اجتماعی

وضعیت “ریتالین” در بازار دارویی کشور / فروش منوط به ثبت در سامانه تیتک؛ بزودی

به دنبال اظهارات در مورد کمبود قرص ریتالین در بازار ، مدیرکل داروها و مواد کنترل شده توسط سازمان غذا و دارو گفت که مارک های مختلف محلی در زمینه این دارو به وفور یافت می شود و ما آن را یک سهمیه کوچک وارداتی می دانیم. این دارو همچنین منوط به ثبت در سیستم Titek خواهد شد.

دکتر حیدر محمدی در گفت وگو با مجله زنده خبری وی در مورد کمبود قرص ریتالین گفت: قرص متیل فنیدیت مشکلی در بازار ندارد و به وفور یافت می شود. البته برخی اصرار به مصرف مارک خارجی ریتالین دارند.

وی با بیان اینکه متیل فنیدیت معروف به مارک ریتالین مشابه تولید داخلی است ، افزود: لازم به ذکر است که مارک ریتالین قیمت بالاتری دارد و در عین حال طبق قانون مشمول تعرفه های گمرکی است. ” بر این اساس ، از آنجا که تولید محلی این دارو در کشور موجود است ، مقدار کمی از مارکت را برای مارک آن در نظر می گیریم. لازم به ذکر است که همه سهم بازار را نمی توان به واردات اختصاص داد. زیرا بدیهی است در این مورد اقدامی غیرقانونی انجام شده است.

محمدی تأکید کرد: در زمینه داروها که مشابه تولیدات داخلی آنها در کشور است ، ما مجبور هستیم بیشترین سهم را به تولیدکنندگان داخلی توزیع کنیم. بر این اساس ، مارک های مختلف محلی در زمینه متیل فنیدیت به وفور یافت می شود. در عین حال ، ما سهمیه واردات کمی را در نظر داریم.

مدیر کل سازمان غذا و دارو گفت: متأسفانه برخی از پزشکان اصرار دارند مارک ریتالین را مصرف کنند. البته یک مارک از آن در داروخانه های دولتی وجود دارد و به زودی فروش این دارو منوط به ثبت در سیستم Titek می شود ، مشابه مکانیزم موفقی که برای کنترل انسولین از قلم ساخته شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا