اجتماعی

ماجرای بیمه های چند روزه معلمان مدارس غیردولتی/تکلیف حق الزحمه تعطیلات و میانگین دریافتی معلمان

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به برخی مشکلات بیمه ای معلمان و بیمه چند روزه آنها اشاره کرد و گفت: قبول بخشی از هزینه های تأمین کارکنان مدارس غیردولتی از محل اعتبارات صندوق توسعه مدارس غیردولتی. یکی از الزامات معلمان است و یکی از موارد تحت پیگرد قانونی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی است.

سعید صالح در مصاحبه با مجله زنده خبری ، وی در مورد بیمه معلمان و وعده داده شده از طرف دولت مبنی بر پوشش بخشی از حق بیمه دولتی معلمان گفت: ماده 25 قانون تأسیس مدارس غیردولتی عنوان كرده است كه بخشی از هزینه های تأمین كاركنان مدارس غیردولتی از محل صندوق است. برای حمایت از توسعه مدرسه. غیردولتی پرداخت می شود که یکی از الزامات و آرزوهای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی است.

وی افزود: در بودجه 99 مبلغ برای پرداخت بیمه کارکنان تعیین شده است که هنوز توزیع نشده است. ما هر هفته بر توزیع این بودجه نظارت داریم و پیگیر مداوم بودجه سال آینده هستیم. برای سال آینده تعامل لازم با نهادهای تصمیم گیرنده انجام شده است تا این امر برای معلمان غیردولتی اتفاق بیفتد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تأسیس صندوق توسعه مدارس غیردولتی را راهی دانست که پس از تصویب این قانون در سال 95 آغاز شد و اظهار امیدواری کرد این صندوق بتواند خدمات مناسبی را به مدارس غیردولتی ارائه دهد. کارکنان آن وی همچنین به تشریح مشکلات بیمه ای معلمان و بیمه چند روزه پرداخت و گفت: قانون تأسیس دائمی مدارس مصوب سال 95 همکاری مدارس غیردولتی با معلمان را منوط به رعایت قوانین قانون کار می داند.

صالح ادامه داد: ما مسئولیت نظارتی در قبال پرداخت حقوق و کمک های تأمین اجتماعی داریم. والدین و معلمان می توانند از طریق سیستم مشارکت ، که در حال رسیدگی است ، شکایت کنند. مشکل ما این است که کشور با چالشی روبرو است که ما با تعداد زیادی از جوانان تحصیل کرده که متناسب با رشته تحصیلی خود فرصت شغلی ندارند مواجه هستیم و بنابراین تعداد داوطلبان تدریس در این مدارس را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش عرضه نیروی کار بیش از تقاضا ، اوضاع برای متقاضیان کار در این مدارس به طور فزاینده ای دشوار شده و نظارت بر شغل نیز برای سرپرستان دشوار است. ما برنامه های نظارتی داریم و همچنین گزارش می دهیم که همکاران ما گزارش می دهند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به این س whetherال که آیا حقوق معلمان باید در تعطیلات رسمی پرداخت شود یا تعطیلات غیرمنتظره؟ وی گفت: نوع قرارداد معلمان با بنیانگذاران قرارداد کار مشخص است و ملاک عمل است و تعهداتی که طرفین قبول می کنند باید انجام شود.

صالح ادامه داد: بر این اساس هزینه نوروز باید پرداخت شود. آنها باید یک قرارداد 9 ماهه با یک معلم تمام وقت منعقد کنند که شامل عید و صنوات باشد.
برخی از معلمان در تابستان نیز آموزش می دهند كه بنیانگذار معمولاً یا قرارداد جدیدی را امضا می كند یا از ابتدا پیش بینی می كند كه قرارداد 12 ماهه بسته خواهد شد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره متوسط ​​حقوق معلمان غیردولتی گفت: همان حقوق مصوب قانون کار در اصل است و براساس سنوات و توافق می تواند حتی بیشتر شود. برای امسال ، ساعت حداقل 15000 تن بود. همچنین معلمانی داریم که در بعضی از رشته ها و شهرها تعداد بالاتری از این مقدار دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا