اجتماعی

خزعلی: تعارض منافع باعث می‌شود جایگاه لازم به زنان داده نشود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه گاهی تعارض منافع باعث می شود زنان به جایگاه مورد نیاز خود نرسند و گاهی این تضاد منافع باعث می شود حتی اسلام را آنطور که باید معرفی نکنیم، گفت: هیچ دینی موفق نشده است عزت اسلام را محترم بشماریم و جایگاه واقعی زن را حفظ کنیم که متأسفانه این نقص را در انتقال صحیح گفتمان اسلام و انقلاب داریم.

به گزارش مجله زنده خبری، انسیه هزالی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 1402-1401 دانشکده زن و خانواده با بیان اینکه امیدوارم بانوان به ارزش خود در پیام رسانی و درایت پی ببرند و به فرموده مقام معظم رهبری در ابلاغ پیام عاقل باشند و تلاش کنند. به درستی تبیین و روایت کند، افزود: امام راحل فرمودند: «زنان در خط مقدم نهضت هستند و من زنان را رهبری می‌پذیرم.» این اشاره به رهبری بر قلب‌ها و مدیریت افکار است که زن می‌تواند به عنوان یک مادر، مربی انجام دهد. و مربی

وی با اشاره به اینکه اولین قدمی که برای تربیت باید برداشته شود بانوان است ادامه داد: نقش انبیا و نقش تربیت نقش بسیار ارزشمندی است که به بانوان داده شده است و در شرایط کنونی که در جنگ نرم قرار داریم. این مسئولیت بسیار سخت و سنگین است و در این شرایط اهمیت جایگاه زن و خانواده بیشتر نمایان می شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر این گفتمان، تصریح کرد: باید در زمینه مسائل و مبانی این حوزه تحقیق کرد و در انتقال آن، روش استقرایی و ابزار آن هنرمند بود تا دنیا و نسل جدید بتوانند این موضوع را درک کنند. هدف و پیام خوب و با او ارتباط برقرار کنید

وی ادامه داد: در بخش استفاده از نخبگان در حوزه‌های مختلف و همه کسانی که در حوزه زنان و خانواده فعالیت کرده‌اند، پوشش مناسبی داریم و از دیدگاه‌ها و پژوهش‌های جدید بهره می‌بریم و باید نسبت به گذشته بیش‌تر اقدام کنیم.

هزالی با اشاره به اینکه باید وضعیت زنان ایرانی را به دنیا معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: در بسیاری از سمت ها جایگاه بهتری نسبت به میانگین جهانی داریم، به عنوان مثال در پرداخت دستمزد برابر زن و مرد، در بسیاری از جلسات در نیویورک که آنها با وزرای زنان و امور اجتماعی کشورهای دیگر صحبت کردند، باور نکردند تا اینکه وزیر فنلاند گفت که ما هنوز نمی توانیم حقوق برابر بین زن و مرد را در کشورمان برقرار کنیم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در هیچ کشوری بیمه درمانی و ناباروری به این شکل پوشش داده نمی شود، یادآور شد: وقتی به رئیس مجمع سازمان ملل در مورد بیمه سلامت روستاییان گفتم، ایشان خوشحال شدند و این موضوع را توییت کردند. توضیح.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، هزالی گفت: موضوع سوادآموزی، پیشرفت علمی، سلامت، امید به زندگی زنان و… است. مسائلی است که ما به خوبی با آنها ارتباط برقرار نکرده ایم، بنابراین یکی از وظایف ما این است که در مورد گفتمان نمایندگی صحبت کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا