اجتماعی

۱۷ هزار تاکسی فرسوده پایتخت در صف وام ۷۰ میلیونی نوسازی

معاون فنی و عملیاتی سازمان تاکسیرانی تهران توضیحاتی در مورد تجدید تاکسی های فرسوده ارائه داد.

سید علی محتشمی پور در مصاحبه با مجله زنده خبری ، وی در مورد تسهیلات بانکی برای نوسازی تاکسی داران فرسوده در تهران گفت: کمک مالی مورد نیاز برای تجدید تاکسی های فرسوده به پایگاه سمند برای مشعل های گاز 118 میلیون تن است و پژو 405 با دو مشعل 104 میلیون تن است ، مشکلی که وجود دارد ، به طور جدی از توانایی مالی صاحبان تاکسی فرسوده برای به روزرسانی تاکسی ها کاسته است.

وی افزود: این رویداد همراه با تأثیرات بسیار منفی اپیدمی تاج آلوده بر فعالیت ها ، خدمات و درآمد رانندگان تاکسی در تهران ، عملا روند نوسازی خدمات تاکسی در کشور را مختل کرده است.

محتشامی پور درباره برنامه های شهرداری تهران برای کمک به نوسازی تاکسی های فرسوده گفت: در حال حاضر آنچه در پیش رو داریم ثبت نام بیش از 17000 مالک تاکسی نوسازی فرسوده است که در سیستم نوسازی ثبت شده است از نیمه دوم سال 1998. ” و تمام تاکسی های مربوطه از مدل 88 به پایین هستند ، که به دلیل جمع شدن بودجه برای درخواست وام توسط متقاضیان ، ثبت نام های ثبت شده به تدریج در صف توزیع و پرداخت تسهیلات قرار می گیرند.

وی افزود: منابع مالی شهرداری تهران برای پرداخت تسهیلات بانکی بسیار محدود است و در عمل تا زمانی که دولت به تعهدات خود در زمینه اختصاص کمک های بلاعوض یا کارز الحسنه برای تمدید ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی عمل نکند ، مراحل پرداخت تدریجی امکانات فعلی از شهرداری تهران ادامه خواهد یافت. ” این امر منجر به افزایش مجدد برنامه های تجدید پذیر براساس نرخ بهره پایین می شود.

مختاضي پور با تاكيد بر اينكه همه جنبه هاي نوسازي ناوگان تاكسي فرسوده روزانه توسط سازمان تاكسي هاي تهران رصد و ارزيابي مي شود ، افزود: در اين راستا پس از ارائه تحليلي از وضعيت درآمد رانندگان تاكسي ، روند ثبت نام و درخواست هاي دريافتي توسط رانندگان تاکسی این سازمان با موافقت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به صندوق کارآفرینی امید از افزایش سقف تسهیلات نوسازی از 50 میلیون تن به 70 میلیون تن مطلع شد. 400 وام 70 میلیون تومانی در ماه گذشته بازپرداخت شده است. تا پایان سال با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

معاون امور فنی و عملیاتی رانندگان تاکسی از تهران در خصوص اولویت بازپرداخت وام خاطرنشان کرد: اولویت ارائه و بازپرداخت تسهیلات به متقاضیانی است که در سیستم تمدید با مدل کارمزد پایین ثبت نام کرده اند. تا پایان سال گذشته و می تواند تفاوت 70 میلیون تسهیلات را پرداخت کند. آنها تا قبل از فاکتور صادر شده توسط ایران ، آنها یک ماشین برای هزینه های جایگزین دارند.

محتشامی پور با تأکید بر اینکه برنامه ما متنوع سازی بسته تسهیلات بانکی برای تجدید تاکسی های فرسوده در تهران است ، گفت: از آنجا که نیاز رانندگان تاکسی در این شهر به تسهیلات بانکی از یک رده نیست و معتقدم با طیف گسترده ای روبرو هستیم از الزامات برنامه ریزی مناسب مطابق با این الزامات موجب تسریع در نوسازی تاکسی ها می شود.

وی ادامه داد: در این زمینه آخرین هماهنگی با سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور منجر به شناسایی و ابلاغ تسهیلات 50 میلیون تومانی با کارمزد 9٪ از طریق پستبانک شده است. ما سعی داریم توزیع این امکانات را برای رانندگان تاکسی در تهران از هفته آینده آغاز کنیم. خدای ناکرده ، در پایان ماه جاری ، با اخبار امیدوار کننده تری در مورد طیف گسترده تری از تسهیلات بانکی برای به روزرسانی تاکسی های فرسوده ، این امر باعث تشویق و افزایش توانایی مالی رانندگان تاکسی در تهران می شود. بودن.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا