهم شده است.

در این صورت لازم است دستگاههای ذیربط ، به ویژه سازمان اداری و سازمان استخدام ، بر صحت بخشنامه و تصمیم دولت نظارت کرده و شرایط گزارش تخلف را در دستگاههای اجرایی فراهم کرده و با آن برخورد نمایند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا